آشنایی با انواع دستگاه مروارید زن

شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰۴:۳۰:۰۲ ب.ظ

انواع دستگاه مروارید زن

اگر توجه کرده باشید، هنگام خرید لباس، مخصوصا لباس های مجلسی نمونه هایی که دارای مروارید هستند توجه بسیاری را به خود جلب خواهند کرد. اما لازم به ذکر است که دوختن این مروارید های فوق العاده به لباس چندان کار ساده ای نیست. مخصوصا اگر این کار به صورت دستی و با سرعت بسیار پایین صورت بگیرد. خبر خوب برای خیاط های حرفه ای این است که امروزه انواع دستگاه مروارید زن تولید شده اند که سرعت شما را چندین برابر کرده و زیبایی بیش تری را به همراه ظرافت دوخت به لباس شما می بخشد. در ادامه مطلب قصد داریم نحوه عملکر و مزایای انواع دستگاه مروارید زن را برایتان به طور کامل بررسی کنیم.

دستگاه مروارید زن چیست؟

نقش انواع دستگاه مروارید زن، وصل کردن مدل های مختلف مروارید بر روی هر گونه پارچه بدون دوختن است. در واقع با استفاده از میخ های مخصوص، مروارید را خیلی محکم بر روی لباس یا پارچه مورد نظر وصل می کند. این دستگاه دارای نام های مختلفی مانند مروارید کوب، پانچ مروارید و مروارید چسبان نیز می باشد. در ادامه دو مورد دستی و اتومات را به همرا مزایا آن ها برایتان معرفی خواهیم کرد.

دستگاه مروارید زن دستی

انواع دستگاه مروارید زن

در میان انواع دستگاه مروارید زن، این نمونه به طور دقیق مکان قرارگیری را پیدا کرده و بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی آن را بسیار محکم به پارچه متصل می کند و در نهایت یک کار دستی بی نظیر با ارزش بالا به شما ارائه خواهد کرد.

مزایا

1) دوام بسیار بالا: یکی از نگرانی های شایع مردم در رابطه با تهیه لباس دارای مروارید، دوام و استحکام آن ها است. هنگامی که شما با دستگاه مروارید زن دستی آن ها را وصل کنید، هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده و حتی با گذر زمان یا شست و شوی مداوم، باز هم دوام و ماندگاری خود را حفظ خواهند کرد تا محصولی با کیفیت داشته باشید.

2) کاربرد بسیار زیاد: جالب است بدانید که از انواع دستگاه مروارید زن، مخصوصا مدل های دستی می توانید برای تزئین انواع مختلف لباس ها از جمله لباس زیر، تیشرت، شلوار، لباس های مجلسی، سنتی، لباس کودکان، کلاه، دستکش، چرم و غیره استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که بر روی تمام آن ها نتیجه یکسان و درخشانی خواهد داشت.

3) یادگیری آسان: یکی دیگر از ویژگی های مثبت این دستگاه در میان انواع دستگاه مروارید زن، کارکرد فوق العاده ساده آن است. شما برای آن که نگین ها را بر روی لباس خود نصب کنید، نیازی به طی کردن مراحل پیچیده ندارید. از آن جایی که اتومات نیستند، در نتیجه هیچ احتیاجی به دوره و حتی سطح سواد بسیار بالا نیز ندارند. با مراجعه به یک فرد کاربلد، خیلی ساده نحوه کار با آن را یاد خواهید گرفت.

دستگاه مروارید زن اتومات

دستگاه مروارید زن اتومات

پس از طراحی و تولید مدل های ساده تر، شرکت های مختلفی به بررسی آن ها پرداخته و تمام تلاش خود را جهت ارتقای نمونه های اولیه به کار بسته اند تا مدل های اتومات با ویژگی های منحصر به فرد را در اختیار شما قرار دهند.

نحوه کار

ابتدا محلی که مد نظرتان است را با نشانگر لیزری مشخص خواهید کرد و سپس دستگاه را بر روی قسمت مورد نظر گذاشته و پدال مخصوص را فشار می دهید. در ادامه دستگاه مروارید زن اتومات، خیلی سریع مروارید را به وسیله میخ، بر روی محل مورد نظر شما وصل خواهد کرد.

ویژگی ها

  • در میان انواع دستگاه مروارید زن، این مورد قادر به وصل کردن حدود ۲۵۰ مروارید در دقیقه می باشد تا با این کار سرعتی باورنکردنی را در اختیار شما بگذارد.
  • شما می توانید شاهد ۳ سرعت مختلف باشید که هنگام استفاده از دستگاه، هر کدام که به کارتان می آید را انتخاب کنید.
  • همچنین محصولاتی که از قبل دوخته شده اند نیز می توانند با استفاده از این دستگاه مروارید دوزی شوند.
  • در میان انواع دستگاه مروارید زن، این مدل دارای یک صفحه نمایش ۷ اینچی است که مصرف کننده می تواند به صورت لمسی و کاملا ساده به تنظیم آن بپردازد.
  • اغلب آن ها اندازه ای بسیار کوچک دارند و با گارانتی که در اختیار شما قرار می دهند، خیالتان را بابت تنظیمات آن راحت می سازند.
  • در آخر لازم به ذکر است که مصرف برق این دستگاه بسیار پایین می باشد. در حدی که به سادگی می توانید با برق منزل نیز از آن استفاده کنید.
  • اگر جز کسانی هستید که برای کار، به یک میز مخصوص احتیاج دارید، در میان انواع دستگاه مروارید زن، این نمونه انتخاب خوبی برای شما است زیرا امکان متصل کردن میز را نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

چگونه از لباس مروارید دوزی خود محافظت کنیم؟

چگونه از لباس مروارید دوزی خود محافظت کنیم؟

اغلب لباس هایی که به وسیله مروارید تزئین شده اند، به سادگی قابل شست و شو هستند، برخی دیگر این قابلیت را ندارند. به لباس خود نگاه کنید، اگر مروارید هایش به وسیله چسب متصل شده باشند، قابل شست و شو نیستند و اگر دوخته شده باشند، شما می توانید آن ها را بشویید.

  • از کثیف شدن آن تا حد امکان جلوگیری کنید: هر بار که لباس تزئین شده ای را می شویید، الیاف آن به طرز قابل توجهی شل می شوند و کیفیت آن پایین می رود. همچنین لباس شما چروک شده و به اتو احتیاج پیدا می کند. اتو کردن لباس تزئین شده به وسیله مروارید نیز بسیار دشوار است.
  • شست و شوی نقطه ای: اگر آب میوه بر روی لباستان ریخت و به شست و شو نیاز داشت، تمام لباس را نشویید بلکه تنها روی همان نقطه تمرکز کرده و آن را به خوبی شست و شو دهید تا آسیبی به نقاط دیگر نرسد و کیفیت خود را حفظ کنند.
  • کمک گرفتن از خشکشویی: در آخر هم می توانید لباس خود را به یک خشکشویی معتبر تحویل داده تا آن ها با تجربه و وسایل مخصوص این کار، آن را برایتان تمیز کنند تا آسیبی به لباس شما نرسد.

اگر تولیدی مخصوص لباس های مروارید دوزی شده دارید، استفاده از انواع دستگاه مروارید زن به شما در افزایش سرعت و عملکردتان کمک می کند. تهیه یک مورد از این دستگاه را در دستور کار خود قرار دهید.