مراحل و ترفند های نحوه کار با پایه جا دکمه

یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۱۷:۲۰ ب.ظ

نحوه کار با پایه جا دکمه

خیاطی کردن جزء مهارت های پر کاربرد و مفید امروزی است. این هنر می تواند شما را قادر به دوختن لباس های زیبا برای خودتان کند یا حتی شغلی پر درآمد را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر علاقه دارید که آن را دنبال کنید، لازم است تکنیک های مختلفی که در این کار استفاده می شود را به خوبی آموزش ببینید. به عنوان مثال نحوه کار با پایه جا دکمه جزء مهارت های بسیار مهم و کمی دشوار شناخته می شود؛ زیرا دکمه ها ظاهری متنوع و بی نظیر را به لباس هایتان می بخشند و موجب افزایش کارآیی آن ها نیز خواهند شد. اگر می خواهید نحوه کار با پایه جا دکمه و تمام تکنیک های اسرار آمیز آن را بیاموزید، لازم است ادامه مطلب را به خوبی مطالعه کنید.

انواع پایه جا دکمه

نحوه کار با پایه جا دکمه

یکی از مشکلاتی که هنگام کار با آن رو به رو خواهید شد، انتخاب نمونه مناسب است. از آن جایی که مدل های مختلفی در بازار موجود است و هر یک کاربرد خاص خودشان را دارد، لازم است با انواع آن ها آشنا شوید و با توجه به نیاز خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.

1) پایه جا دکمه اتوماتیک: اولین و پرطرفدار ترین نوع، پایه جا دکمه اتوماتیک است که در میان خیاط ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اغلب در چرخ خیاطی های کامپیوتری استفاده می شود و به صورت خودکار، جا دکمه ای مناسب را برایتان ایجاد خواهد کرد. همچنین نمونه های جدید تری از این مدل نیز به بازار ارائه شده اند که حسگر هایی برای به وجود آوردن دکمه دارند. با توجه به سنسور های روی پایه چرخ خیاطی و داخل آن، اندازه ای بسیار دقیق و مناسب را برای جا دکمه شما عزیزان به وجود خواهد آورد.

 2) پایه جا دکمه مکانیکی یا خودکار: این نمونه به وسیله یک شکاف که در پشت پایه چرخ خیاطی وجود دارد، دکمه را نگه داشته و سپس به وسیله یک سنسور، جا دکمه ای مناسب برای دکمه مورد نظر شما را ایجاد خواهد کرد. جالب است بدانید که دوام و ماندگاری این جا دکمه ها نسبت به نمونه های دیگر بسیار عالی است.

3) پایه جا دکمه کشویی: این نمونه برای افرادی که دوست دارند کار ها را با دقت بالا انجام دهند، بسیار مناسب است؛ زیرا دید بسیار واضح و کاملی را از جا دکمه برایتان فراهم خواهد کرد تا تمام دوخت ها را با دقت بالا و طبق خواسته خود انجام دهید.

نحوه کار با پایه جا دکمه

نحوه کار با پایه جا دکمه

نحوه کار با پایه جا دکمه بسیار آسان است. تنها لازم است نمونه ای مناسب را با توجه به چرخ خیاطی، دکمه و نیاز خود تهیه کنید تا با هیچ مشکلی رو به رو نشوید. در ادامه مطلب مراحل به وجود آوردن جا دکمه را به طور دقیق تر برایتان بررسی خواهیم کرد.

  • مرحله اول

ابتدا پارچه خود را پهن کنید و محل دقیق قرار گیری جا دکمه ها را بر روی آن علامت بزنید. مراقب باشید که دکمه انتخاب شما باید با پایه جا دکمه هماهنگ باشد. اغلب پایه های جا دکمه توانایی ایجاد سوراخ هایی حدود 2 سانتی متر را دارند. شما می توانید تنها قسمت شروع دکمه را علامت بزنید. دستگاه به طور خودکار طول لازم را برش خواهد داد؛ اما در صورت دلخواه، می توانید تمام طول آن را نیز علامت بزنید تا اطمینان کاملی از نحوه ایجاد کار حاصل کنید.

  • مرحله دوم

در ادامه می توانید دکمه را در جای مخصوصی که برای آن وجود دارد، بر روی جا دکمه قرار دهید. (صفحه نگه دارنده مخصوص را بر روی پایه جا دکمه به سمت بیرون بکشید و دکمه را در آن جا قرار دهید.) در پایان نیز صفحه نگهدارنده را در اطراف دکمه محکم کنید تا تکان نخورده و کار شما را خراب نکند. اگر چه نباید توقع داشته باشید که دکمه بدون حرکت در جای خود ثابت بماند؛ زیرا مدل های بسیاری وجود دارد که از روی صفحه افتاده و به کیفیت کار شما آسیب می زند اما نیازی به نگرانی نیست. شما می توانید صفحه را به اندازه دکمه خود بیرون بکشید تا از ثابت ماندن آن اطمینان کامل حاصل کنید.

  • مرحله سوم

مرحله سوم از بررسی نحوه کار با پایه جا دکمه، آماده کردن چرخ خیاطی مورد نظر برای انجام کار است. ابتدا نخ مناسب را وارد دستگاه کنید و به خوبی آن را آماده کنید. در ادامه دوختی که قصد دارید با آن سوراخ دکمه را ایجاد کنید نیز انتخاب کنید. اغلب چرخ خیاطی ها دوخت های مختلفی دارد که با توجه به سلیقه و دکمه مورد نظر خود، لازم است بهترین نوع را انتخاب کنید تا شاهد نتیجه بی نظیری باشید.

  • مرحله چهارم

در این مرحله نوبت به اتصال پایه جا دکمه به چرخ خیاطی می رسد. ابتدا دستگاه را خاموش کنید و تمام کلید های آن را قفل کنید تا اگر هنگام کار دستتان به دکمه ای خورد و آن شروع به کار کرد، خطری شما را تهدید نکند. سپس سوزن را به سمت بالا ترین قسمت ممکن ببرید و اهرم پای فشاری را نیز به سمت بالا ببرید. پای فشاری را به وسیله دکمه ای قرمز رنگ آزاد کنید و پایه جا دکمه را در اتصالات خود قرار دهید. آن را به خوبی محکم کنید و از انتخاب جهت درست، اطمینان حاصل کنید.

  • مرحله پنجم

علامتی که قبلاً بر روی پارچه زده اید را با علامت موجود بر روی پایه جا دکمه هماهنگ کنید و پارچه را زیر آن قرار دهید. پای فشاری را پایین بیاورید و دستگاه را آماده شروع کار کنید.

  • مرحله ششم

اگر پایه جا دکمه شما سنسوری برای تشخیص ندارد، لازم است اهرم آن را به سمت پایین بیاورید تا محل دقیق دکمه را تشخیص دهد. در پایان نیز کار شما به اتمام رسیده و تنها باید دوختن را شروع کنید.

نحوه کار با پایه جا دکمه

نتیجه گیری

در آخر لازم به ذکر است که نحوه کار با پایه جا دکمه بسیار ساده است. تنها لازم است با دنبال کردن مراحل بالا از مزایای بسیار این دستگاه در کار های خود استفاده کنید. داشتن یک چرخ خیاطی باکیفیت می تواند کار با جا دکمه را برای شما آسان کند. برای خرید یک چرخ خیاطی باکیفیت می توانید از مجموعه دوخت کالا کمک بخواهید. شرایط اقساطی خرید از این مجموعه، امتیاز منحصر به فردی است که فروشگاه دوخت کالا برای مشتریان در نظر گرفته است.