آشنایی با دستگاه نگین زن پارچه

دو شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۲۴:۱۶ ب.ظ

دستگاه نگین زن پارچه

در ساخت لباسی که شما به تن می کنید، پارچه های مختلفی به کار رفته است. گاهی اوقات این پارچه ها دارای تزئینات خاصی هستند که توسط دستگاه های مختلف بر روی آن ها دوخته شده اند. از آن جایی که نگین زیبایی بی نظیری را به لباس شما می بخشد و موجب درخشش شما و لباستان خواهد شد، در ادامه مطلب قصد داریم یکی از دستگاه های پرکاربرد در تزئین پارچه را به نام دستگاه نگین زن پارچه، به شما معرفی کنیم تا با نحوه کار و کاربردش بیش تر آشنا شوید. به طور کلی دستگاه نگین زن پارچه کاربرد بسیار زیادی در تولید پارچه های تزیین شده و لباس های مجلسی دارد.

 

دستگاه نگین زن پارچه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دستگاه نگین زن پارچه

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، هنگامی که تولید کننده قصد دارد از نگین بر روی پارچه استفاده کند، این دستگاه را در دستور کار خود قرار می دهد. در حقیقت جهت قرار دادن هر گونه نگینی بر روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه نگین زن پارچه در انواع مختلفی به شما عزیزان ارائه می شوند که هر یک ویژگی های مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال دستگاه نگین زن پارچه دستی برای کار به نیروی انسانی احتیاج دارد و دستگاه به طور اتوماتیک قادر به نصب نگین نخواهد بود.

 اما از آن جایی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام اختراعات به سمت اتوماتیک بودن رفته و نیروی انسانی را کاهش داده اند، نمونه دیگری که باید با آن آشنا شوید، دستگاه نگین زن پارچه اتوماتیک است که به صورت اتوماتیک عمل کرده و هیچ احتیاجی به نیروی انسانی ندارد. از آن جایی که هر دو دستگاه ذکر شده از میخ های مخصوص جهت نصب انواع نگین بر روی پارچه استفاده می کنند، لازم به ذکر است که دستگاه نگین زن دستی، با نیروی دست این میخ ها را محکم کرده و دستگاه اتوماتیک با استفاده از ماشین ها و موتور های مخصوص خود به محکم کردن آن ها می پردازد.

علاوه بر نمونه های بالا، لازم است با دستگاه نگین زن پارچه نیمه اتوماتیک نیز آشنا شوید. این مدل دقیقا دستگاهی میان نمونه های دستی و اتوماتیک می باشد. چندین نیروی انسانی جهت فشردن پدال های مخصوص این دستگاه لازم است. در غیر این صورت قادر به فعالیت به طور خودکار نخواهد بود.

جالب است بدانید که دستگاه های نگین زن خانگی نیز موجود می باشند و عملکرد بسیار ساده ای دارند. هنگامی که این دستگاه را به برق وصل می کنید، نیروی حرارتی تولید کرده و این نیرو را به چسب هایی که از قبل در پشت نگین ها قرار گرفته اند، متصل خواهد کرد. با آب شدن چسب ها و فشاری که دستگاه به پارچه وارد می کند، نگین ها به درستی بر روی پارچه قرار گرفته و از جای خود تکان‌ نخواهند خورد. برای زیبایی آن می توانید از الگو هایی که برای این‌کار طراحی شده اند استفاده کنید و لباس های ساده خود را به نمونه های چشم گیر و جذاب تبدیل کنید.

  اگر در انتخاب خود مطمئن نیستید، همیشه و در هر زمان ‌می توانید از مشاوران حرفه ای و با حوصله ما کمک بگیرید تا بهترین دستگاه نگین زن پارچه را برای مصرف شخصی یا کارگاه تولیدی خود بیابید.

 

آشنایی با دستگاه نگین زن پارچه اتوماتیکی و مزایای آن

دستگاه نگین زن پارچه

دستگاه نگین زن پارچه اتوماتیک، دارای یک سیستم کامپیوتری است که قبل از شروع کار، الگو و طرح مورد نظر خود را در آن وارد خواهید کرد. به این وسیله دستگاه به طور اتوماتیک و خودکار کار خود را آغاز کرده و شروع به نصب نگین ها به وسیله حرارت بالا بر روی پارچه ها خواهد کرد. این دستگاه هیچ احتیاجی به اپراتور نداشته و تمام کار ها به صورت کامپیوتری انجام خواهد شد. در ادامه مطلب چند مورد از مزایای استفاده از این دستگاه را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا با اطلاعات کامل به انتخاب آن بپردازید.

  • سیستم دیجیتالی: بر روی دستگاه نگین زن پارچه اتوماتیک، یک صفحه دیجیتال کامپیوتری وجود دارد که انجام تنظیمات را برای شما تسهیل بخشیده و زمان بسیار کمی را برای انجام کار صرف خواهید کرد.
  • غلطک: از آن جایی که این دستگاه دارای غلتک است، در نتیجه فشار یکنواختی را بر روی نگین ها ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل ماندگاری نگین های ذکر شده بر روی پارچه مورد نظر افزایش پیدا کرده و تمام آن ها با فشاری یکنواخت بر روی پارچه نصب خواهند شد.
  • تنوع بالا: این دستگاه با انواع مختلفی از پارچه ها و نگین ها کار خواهد کرد و حتی می تواند آپشن های مختلفی از جمله نصب نگین در زمان کم و با طراحی های مختلف را نیز در اختیار شما قرار دهد.

 

انواع مختلف دستگاه نگین زن پارچه

در ادامه به معرفی چند دستگاه نگین زن پارچه می پردازیم.

1) دستگاه نگین زن پارچه مدل NP180

دستگاه نگین زن پارچه مدل NP180

دستگاه نگین زن پارچه مدل NP180 جزو نمونه های مدرن می باشد و با توجه به استاندارد های به روز اروپا طراحی شده است. همچنین برای فرستادن پارچه به داخل دستگاه از یک نوار نقاله با کیفیت استفاده می کند تا پارچه مورد نظر از مسیر اصلی خارج نشود. اگر خواستار حرارت بیش تر باشید، می توانید آن را تا حدود ۳۰۰ درجه افزایش دهید. به علاوه موارد بالا، شما می توانید سرعت این دستگاه را تنظیم کرده و از کیفیت بالای آن نهایت استفاده را ببرید.

2) دستگاه نگین زن پارچه دو کله اتوماتیک جکی

دستگاه نگین زن پارچه دو کله اتوماتیک جکی

اولین محصولات این برند در سال ۱۹۹۹ طراحی و تولید شده است. با توجه به این که در طی سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است، امروزه شاهد چرخ های خیاطی و دستگاه نگین زن پارچه جکی هستیم. محصولات جکی اغلب کیفیت بالایی دارند و علاوه بر کاربرد بسیار بالا، زیبایی منحصر به فردی را نیز در اختیار شما قرار خواهند داد. از آن جایی که دستگاه نگین زن پارچه دو کله اتوماتیک جکی انواع مختلفی از پارچه ها را در بر می گیرد، می توان با خیالی آسوده از آن برای پارچه های کتان، جین و... نیز استفاده کنید.

در نهایت با توجه به کار و نیاز خود لازم است بهترین دستگاه نگین زن را برای خود انتخاب کنید تا از خدمات آن نهایت لذت را ببرید.