چرخ خیاطی راسته دوز و ویژگی های آن

جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۳:۳۹:۲۵ ب.ظ

چرخ خیاطی راسته دوز

یکی از ماشین های محبوب این روز ها، مخصوصا در میان خیاط ها چرخ خیاطی است. از دوران انقلاب صنعتی به بعد، شاهد رشد و پیشرفت انواع مختلف آن ها بوده ایم. از آن جایی که این چرخ خیاطی ها کمک شایانی در تولیدات پوشاک و غیره به ما کرده اند، لازم است با انواع آن ها آشنا شویم و از هر یک به طور جداگانه در کار هایمان بهره ببریم تا سرعت تولیدات افزایش پیدا کند و محصولات بیشتری را در زمان کوتاه تری تولید کنیم. همچنین با استفاده از چرخ خیاطی ها علاوه بر سرعت تولید، کیفیت محصولات نیز افزایش می یابد و افزایش کیفیت موجب زیبایی بیشتر تولید هایتان می شود. در ادامه مطلب قصد داریم چرخ خیاطی راسته دوز را برایتان بررسی کنیم تا با تهیه آن از مزایای بی نظیرش بهره ببرید.

چرخ خیاطی راسته دوز چیست؟

چرخ خیاطی راسته دوز جزء نمونه های پر طرفدار، در میان خیاط ها است؛ زیرا دوختی زیبا و مقاوم را بر روی انواع پارچه ها ارائه می دهد.

ویژگی های مختلف چرخ خیاطی راسته دوز عبارت هستند از:

چرخ خیاطی راسته دوز

1) کنترل سرعت: از آن جایی که چرخ خیاطی های صنعتی می توانند کمی خطرناک و ترسناک به نظر برسند، نحوه کنترل سرعت آن ها بسیار اهمیت دارد. در چرخ خیاطی راسته دوز، می توانید با استفاده از کلاچ، موتور سرعت آن را کنترل کنید و استفاده از آن را برای تمامی خیاط ها در سطوح مختلف آسان کنید.

2) سیم پیچ بوبین: یکی از مواردی که از یک چرخ خیاطی راسته دوز انتظار می رود، داشتن سیم پیچ بوبین است. اغلب در پیچیدن ماسوره آن ها مشکلی نخواهید داشت؛ اما لازم است قبل از شروع، دستورالعمل آن را مطالعه فرمایید.

3) دوختن پارچه های سنگین: یکی دیگر از ویژگی های مهم چرخ خیاطی راسته دوز، دوختن پارچه های سنگین و ضخیم مانند جین و کتان و غیره است. تنها لازم است از نخ مناسبی برای کارتان بهره ببرید. با استفاده از آن، هیچ نگرانی ای برای خراب شدن پارچه یا چرخ خیاطی نخواهید داشت؛ زیرا با دوام و سرعت عالی ای که ارائه می دهد، نتیجه مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد.

4) دوخت زیبا به علاوه درز های حرفه ای: دوخت تمیز و زیبایی که چرخ خیاطی راسته دوز به شما عرضه می کند در بیشتر مواقع قابل استفاده و کاربردی است. مخصوصا اگر قصد دوختن درز های لباس را دارید، لازم است این دوخت را در وهله اول در نظر بگیرید؛ زیرا علاوه بر استحکام بالایی که ارائه می دهد، زیبایی منحصر به فردی را نیز به درز های لباستان خواهد بخشید. با این کار از باز شدن و شکافته شدن آن ها در آینده نیز جلوگیری خواهید کرد.

برای خرید چرخ خیاطی راسته دوز، به چه مواردی لازم است توجه کنیم؟

چرخ خیاطی راسته دوز

1) نحوه و میزان استفاده: ابتدا لازم است مشخص کنید که دلیل استفاده شما از چرخ خیاطی چیست، اگر به دنبال استفاده در مکان هایی مانند کارگاه هستید، لازم است نمونه های پر قدرت و مقاوم تری از چرخ خیاطی راسته دوز را تهیه کنید؛ اما اگر برای استفاده خانگی می خواهید، تهیه نمونه های ساده تر نیز پاسخگو خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که تعداد دفعات استفاده نیز در انتخاب یک چرخ خیاطی راسته دوز با کیفیت موثر است. اگر هر روز از آن استفاده می کنید، لازم است به دنبال نمونه های حرفه ای تر باشید؛ اما اگر چند وقت یک بار از آن بهره می برید، موارد معمولی نیز برای کار شما مناسب خواهند بود.

2) وزن و اندازه: اگر قصد دارید چرخ خیاطی راسته دوز خود را به مکان های مختلف حمل کنید، لازم است چرخ خیاطی های قابل حمل و سبک را در نظر داشته باشید؛ اما اگر قصد انجام پروژه های سنگین و پیچیده را دارید، لازم است موارد سنگین تر و بزرگ تر را برای کار خود انتخاب کنید.

برای خرید چرخ خیاطی راسته دوز، به چه مواردی لازم است توجه کنیم؟

3) روش ساخت چرخ خیاطی: مورد دیگری که هنگام خرید چرخ خیاطی راسته دوز باید در نظر داشته باشید، قطعه های موجود و روش ساخته شدن آن ها است. به طور کلی یک چرخ خیاطی راسته دوز از ۴ قطعه مانند پایه واحد، سر، موتور و میز ساخته شده است. هنگام خرید لازم است به وجود هر ۴ قطعه توجه داشته باشید. همچنین لازم است بدانید که هر گاه از قطعه ای ناراضی بودید، به سادگی می توانید آن را با نمونه ای جدید تر تعویض کنید. به عنوان مثال اگر میز چرخ خیاطی شما کهنه و قدیمی شده است، به سادگی می توانید با باز کردن پیچ و مهره های آن تعویضش کنید و نمونه مورد نظر را جایگزین آن کنید.

4) توجه به نحوه عملکرد چرخ: قبل از تهیه چرخ خیاطی از فروشنده درخواست کنید که چرخ خیاطی را برایتان نخ کند؛ زیرا برخی از چرخ ها ممکن است از چپ به راست نخ شوند و برخی دیگر از جلو به عقب، همچنین نحوه عملکرد پدال چرخ نیز بسیار اهمیت دارد. با چک کردن نحوه عملکرد چرخ خیاطی کار را برای خود ساده تر خواهید کرد.

بهترین برند های دنیا برای تهیه چرخ خیاطی راسته دوز

بهترین برند های دنیا برای تهیه چرخ خیاطی راسته دوز

به طور کلی می توان به چهار برند مطرح دنیا برای خرید چرخ خیاطی های مختلف اعتماد کرد. برند های 1) جک 2) جوکی 3) برادر 4) سیروبا جزء موارد با کیفیتی هستند که عملکرد فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهند. در زمان های قدیم، تهیه این برند ها بسیار دشوار و هزینه بر بود؛ اما امروزه به دلیل رقابت بالایی که میان برند های مطرح چرخ خیاطی شکل گرفته است، شاهد قیمت های مقرون به صرفه تری هستیم.

اگر می خواهید به صورت حرفه ای کار کنید، لازم است از برند هایی خرید کنید که عملکرد اتوماتیک یا کامپیوتری را در چرخ های خود قرار داده اند، همچنین می توانید چرخ خیاطی مورد نظر خود را دست دوم تهیه کنید. با این کار در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و چرخ باب میلتان را نیز خریده اید. این تفکر که چرخ خیاطی باید درست بعد از مونتاژ و از کارخانه خریداری شود، درست نیست؛ زیرا چرخ ها نیز نوعی ماشین هستند که با گذشت زمان و نگه داری درست، چیزی از ارزش هایشان کاسته نخواهد شد. برای خرید یک چرخ خیاطی راسته دوز باکیفیت بهترین انتخاب دوخت کالا است. مجموعه دوخت کالا این امکان را فراهم کرده است که کالای مورد نظر خود را قسطی تهیه کنید.