معرفی و بررسی انواع دستگاه پرس حرارتی

سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۰۴:۴۰:۳۶ ب.ظ

نواع دستگاه پرس حرارتی

همچون دیگر ماشین آلات و دستگاه های موجود در دنیای ابزار ها، دستگاه های پرس حرارتی نیز دارای انواع‌ خاصی هستند که هر کدام از دیگری متفاوت اند. در واقع هر کدام از انواع دستگاه های پرس حرارتی، با یک لیست بلند بالا از ویژگی های مخصوص عرضه می شوند؛ زیرا برای انجام یک کار خاص طراحی و تولید شده اند. اگر از این موضوع رد شویم، در رابطه با ظاهر ممکن است که تمام آن ها تقریبا مشابه یکدیگر باشند و این شاید کار را برای کسانی که تا به حال با این دستگاه ها کار نکرده اند سخت کند، به طوری که این افراد متوجه تفاوت های آن نشوند. برای همین به شما توصیه می کنیم تا قبل از خرید، نگاهی به انواع دستگاه های پرس حرارتی بیاندازید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا ویژگی هایی که از یک دستگاه حرارتی انتظار دارید را بشناسید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های پرس حرارتی

زمان این فرا رسیده است تا انواع دستگاه های پرس حرارتی را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین آن ها را برای پاسخ دهی کامل به نیاز ها برگزینیم:

  • شماره یک؛ دستگاه پرس حرارتی تاشو

انواع دستگاه پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی تاشو، احتمالا محبوب ترین و شناخته شده ترین نوع دستگاه های انتقال حرارت است که بسیاری از مردم کار های روزانه خود را با آن انجام می دهند. این دستگاه طراحی شده است تا شما بتوانید بر روی بسیاری از سطوح مورد نظرتان فرآیند انتقال حرارت را انجام دهید و دیگر نگران مشکلات مربوط به قراردهی دستگاه بر روی سطوح کج نباشید. در واقع اگر بخواهیم کارکرد این دستگاه را به شکلی ساده تر به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که با استفاده از این دستگاه، شما می توانید به راحتی به هر جسمی که دلتان می خواهد حرارت بدهید. می توانید به آثار هنری و یا دیگر اجسام مانند، لیوان ها، جعبه ها و پارچه ها با استفاده از دستگاه پرس حرارتی تاشو حرارت مد نظر را انتقال دهید.

دستگاه پرس حرارتی تاشو مانند یک صدف باز می شود و حرارت را منتقل می کند، در واقع طراحی آن ها با دیگر مدل ها متفاوت است. آن ها دارای یک لولا در بین صفحات انتقال حرارت بالا و پایینی خود هستند که به شما این امکان را می دهد که به راحتی آن ها را باز و بسته کنید.

در نظر داشته باشید که این مدل از دستگاه های انتقال حرارت، به خاطر نحوه طراحی و فشاری که بر روی جسم مورد نظر می آورند، برای  انجام کار هایی مانند چاپ کردن بر روی لباس های ضخیم و یا پد های موسی به هیچ عنوان مناسب نیستند و کارایی بالایی ندارند.

پرس حراراتی تاشو را می توان در دسته دستگاه های انتقال حرارت دستی و اتوماتیک قرار داد؛ زیرا باید درب آن ها را به طور دستی باز و بسته کنید و انتقال حرارت آن ها به طور اتوماتیک انجام می شود.

اگر فضای کمی را در کارگاه و یا اتاق  کارتان دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این نوع دستگاه پرس حرارتی است؛ زیرا آن ها کوچک هستند و می توانید به راحتی در یک گوشه قرار شان دهید. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه پرس حرارتی تاشو به دلیل دستی بودن دارای قیمت کمی است و جزو دستگاه های مقرون به صرفه حساب می شود.

  • شماره دو؛ دستگاه پرس حرارتی سوئینگر

پرس حرارتی سوئینگر

در این مدل از دستگاه های انتقال حرارت، یک نوسان ایجاد می شود و از این طریق حرارت را منتقل می کند. این بدین معنا است که صفحه بالایی یا همان عنصر حرارتی، از صفحه پایینی هنگامی که لباس یا هر جسم دیگری قرار می دهیم، دور می شود. با این تفاسیر از آنجایی که صفحه بالایی عنصر گرما است، شما به راحتی می توانید لباستان را که بر روی صفحه پایینی قرار گرفته است جا به جا کنید و دیگر نگران سوختگی پارچه نباشید.

یکی از تفاوت های اصلی این مدل با مدلی که در بالا به آن اشاره کردیم، این است که این مدل می تواند بر روی بسیاری از اقلام پاسخگو باشد. برای همین دلیل اگر می خواهید که بر روی جسم های گوناگون و وسایل مختلفی کار انجام دهید، این مدل برای شما عالی است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که این مدل ها دارند و با آن معروف هستند، همان ویژگی پنج به یک محبوب است. در واقع این مدل ها به شما این قابلیت را می دهند تا دیگر نیازی به خرید لوازم جانبی نداشته باشید؛ به عنوان مثال، می توانید لوازم پرس لیوان، پرس کلاه و دیگر چیز ها را خریداری نکنید و با همان دستگاه، تمام کارهایتان را انجام دهید. برای همین است که این محصول هم برای مصرف خانگی و هم مصارف تجاری از آن کاربرد دارد و می تواند تمام نیاز های شما را برطرف کند.

در نظر داشته باشید که این دستگاه  پرس حرارتی، نسبت به دستگاه پرسی تاشو، فضای بیشتری را اشغال می کند. البته اشغال فضای بیشتر، به دلیل این است که شما می توانید با استفاده از این دستگاه اجسام خیلی بیشتر و بزرگ تری را حرارت دهید و برای چاپ استفاده کنید.

جمع بندی

تاشو و سوئینگر، هر دو از انواع دستگاه های پرس حرارتی هستند و شما می توانید آن ها را از طریق سایت فروشگاه دوخت کالا به صورت اقساطی تهیه کنید. البته دستگاه پرس حرارتی مدل های دیگری مانند کش و سابلیمیشن نیز دارند. بدیهی است که هر کدام از این مدل ها ویژگی های مخصوص خودشان را دارند و منحصر به فرد هستند. آن ها متفاوت طراحی شده اند تا بتوانند کار های مختلفی را انجام دهید؛ بنابراین قبل از خرید دستگاه های پرس حرارتی، مطمئن شوید که ویژگی های مورد نظرتان را دارند و می توانند کارتان را انجام دهند. این تنها راه موجود برای اطمینان از دستگاه در هنگام خرید کردن است. امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب انواع دستگاه پرس حرارتی کمک کرده باشد و توانسته باشید که محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.