بهترین چرخ خیاطی دینام سرخود چیست??

بهترین چرخ خیاطی دینام سرخود چیست؟

لباس های بسیار زیبا، خیاطان قهار و حرفه ای دارند‌. شاید بارها به فکرتان خطور کرده باشد تا دست به کار شوید و هنر خیاطی را یاد بگیرید و برای خود و اطرافیانتان لباس بدوزید‌. دوختن لباس های مورد علاقه می تواند جذاب باشد، اما یادتان باشد برای درست کردن یک لباس جذاب، باید حرفه ای باشید و از ابزار های حرفه ای استفاده کنید. خیاطی صرفا چند کوک زدن روی لباس نیست، الگو ها و مدل ها، نحوه برش پارچه و نحوه دوخت آن نیاز به تجربه بسیار دارد. سوای اینکه درست کردن یک لباس به هنر و تجربه نیاز دارد، به وسایل حرفه ای هم نیاز دارد. هر چقدر بخواهید کارهای حرفه ای تری داشته باشید، باید از وسایل حرفه ای تری استفاده کنید. چرخ خیاطی های بسیاری وجود دارد که می توانید با توجه به نوع کار و فعالیت خود از آن استفاده کنید. یکی از این چرخ خیاطی های حرفه ای، چرخ خیاطی دینام سر خود است. شاید با شنیدن این اسم تا حدودی به شکل و طراحی این چرخ خیاطی پی برده باشید. ما در این مقاله به تعریف چرخ خیاطی دینام سرخود چیست می پردازیم و در آخر شما را با چند چرخ خیاطی از نوع دینام سرخود آشنا می کنیم.

 

کارایی چرخ خیاطی دینام سرخود چیست؟

چرخ خیاطی به ماشینی گفته می شود که با استفاده از یک یا چند نخ مخصوص خیاطی، بر روی پارچه ها یک کوک یا خط ایجاد میکند و پارچه ها را به هم می دوزد. چرخ خیاطی می تواند پنبه، پارچه، ابریشم، پشم، ریون و سایر محصولات سخت از جمله چرم و پلاستیک و کاغذ را به هم  بدوزد. چرخ خیاطی های حرفه ای کوک های مرتب، زیبا، صاف و محکم دارند. سرعت دوخت آنها بسیار بالاتر از سرعت دوخت با دست است و کار با آنها راحت است. در حال حاضر بیشتر چرخ خیاطی ها توسط دینام ها کار می کنند، یعنی تسمه به موتور و شف چرخان متصل است تا عملیات دوخت چرخ خیاطی انجام شود. چرخ خیاطی دارای محور های مختلف است و به کمربندها و قرقره های اضافی احتیاج دارد تا بتواند بدون هیچ مشکلی فرایند خیاطی و دوخت و دوز را انجام دهد. محبوب ترین چرخ خیاطی های مورد استفاده، با مکانیسم دینام سرخود هستند. چرخ خیاطی دینام سرخود دارای یک موتور، یک شفت چرخان، یک کوپلینگ شفت، یک محور چرخشی، یک میله بالابر، یک نگهدارنده است. موتور و شفت چرخان توسط کوپلینگ شفت به هم متصل می شوند. دو انتهای میله بالابر به ترتیب با محور چرخشی و سوزن ها ثابت می شود و سوزن داخل نگهدارنده اصلی قرار می گیرد. موتور چرخ خیاطی دینام سرخود، در مقایسه با موتور چرخ خیاطی های معمولی دارای مزیت های بسیاری از جمله مصرف برق کمتر است. از آنجا که موتور انرژی را به صورت مستقیم به ماشین منتقل می کند، مصرف برق به طرز قابل توجهی کاهش می یابد‌. یکی دیگر از مزایای این چرخ خیاطی کمبود لرزش و نبود سر و صدای زیاد آن است. چرخ خیاطی دینام سرخود، در مقایسه با چرخ خیاطی های دیگر صدا و لرزش کمتری دارد.

 

انواع چرخ خیاطی دینام سرخود چیست؟

 

  1. Lockstitch sewing machine 500/ 5010

نوع کنترل: الکترونیکی

نوع درایو: مستقیم

کاربرد: دوخت پارچه

تعداد سوزن: تک سوزن

گزینه ها و لوازم جانبی: قابل برنامه ریزی

این چرخ خیاطی ویژگی هایی همچون وجود یک سوزن برای دوخت و دوز پارچه ها، حمل و نقل آسان، امکان تنظیم تنظیمات و استفاده مداوم از کنترل الکتریکی را دارد. امکان کنترل تنظیمات این چرخ خیاطی به شما اجازه می دهد تا پارامتر های فرایند چرخ خیاطی را کنترل و تنظیم کنید‌. نوع کوک پارچه ها، ساده بودن روند کار با آن و خروجی کار با کیفیت از ویژگی های دیگر این چرخ خیاطی دینام سر خود است.

 

 

 

  1. Locksititch sewing machine DDL-9000c series

 

نوع کنترل: الکترونیکی

تعداد سوزن: تک سوزن

کاربرد: دوخت پارچه

نوع درایو: مستقیم

گزینه ها و لوازم جانبی: اتوماتیک، پرسرعت، برش نخ

 

 اگر می خواهید بدانید که بهترین چرخ خیاطی دینام سرخود چیست ، باید بدانید که این چرخ خیاطی یکی از پرطرفدارترین چرخ خیاطی های دینام سرخود دار به شمار می آید. معمولا از این چرخ خیاطی برای دوخت و دوز هایی که نیاز به کیفیت بسیار بالا دارند استفاده می شود‌. این چرخ خیاطی کوک ها را بسیار محکم و بدون هیچ درزی بر روی لباس ها ایجاد میکند و خروجی با کیفیتی دارد.

 

 

 

 

 

  1. Lockstitch sewing machine SIRBA 700K series

 

 

نوع کنترل: الکترونیکی

نوع درایو: مستقیم

کاربرد: دوخت پارچه

تعداد سوزن: دوقلو

نوع کوک: کوک overlock

گزینه ها و لوازم جانبی: با روغن کاری خودکار

 

این چرخ خیاطی دینام سرخود دارای سوزن دوقلو است. هرچند که سوزن دوقلو دوخت و دوز را به صورت با کیفیت تری تحویل می دهد، اما کار با آن سخت و مشکل بوده و باید با تکنیک های سخت خیاطی آشنا باشید. این چرخ خیاطی قابلیت روغن کاری خودکار دارد و نیاز نیست که شما هر از گاهی دست به تمدید روغن کاری ها بزنید.

 

 

  1. Lockstitch sewing machine BAS-311HN

نوع کنترل: الکترونیکی

کاربرد: دوخت پارچه های سنگین

نوع درایو: مستقیم

گزینه ها و لوازم جانبی: قابل برنامه ریزی، دارای سیلندر های پر قدرت

 

این چرخ خیاطی برای کارهای سنگین و پارچه هایی که طرح های شلوغ و کار شده دارند، مناسب است. قابل برنامه ریزی است و خیاط می تواند گزینه های آن را به سلیقه خود تنظیم کند. سرعت این چرخ خیاطی بسیار بالا است و این ویژگی عالی باعث می شود تا زمان دوخت و دوز کاهش پیدا کند. یکی دیگر از ویژگی های این چرخ خیاطی دوخت با کیفیت و محکم آن است.

 

برای اینکه بدانید مناسب ترین چرخ خیاطی دینام سرخود چیست، باید به نیاز های خیاطی خودتان مراجعه کنید و با توجه به آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.