چه نکاتی را هنگام راه اندازی خط تولید باید در نظر گرفت ؟

چهار شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴:۲۶ ق.ظ

راه اندازی خط تولید

داشتن یک استراتژی برای تولید و معرفی محصول به بازار اهمیت بسیاری دارد و می تواند نیمی از مسیر موفقیت باشد. استراتژی شما باید تمام جنبه های توسعه، تولید و ترویج کالای جدید را در نظر بگیرد تا با شکست مواجه نشود. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در مقاله پیش رو، شما را با 10 مرحله راه اندازی خط تولید که هر شرکت یا کارگاهی بهتر است از آن تبعیت کند، آشنا کنیم. برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراحل ده گانه راه اندازی خط تولید

 

در این بخش شما را با 10 مرحله مهم در این زمینه آشنا می کنیم. این مراحل عبارت اند از:

  1. بررسی نیاز مصرف کنندگان

یک طرح خوب و مناسب راه اندازی محصول در اولین قدم باید نیاز های مصرف کنندگان را در اولویت قرار دهد و آن ها را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. یک راه موثر برای انجام این کار، بررسی بازار و پاسخ دادن به این سوال است که چرا کسی باید محصول شما را بخرد؟ با رسیدن به جواب این سوال و فهمیدن اینکه چگونه محصول شما می تواند مشکلی را حل کند، خواسته ای را برآورده کند یا کیفیت زندگی یک نفر را بهبود ببخشد، نیمی از مسیر را طی می کنید. به عبارت دیگر باید پیش از راه اندازی خط تولید نیاز سنجی کنید و بدانید چه لزومی دارد مردم محصول شما را خریداری کنند.

  1. شناخت رقبا

چه چیزی شرکت و محصول شما را از یک برند یا محصول مشابه متمایز می کند؟ چرا مصرف کنندگان باید به جای رقبا محصول شما را انتخاب کنند؟ به عبارت دیگر، در قدم دوم شما باید مزایای منحصر به فرد شرکت خود را شناسایی کنید.

راه اندازی خط تولید

  1. ساخت نمونه اولیه و آزمایش آن

برای جلوگیری از خطر سرمایه ‌گذاری، قبل از راه اندازی خط تولید ابتدا باید یک نمونه اولیه ایجاد و آن را آزمایش کنید. برای این منظور لازم است آزمایش‌ کنندگان بتا را استخدام کنید تا محصول تولیدی را امتحان کنند و اگر لازم باشد درمورد نحوه بهبود آن باز خورد هایی ارائه دهند.

  1. پیکربندی محصول

هنگامی که شروع به آزمایش محصول خود کردید، از آزمایش کنندگان، دوستان، خانواده، همکاران و هر فرد دیگری که می‌ تواند به رفع مشکلات احتمالی آن کمک کند، باز خورد دریافت کنید. ایجاد تغییرات ظریف در این مرحله می تواند تفاوت بسیاری در کیفیت محصول شما با محصولات رقبا ایجاد کند.

  1. مشخص کردن هزینه ها و میزان سود

پیش از راه اندازی خط تولید جدید، عاقلانه است که ابتدا هزینه ها و حاشیه سود خود را به عنوان یکی از مراحل عرضه محصول مشخص کنید. قسمت مالی پروژه همیشه اهمیت بسیاری دارد و باید برای رسیدن به موفقیت حساسیت زیادی در این مرحله داشته باشید.

  1. ایجاد بازار اولیه

تولید یک محصول، تنها با بازاریابی خوب و اصولی به موفقیت می رسد. تبلیغ محصول قبل از عرضه به بازار و ایجاد هیاهو در بین مصرف کنندگان، موجب آگاهی بیشتر آن ها و فروش بهتر محصول شما خواهد شد.

برای این کار می توانید از این روش های هوشمندانه استفاده کنید:

  • ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی
  • ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ایمیلی
  • تبلیغ در مکان های مناسب و پر ترافیک
  • اطلاع رسانی در وب سایت شرکت و رسانه های اجتماعی
  1. ایجاد یک زنجیره تامین مطمئن

صاحبین مشاغل باید قبل از راه اندازی خط تولید جدید از توانایی خود برای تامین موجودی مورد نیاز بازار مطمئن باشند. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک زنجیره تامین قابل مدیریت است. برای این کار بهتر است از نزدیک با فروشندگان خود مشورت کنید و از آن ها بپرسید که بیشترین ظرفیت فروش در یک دوره مشخص چقدر است.

ایجاد یک زنجیره تامین مطمئن

  1. به اشتراک گذاشتن محصول تولید شده

 زمان آن رسیده محصول تولیدی خود را به اشتراک بگذارید و به مسیر تعیین شده پایبند باشید. برای این کار باید رسانه های اطلاع رسانی خود را به روز رسانی و فروشندگان و مشتریان خود را از هر گونه تغییری آگاه کنید.

  1. تماس با مطبوعات

هنگامی که محصول خود را تولید کردید و بررسی ها و بازخورد های خوب آغاز شد، با شرکت های روابط عمومی و رسانه هایی که قبل از راه اندازی خط تولید ، داستان شما را پوشش می دادند، تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که اطلاعات قبلی را به روز کنند و آن ها را مجددا به اشتراک بگذارند. خاطرتان باشد برای محصول خود یک داستان شنیدنی بنویسید. مردم دوست دارند درمورد مسیر تولید و رشد محصول جدید شما بیشتر بدانند.

  1. در نظر گرفتن بازخورد عمومی پس از راه اندازی خط تولید

اکنون که دیگر محصول در دسترس است، خود را برای نظرات مشتریان آماده کنید. Yelp، Google و سایر سایت ‌هایی که برای بازخورد مشتریان ساخته شده ‌اند، می توانند گزارش‌ های دقیقی از مصرف‌ کنندگان ارائه دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر وعده های شما درمورد محصول بیش از اندازه اغراق آمیز باشد و محصول ضعیف تری ارائه کنید، قطعا بازخورد های منفی و گاه بی رحمانه ای دریافت می کنید.

معرفی انواع خط تولید

معرفی انواع خط تولید

شما می توانید با کمک فروشگاه دوخت کالا و با وام های بلند مدت و تسهیلات ویژه، این خط تولید ها را راه اندازی کنید:

  1. خط تولید و بسته بندی تمام اتوماتیک ماسک پزشکی، پد الکل، دستمال مرطوب نوار بهداشتی و پوشک بچه
  2. خط تولید ورق ملامینه، هایگلاس، صفحه کابینت، 3 میل کاغذی و پرینتی
  3. تولید ایزوگام به صورت تمام اتوماتیک با بسته بندی
  4. خط تولید بلوک های سبک گازی با بسته بندی اتوماتیک
  5. دستگاه تزریق پلاستیک و تزریق بادی و تزریق پت
  6. خط تولید تمام اتوماتیک سرنگ سه تیکه
  7. خط تولید نایلون و نایلکس و گرانول
  8. خط تولید انواع اکسترودر های لوله و شلنگ
  9. خط تولید دستمال کاغذی جعبه ای، دلسی و اقتصادی و جیبی
  10. خط بسته بندی حبوبات، خشکبار، آجیل و خط بوجاری
  11. خط تولید پفک، چیپس، فرنچ فرایزر، کرانچی، پاپ کرن، شیرین گندمک و برنجک
  12. خط تولید باتری خودرو، روغن موتور و لنت خودرو
  13. خط تولید و بسته بندی انواع شکلات و پشمک
  14. دستگاه بسته بندی پیلوپک، دستگاه کارتن چسب زن اتومات، جت پرینتر صنعتی و اسکرو
  15. خط تولید و بسته بندی محصولات شوینده و بهداشتی تیوپی و خط پر کن انواع اسپری
  16. خط تولید و بسته بندی آب معدنی، نوشابه، آبمیوه و دلستر
  17. خط تولید و بسته بندی انواع صابون
  18. خط تولید و بسته بندی انواع سیم و کابل
  19. خط دوخت، برش و چاپ گونی به صورت تمام اتوماتیک
  20. خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، آلومینیومی، گیاهی و فومی
  21. خط تولید تمام اتوماتیک رول کارتن از ضایعات، خط تولید ورق کارتن سه لا، پنج لا و هفت لا از رول کارتن و خط مونتاژ کارتن بسته بندی از ورق
  22. خط تولید تشک خواب شامل خط فنر سازی،  دور دوز تشک، خط برش و پنبه دوزی
  23. خط تولید تمام اتوماتیک ابر و اسفنج بصورت کانتینیوس و خط تولید انواع فوم

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد عرضه یک محصول جدید به بازار، کار چندان راحتی نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ اما داشتن یک استراتژی و نقشه راه مشخص می تواند چالش های پیش رو را به حداقل رساند. پیروی از نکات گفته شده در این مقاله و طی کردن 10 مرحله توضیح داده شده موفقیت شما را تا حد زیادی تضمین خواهد کرد. خاطرتان باشد قبل از اقدام به تولید یک محصول و راه اندازی خط تولید جدید، با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.