انواع دستگاه دکمه دوزی و کارکرد هر یک چیست؟

جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۲۹:۰۷ ب.ظ

دستگاه دکمه دوزی

با انقلاب صنعتی، تولیدات انواع پوشاک نیز افزایش پیدا کرد. به دنبال افزایش سفارش پوشاک، دستگاه های مختلفی نیز برای افزایش سرعت و بهره وری اختراع شدند. چرخ خیاطی هایی که کاربرد های مختلفی داشتند، بسیار مورد توجه قرار گرفتند. یکی از دستگاه هایی که کاربرد های فراوانی را به خیاط ها عرضه کرده است، دستگاه دکمه دوزی است. این مورد همان طور که از نامش پیداست، به طور خودکار به دوختن دکمه های لباس مورد نظر شما می پردازد.‌ علاوه بر سرعت بالایی که عرضه می کند، در نهایت شاهد کاری بسیار تمیز و حرفه ای نیز خواهید بود. مخصوصا اگر به طور جدی در زمینه پوشاک فعالیت دارید، پیشنهاد ما این است که ادامه مطلب را از دست ندهید.

دستگاه دکمه دوزی چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

دستگاه دکمه دوزی

دستگاه دکمه دوزی یا همان دکمه دوز صنعتی، در واقع توانایی متصل کردن انواع مختلف دکمه، برچسب و غیره را به پارچه های متفاوت، از جوراب گرفته تا مانتو های مجلسی و زیبا را دارد. به طور کلی لازم به ذکر است که این دستگاه ها برای استفاده شخصی مناسب نیست و صرفا برای تولیدات گسترده تر، مانند کارخانه ها یا تولیدی هایی که روزانه تعداد بالایی، محصول را باید به بازار عرضه کنند، مناسب هستند.

دستگاه دکمه دوزی جزء نمونه هایی است که درجه اتوماسیون بسیار بالایی دارد و برای انجام وظیفه خود، با انسان ها چندان کاری ندارد. نحوه عملکرد آن نیز بسیار ساده است. تنها لازم است که اپراتور دکمه مورد نظر را در موقعیت درست و مناسب نصب کند. بعد از تنظیم موقعیت دقیق دکمه بر روی لباس، دستگاه دکمه دوزی با فشردن صفحه کلید مورد نظر، کار خود را شروع می کند و به دوختن دکمه می پردازد. هنگامی که تعداد دوخت های مورد نظرتان به پایان رسید (اغلب دوخت ها عددی زوج است، مانند ۶، ۸، ۱۲، ۱۶ و ۲۴ که با توجه به نوع دستگاه و عملکردشان متفاوت است.) دستگاه به طور خودکار دوخت را متوقف می کند و کاری تمیز و با دوام را در اختیار شما قرار خواهد داد.

البته لازم به ذکر است که اگر دکمه شما ۴ سوراخ دارد، فرآیند پیچیده تری را باید در نظر داشته باشید. در این صورت، سوزن دستگاه از ردیف جلو شروع می کند و دوخت های اول تا نهم را در آن ردیف، از چپ به راست انجام می دهد (حرکت سوزن به صورت افقی است تا یک خط صاف را میان دو سوراخ ایحاد کند.) سپس به سمت ردیف عقب می رود و دوخت های شماره نه تا هجدهم را نیز در آن قسمت، از چپ به راست انجام خواهد داد. (درست مانند نمونه قبلی برای ایجاد یک خط بین دو سوراخ تلاش می کند.)

بعد از اتمام دوخت نوزدهم، دستگاه دکمه دوزی به طور کاملا اتوماتیک متوقف می شود و در پایان نخ مورد نظر به وسیله یک کاتر بسیار تیز بریده می شود و کار خود را به پایان می رساند.

انواع دستگاه دوخت دکمه

انواع دستگاه دوخت دکمه

از لحاظ عملکرد، دستگاه دکمه دوزی به دو نوع زنجیره ای تک خط و قفلی دو خط تقسیم می شود. هر دو سوزنی با دوام و با کیفیت دارند که به دو روش متفاوت حرکت می کنند. یک گروه به صورت عمودی بالا و پایین می رود تا دکمه را به لباس بدوزد و گروه دیگر به صورت افقی از یک سمت به سمت دیگری نوسان می کند. از آن جایی که خسته نشدن اپراتور برای انجام صحیح حرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، دکمه شروع به چرخش می کند. با حرکت آن و عدم خستگی اپراتور، راندمان کار نیز بالا خواهد بود. تعداد دوخت هایی که برای نصب یک دکمه استفاده می شود، می تواند با توجه به انتخاب شما عددی بین ۶، 8، ۱۲، ۱۶ و 24 باشد.

معرفی چند دستگاه دکمه دوز

معرفی چند دستگاه دکمه دوز

از آن جایی که دستگاه دکمه و جا دکمه دوز، کاربرد بسیار زیادی در صنعت پوشاک دارند، لازم است چند نمونه از آن ها را به شما معرفی کنیم تا با توجه به خواسته و اهداف خود، بهترین مورد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

ویژگی های دستگاه دکمه دوز BE-438FX II

  1. با انتخاب دستگاه دکمه دوز 11 BE-438FX، شما به ۶۴ الگوی مختلف دوخت دست پیدا خواهید کرد تا توانایی استفاده از دوخت هایی زیبا و متفاوت را در کار خود داشته باشید.
  2. از آن جایی که صدا و لرزش زیاد دستگاه های یک کارخانه، ممکن است بسیار اذیت کننده باشد، این نمونه را با صدا و لرزش ناچیز طراحی کرده اند تا به سادگی و بدون استرس بتوانید از آن بهره ببرید.
  3. عملکرد این دستگاه طبق نمونه های جهانی به روز است و کارایی فوق العاده را در اختیارتان قرار می دهد.
  4. تضمین می شود که نخ باقی مانده در انتهای کار بسیار کوتاه است و موجب کثیفی کارتان نخواهد شد.
  5. دارای تجهیزات مدرن و دیحیتالی است که این دستگاه دکمه دوزی را به نمونه ای کاملا اتوماتیک تبدیل می کند.
  6. دوختی که به شما عرضه می کند بسیار تمیز است و جلوه زیبایی دارد.

ویژگی های دستگاه دکمه دوز Jack JK-T1377     

  1. این نمونه اغلب برای دوختن دکمه های مسطح که ۲ یا ۴ سوراخ دارند، طراحی شده است که با استفاده از دوخت ساده یا دوخت متقاطع به اتصال آن ها می پردازند.
  2. همچنین دستگاه دکمه دوز  Jack JK-T1377به همراه یک میز ساخت ژاپن که کیفیت بسیار بالایی نیز دارد، ساخته شده و در اختیار شما قرار می گیرد.
  3. وانایی دوخت بر روی پارچه های ضخیم و نازک را دارد.
  4. روشنایی ای که دستگاه عرضه می کند، با توجه به خواست شما قابل تغییر است.
  5. به سادگی نصب می شود و نگه داری آن نیز بسیار ساده است. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه دکمه دوزی فضای کمی را اشغال خواهد کرد.

ویژگی های دستگاه دکمه دوز Zoje ZJ1903D-301

  1. این دستگاه دکمه دوز با استفاده از موتور های پله ای و بسیار سریع در دو محور x و Y کار می کند.
  2. یک لامپ LED برای روشن سازی صفحه کار دارد.
  3. با خرید دستگاهZoje ZJ1903D-301 ، به ۵۰ الگوی دوخت متفاوت دست پیدا خواهید کرد.
  4. دو نخ دارد و دکمه های تخت که حدود ۸ تا ۲۰ میلی متر قطر دارند را به سادگی بر روی لباس مورد نظر، خواهد دوخت.

سخن آخر

در این مقاله با انواع دستگاه دکمه دوز و نوع عملکرد آن ها آشنا شدیم. متوجه شدیم که دستگاه دکمه دوز به طور خودکار و بسیار مرتب دکمه های لباس را با انواع پارچه ها میدوزد.

جالب است بدانید که شما می توانید از سایت دوخت کالا تمامی دستگاه های دکمه دوزی ای که در این مقاله نام برده و معرفی شد را به صورت اقساطی و نقد تهیه کنید.