پیش از خرید دیگ بخار چه نکاتی را باید در نظر بگیریم ؟

پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲:۳۷ ب.ظ

خرید دیگ بخار

دیگ های بخار انواع گوناگونی دارند و در اندازه ها و قیمت های مختلف عرضه می شوند. از این رو پیش از این که برای خرید اقدام کنید و مدل خاصی را انتخاب کنید، لازم است چند نکته مهم را در نظر بگیرید. برای این که انتخاب بهتری داشته باشید، در ادامه برخی از نکاتی را که لازم است قبل از خرید دیگ بخار بهشان توجه کنید، نام می بریم و درمورد هر کدام توضیح می دهیم.

نکات مهم پیش از انتخاب و خرید دیگ بخار

  • نحوه عملکرد دیگ بخار

اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید راندمان دیگ بخار است. هر نوع دیگ بخاری می تواند نیاز شما را برای استفاده در کارخانه یا در ساختمان های بزرگ برآورده کند. درمورد میزان اهمیت این عملکرد بهتر است بگوییم که هر چه راندمان دیگ بخار بیشتر باشد، شما بهره بیشتری ازش خواهید برد.

انرژی ای که دیگ بخار تولید می کند باید قابل اعتماد باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز های شما باشد. اگر برای استفاده صنعتی قصد خرید دیگ بخار را دارید باید مدل هایی را برگزینید که راندمان بالایی دارند. همچنین اگر دیگ بخاری می خواهید که بخار با فشار بالا تولید کند بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که بازدهی حداقل 95 درصدی دارند.

  • اندازه دیگ بخار

نکته بعدی که برای خرید باید به آن توجه کرد اندازه دیگ بخار است. همان طور که می دانید فضایی که در ساختمان یا کارخانه برای نصب دیگ بخار در اختیار دارید، محدود است و نمی توانید هر نوع دیگ بخاری را با هر اندازه ای انتخاب کنید.

بهتر است مدلی را انتخاب کنید که در عین کوچک بودن بتواند انرژی مورد نیاز کارخانه یا ساختمان را تامین کند. همچنین پیش از نصب باید به فونداسیون توجه ویژه ای داشته باشید. انتخاب دیگ بخار با اندازه مناسب در آینده در نصب، نگهداری و تعمیر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

خرید دیگ بخار

  • هزینه و نحوه نگهداری

یکی دیگر از مواردی که قبل از انتخاب باید به آن توجه کرد، قیمت دیگ بخار است. زیرا احتمالا بودجه شما برای خرید دیگ بخار نامحدود نیست و انتخاب شما از بین چند مدل با بازه قیمتی مشخصی صورت می گیرد.

اگر برای خرید دیگ بخار کمی جست و جو کنید، متوجه خواهید شد که برخی از آن ها از سایر مدل ها بسیار گران تر هستند. برای مثال مدل های واتر تیوب معمولا بیشترین قیمت را دارند. اما قیمت بالا صرفا به این معنا نیست که دیگ بخار کیفیت بالایی دارد و کار شما را آسان تر پیش می برد.

البته دیگ بخار هایی که قیمت ارزانی دارند نیز انتخاب مناسبی نیستند. تصور نکنید که با خرید دیگ بخار های ارزان قیمت می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. دلیل آن هم این است که آن ها معمولا بازدهی پایینی دارند و نمی توانند میزان انرژی ای را که برای ادامه کار ساختمان و کارخانه نیاز دارید، تامین کنند. این نوع دیگ های بخار تنها سوخت و آب شما را هدر می دهند و در دراز مدت هزینه های شما را به میزان زیادی افزایش می دهند.

نکته مهم بعدی مربوط به تعمیر و نگهداری دیگ بخار است. برخی از دیگ های بخار نیاز به تعمیر و سرویس دهی مداوم دارند و هزینه های سرویس دهی آن ها می تواند در دراز مدت برای شما دردسر ساز شود. به همین دلیل هنگام خرید دیگ بخار سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشد.

خرید دیگ بخار

  • سهولت نگهداری و استفاده

محصولی که انتخاب می کنید نباید هزینه های نگهداری زیادی داشته باشد. همچنین ساختار و نحوه کار با آن باید ساده باشد تا وقت و انرژی زیادی از شما یا کارکنانتان نگیرد. در صورتی که دیگ بخاری که خریداری کرده اید پیچیده باشد احتمالا باید نیروی کار متخصصی را برای استفاده از آن استخدام کنید؛ زیرا نگهداری دیگ بخار در این شرایط دشوار تر می شود. همین امر هزینه هایتان را چندین برابر می کند.

  • ایمنی دیگ بخار

ایمنی یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل از انتخاب هر نوع دیگ بخاری باید به آن توجه کنید. محصولی که انتخاب می کنید باید در هر شرایطی کارکرد ایمنی داشته باشد. توجه کنید که دیگ چه در زمانی که فشار بخار زیاد باشد و چه کم باید قابلیت جابجایی ایمن داشته باشد.

همچنین محصولی که انتخاب می کنید باید پایه ها و لوازم جانبی با کیفیت و مقاومی داشته باشد تا احتمال بروز اتفاقات ناگوار را به حداقل برساند. اگر مدلی که انتخاب کرده اید این شرایط را نداشته باشد، ممکن است دیگ بخار منفجر شود. برای مثال دریچه اطمینان یکی از قطعات مهم دیگ بخار است که احتمال انفجار آن را در زمانی که فشار بخار بالا است، کاهش می دهد. دیگ بخاری که انتخاب می کنید باید آنقدر ایمن باشد که بعد از نصب در کارخانه یا ساختمان نگرانی ای از بابت انفجار آن نداشته باشید.

دیگ بخار 80 لیتری تمام اتومات الماس

دیگ بخار 80 لیتری تمام اتومات الماس

برای خرید دیگ بخار می توانید دیگ بخار 80 لیتری تمام اتومات الماس را بین انتخاب های خود قرار دهید. دیگ بخار الماس دارای کلاهک تعدیل، سیستم های هشدار دهنده هوشمند و همچنین ترموسوئیچ برای عملکرد بهتر و ایمن تر است.

دیگ بخار الماس در قسمت پایین خود شیر تخلیه دارد تا امکان رسوب در آن به حداقل برسد. همچنین این محصول بر خلاف بسیاری از دیگ های بخار مشابه نیازی به شیر گاز، آب و تهویه هوای قوی ندارد.

دیگ بخار رویال 60 لیتری

دیگ بخار رویال 60 لیتری

دیگ بخار رویال 60 لیتری یکی دیگر از دیگ های بخار با کیفیتی است که می توان تا 10 عدد دسته اتو بر آن نصب کرد. دیگ بخار رویال تمام اتوماتیک است و رسوب گیر مغناطیسی دارد. همچنین سیستم پرشر سوئیچ اضطراری این دیگ بخار احتمال انفجار دیگ را به حداقل می رساند. این محصول رویال برای ایمنی بیشتر و برای مطلع کردن کاربر در زمان عیب یابی دیگ بخار و بروز مشکلات فنی به یک سیستم هوشمند صوتی مجهز است.

تمام این دیگ های بخار در فروشگاه دوخت کالا موجود هستند و شما می توانید برای خریدی به صرفه به آن مراجعه کنید. دوخت کالا فروشگاهی است که در آن محصولات به صورت اقساطی هم فروخته می شوند. در این صنف تا کنون هیچ فروشگاهی این فرصت را در اختیار خریداران قرار نداده است.

نتیجه گیری

در این مقاله مواردی را که قبل از خرید دیگ بخار باید در نظر بگیرید از جمله راندمان دیگ بخار، ایمنی، هزینه و نحوه نگهداری از آن نام بردیم و توضیح دادیم که آن ها مدل های مختلفی دارند و عوامل گوناگونی می تواند بر عملکردشان تاثیر بگذارد. در صورتی که به این نکات توجه کنید به احتمال زیاد بعد از نصب دیگ مشکلی نخواهید داشت و می توانید طولانی مدت تنها با سرویس آن در زمان های مشخص و به صورت مداوم ازش بهره ببرید.