چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم؟

جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱:۰۰ ق.ظ

چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم

چرخ خیاطی یکی از ماشین های کاربردی در صنایع مختلف، مخصوصا صنعت پوشاک می باشد. از آن جایی که این ماشین از قطعات مختلفی تشکیل شده است، برای خرید چرخ خیاطی کاربردی، لازم است هر یک را به طور دقیق شناسایی کنید و از عملکرد آن آگاه شوید. همچنین لازم به ذکر است که یکی از اصلی ترین و پر اهمیت ترین قطعات چرخ خیاطی پایه آن می باشد که نقش اساسی در حرکت روان پارچه بر روی چرخ دارد. برای بررسی دقیق این قطعه ابتدا لازم است به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، پاسخ دقیق بدهیم تا در ادامه با توجه به نیاز، کاربرد و خواسته خود بهترین نمونه را انتخاب کنید و کسب و کاری عالی را برای خود راه اندازی کنید.

پایه چرخ خیاطی چیست

پایه چرخ خیاطی چیست

جهت پاسخ به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، لازم است بدانید که این قطعه نقش یک نجات دهنده را در میان قطعات دیگر برای چرخ خیاطی شما بازی خواهد کرد. زیرا پایه چرخ خیاطی به خیاط کمک می کند تا هر گونه پارچه ای را زیر سوزن نگه دارد و بدون هیچ گونه حرکتی، آن را بدوزد. این ویژگی، خیاط را قادر می سازد تا بدون هیچ نگرانی بر روی کارش تمرکز کند و نتیجه بی نظیری را به مشتریان عزیز خود ارائه دهد.

هر چرخ خیاطی دارای یک پایه اصلی جهت انجام دوخت های مستقیم می باشد. همچنین علاوه بر آن شما می توانید از پایه های مختلف که در انواع گسترده ای ارائه می شوند نیز برای انجام دوختی بهتر و زیبا تر استفاده کنید.

در میان مزایایی که این پایه ها به شما ارائه می دهد، صرفه جویی در زمان را می شود به وضوح مشاهده کرد، زیرا به کار شما سرعت می بخشد، در نتیجه تعداد پوشاک بیش تری را در زمان کم تر می توانید تولید کنید که این کار موجب پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد. به همین دلیل است که اغلب خیاط ها از انواع مختلف پایه ها در کار خود بهره می بزند. در ادامه پاسخ به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، قصد داریم انواع پایه های موجود در بازار را برایتان معرفی کنیم.

چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم

چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم

اگر برایتان سوال پیش آمده است که چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، لازم است بدانید که از لحاظ نحوه نصب آن ها بر روی چرخ خیاطی می توان به دوسته کلی اشاره کرد.

  • دسته اول: پایه های گیره دار
  • دسته دوم: پایه های پیچی

قبل از خرید هر گونه پایه چرخ خیاطی لازم است به دفترچه راهنمای چرخ خود مراجعه کنید تا با نحوه نصب پایه آن آشنا شوید و بعد از خرید با مشکلی برخورد نکنید. همچنین علاوه بر نحوه نصب، پایه ها با توجه به مدل های مختلفی که دارند نیز به انواع متفاوتی تقسیم خواهند شد که در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد.

1) پایه های همه کاره ALL-PURPOSE FOOT: در ادامه پاسخ به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، جالب است بدانید که تمام چرخ خیاطی ها به همراه یک پایه همه کاره عرضه می شوند؛ این پایه ها همانطور که از نامشان پیداست برتی انواع پارچه ها مناسب می باشد. همچنین دوخت مستقیم و زیگزاگ را نیز در اختیارتان خواهند گذاشت. از آن جایی که یک پایه استاندارد برای انواع چرخ خیاطی ها می باشد، باید گقت حدودا ۹۰ درصد پروژه های مرتبط با پوشاک را به سادگی با استفاده از آن ها می توانید انجام دهید.

2) پایه مخصوص زیپ ZIPPER FOOT: پایه های مخصوص زیپ به شما این امکان را می دهد تا لبه دندانه های زیپ و لبه های حجیم پارچه ها را بدوزید. شما قادر به قرار دادن سوزن به سمت راست یا چپ پایه با توجه به خواسته خود خواهید بود. همچنین می توانید پایه مخصوص زیپ های نامرئی را نیز تهیه کنید تا کاری زیبا تر داشته باشید، اما به طور کلی با نمونه های ساده نیز قادر به دوختن زیپی تمیز و فوق العاده خواهید بود.

3) پایه های قفل دار OVERLOCK: در ادامه پاسخ به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، لازم است به این نمونه که به عنوان قطعه ای در میان چرخ خیاطی های مدرن شناخته می شود نیز توجه کنیم. این پایه برای چسباندن دقیق لبه های لباس بسیار مناسب بوده و نتیجه مطلوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم

4) پایه تفلون (نچسب) TEFLON: هنگامی که قصد دارید پارچه های ضخیمی مانند چرم و وینیل را بدوزید، به یک پایه خاص و نچسب احتیاج پیدا می کنید که پارچه بدون هیچ گونه چسبندگی بر روی آن لغزیده و هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد. همچنین علاوه بر دوختن پارچه های ضخیم، قادر به دوختن انواع مختلف پارچه ها نیز خواهند بود. حتی شما می توانید از آن به جای پایه همه کاره نیز استفاده کنید.

5) پایه ایجاد جای دکمه BUTTONHOLE: اگر برایتان سوال پیش آمده است که چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، لازم است به پایه جا دکمه که بسیار پر کاربرد است نیز توجه کنید. به طور ولی این پایه ها از برندی به برند دیگر تغییر کرده و عملکرد یکسانی ندارد. اما تمام آن ها به دنبال یک هدف مشترک حرکت می کنند، آن هم ایجاد جا دکمه هی صاف و زیبا می باشد. این دوخت می تواند بر پایه دوخت زیگزاگ شکل گیرد و طول مناسبی را برای لباس شما ایجاد کند.

6) پایه رافلر RUFFLER: جهت بررسی سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، باید بدانید که این پایه برای کمک به چین دادن و جمع کردن پارچه می باشد. اگر از آن به درستی استفاده کنید، می توانید کمک ویژه ای در داشتن دوختی زیبا، بی عیب و فوق العاده بکند.

7) پایه واکر walker: در ادامه پاسخ به سوال چند نوع پایه چرخ خیاطی داریم، لازم به ذکر است که این نمونه نیز مانند پایه تفلون برای دوختن پارچه های ضخیم مانند چرم و لیکرا بسیار کارآمد می باشد، زیرا به هیچ عنوان به پارچه نچسبیده و حتی قسمت های جمع شده را نیز آزاد خواهد کرد.