چه عواملی در خرید چرخ لحاف دوزی اهمیت دارند؟

پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷:۲۱ ق.ظ

چرخ لحاف دوزی

یکی از کسب و کار های خانگی پرسود، لحاف دوزی است. شما می توانید به راحتی با خرید چرخ لحاف دوزی و دیگر لوازم جانبی این کسب و کار را شروع کنید. اگر قصد دارید لحاف بدوزید و نمی دانید باید از چه دستگاهی استفاده کنید، ما در این مقاله چرخ لحاف دوزی و ویژگی های آن را معرفی می کنیم تا شما بتوانید براساس ویژگی های گفته شده چرخ لحاف دوزی مناسب خود را انتخاب کنید و کار را شروع کنید.

ویژگی های چرخ لحاف دوزی مناسب

  1. کیفیت دوخت

شما باید قبل از خرید چرخ لحاف دوزی کیفیت دوخت آن را بررسی کنید. می توانید انواع کوک را در اندازه های مختلف امتحان کنید. اگر دوخت شما در بالا و پایین لحاف، هم از نظر طول دوخت و هم از نظر کیفیت دوخت یکدست به نظر رسید، چرخ لحاف دوزی مناسبی را انتخاب کرده اید. حتما توجه کنید که دوخت چرخ موردنظر شما در لبه های لحاف چگونه است.

  1. حرکت

حرکت ماشین را در قسمت های مختلف امتحان کنید. مخصوصا قسمت هایی که حلقوی است و حرکت چرخ لحاف دوزی در آن قسمت ها به دقت بیشتری نیاز دارد. در حین انجام کار با حرکت آزاد سرعت خود را افزایش دهید. اگر تنظیم دوخت دستگاه با حرکت شما مطابقت داشته باشد، کیفیت چرخ لحاف دوزی مناسب است. موتور برخی از چرخ های لحاف دوزی وقتی تنظیم شده اند و کنترلی بر روی آن ها ندارید، خود به خود حرکت می کنند و نتایج نامطلوبی به بار می آورند.

چرخ لحاف دوزی

  1. راحتی

آیا ارتفاع میز چرخ لحاف دوزی قابل تنظیم است یا ثابت است؟آیا می توان دسته های دستگاه را تنظیم کرد؟به این فکر کنید که دستگاه به گونه ای هست که چندین ساعت بایستید و لحاف بدوزید و احساس خستگی نکنید؟چرخ لحاف دوزی باید به گونه ای باشد که شما با آن احساس راحتی کنید و ساعت ها با آن وقت بگذرانید. پس قبل از خرید چرخ لحاف دوزی به این نکته توجه کنید.

  1. بارگیری

باید به میزان بارگیری دستگاه توجه کنید. آیا میله های چرخ لحاف دوزی محکم هستند یا وقتی لحاف روی آن قرار می گیرد خم می شوند؟حتما قبل از خرید میزان استقامت دستگاه را در نظر بگیرید.

  1. سایر ویژگی ها

آیا می توانید سوزن را به راحتی ببینید؟آیا در قسمت سوزن چرخ لحاف دوزی نور کافی هست؟شما می خواهید برای نخ کردن سوزن، تعویض سوزن یا اطمینان از صاف بودن سوزن از این قسمت استفاده کنید. پس حتما این موارد را در نظر بگیرید.

آیا دستگاه پایه های مختلفی دارد و تعویض پایه ها راحت است؟پایه پرش یکی از مهم ترین قسمت های چرخ لحاف دوزی است. دو نوع پایه پرش مهم چرخ لحاف دوزی عبارتند از:

  • پایه پرش خط کش: پایه پرش خط کش این امکان را به شما می دهد که به جای استفاده از خط کش جداگانه، از خط کش خود چرخ لحاف دوزی استفاده کنید.
  • پایه پرش فنجانی یا قاشقی: پای پرش فنجانی باعث می شود که لبه لحاف در حین کار گیر نکند و برای کار با پارچه های ضخیم ایدئال باشد.

آیا قسمت هدایت کننده نخ یا نخ کش دستگاه شما مستقل است یا خیر؟اگر نه، حتما در کنار خرید چرخ لحاف دوزی بخش هدایت نخ را هم به صورت جداگانه بخرید تا بتوانید سریع تر، بدون پاره شدن نخ کار لحاف دوزی را انجام دهید.

  1. تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری

حتما از سن و مدل دستگاهی که خریداری می کنید اطلاع داشته باشید. اگر شما نیاز به سفارش قطعات یا تعمیر دارید، باید حواستان به لوازم جانبی دستگاه باشد.

آیا دستگاه به روغن کاری نیاز دارد؟اگر نیاز دارد در کجا باید روغن ریخت تا در حین کار لحاف ها لکه دار نشوند؟

قبل از اینکه دستگاه را خریداری کنید، نحوه تعویض سوزن را بیاموزید. شما می خواهید بعد از 8 تا 10 ساعت کار کردن سوزن چرخ لحاف دوزی خود را عوض کنید. حتما بپرسید که باید از چه اندازه سوزنی استفاده کنید؟

اندازه ماکو چقدر است؟اگر اندازه ماکو کوچک باشد باید زمان طولانی تری برای لحاف دوزی بگذارید. برای همین از ماکو هایی با اندازه M استفاده کنید. با استفاده از ماکو های سایز بزرگ تر، سرعت لحاف دوزی شما بیشتر می شود و درآمد بیشتری کسب می کنید.

  1. شهرت برند و فروشگاه

آیا از فروشگاهی خرید می کنید که شهرت خوبی دارد و گارانتی آن معتبر است؟اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر و نگهداری یا قطعات دیگر داشته باشد، آیا فروشگاه پاسخگو خواهد بود و مشکل شما را حل خواهد کرد؟اگر نمایندگی فروشگاه موردنظر اصرار دارد که نصب قطعات را انجام دهد، هزینه خدمات چقدر است؟خرید از یک فروشنده قابل اعتماد بسیار مهم است. شما می توانید از فروشگاه دوخت کالا چرخ لحاف دوزی موردنظر خود را بخرید. این فروشگاه خرید اقساطی دارد و می توانید بعد از راه انداختن کسب و کار  قسط های دستگاه خود را پرداخت کنید. مدت ضمانت محصولات دوخت کالا یک ساله است و مدت تعهد تامین قطعات ده ساله است.

معرفی محصول

چرخ لحاف دوزی تک کله ریچ پیس مدل RPCQ-ST series

چرخ لحاف دوزی تک کله ریچ پیس مدل RPCQ-ST series

این چرخ لحاف دوزی سرعت بسیار بالایی دارد و این قدرت را دارد که 3000 دوخت در هر دقیقه انجام دهد. شما می توانید ارتفاع کله گی و فریم دستگاه را به دلخواه تنظیم کنید. در چرخ لحاف دوزی تک کله ریچ پیس مدل RPCQ-ST seriesسوزن و کمپلت طراحی جدیدی دارند و ساخت ژاپن هستند. در نتیجه خسارت قلاب ها بسیار کم می شود. این چرخ لحاف دوزی سیستم تشخیص پارگی نخ دارد که این ویژگی آن را از بقیه چرخ های لحاف دوزی متمایز می کند. شرکت ضمانت کننده این کالا شرکت تهران دوخت ماشین است که 12 ماه گارانتی دارد.

جمع بندی

خرید یک چرخ لحاف دوزی برای شروع کردن یک کسب و کار کوچک بسیار مفید است. اگر به دوخت لحاف علاقه دارید و نمی دانید چه نوع چرخی برای شما مناسب است، این مقاله را بخوانید. ما در این مقاله 7 ویژگی چرخ لحاف دوزی مناسب را برشمردیم تا شما با آگاهی بیشتری برای خرید این دستگاه کاربردی اقدام کنید.