بهترین روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی

بهترین روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی

 چرخ خیاطی صنعتی برای بالا بردن کیفیت و سرعت دوخت محصولات ساخته شد. این چرخ ها برخلاف مدل های پیشین به تعمیر خاصی احتیاج ندارند و در صورت نیاز به تعمیرات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز به راحتی یافت می شوند. کیفیت دوخت چرخ های خیاطی صنعتی بسیار بالاتر از چرخ های خیاطی خانگی است. پیچیدگی این چرخ ها ممکن است در ابتدا برای شما مشکل ساز شود. در ادامه به بررسی روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی می پردازیم.

قدم اول: آشنایی

قطعات:

  • دکمه برگشت دوخت
  • پنل تنظیمات
  • نخ گیر
  • پایه دوخت
  • صفحه کشو
  • ماسوره پیچ
  • شیشه روغن
  • تنظیم نخ ماسوره پیچ
  • تیغه برش نخ ماسوره پیچ
  • پیچ فشار پایه
  • درجه طول دوخت
  • اهرم سر قائمی
  • صفحه گلو
  • چرخ بالانس
  • میله و پیچ سوزن
  • دوک نخ
  • فنر فشار پایه

 قدم دوم: پیچیدن نخ در قرقره

  1. نخ را روی نگهدارنده با کمک قلاب چرخ حلقه کنید.
  2. نخ را در قسمت محل قرار گیری قرقره بیاورید و آن را از سوراخ کوچک رد کنید. سپس نخ را در قسمت پشت و جلو بچرخانید و محکم بکشید.
  3. قرقره را بگیرید و برای پیچیدن نخ آن را روی دکمه سیاه قرار دهید و به سمت چپ تا انتها ببرید، سپس قطعه فلز سیاه رنگ متصل به آن را به سمت جلو فشار دهید.
  4. نخ را زیر قرقره برده و سپس چند بار آن را به صورت دستی دور قرقره بچرخانید. حالا می توانید با استفاده از پدال پا، پیچیدن نخ را دور قرقره شروع کنید. پس از چند لحظه، نخ شما پاره می شود و قرقره می چرخد.
  5. هنگامی که قرقره تا انتها پیچیده شد، قطعه ای که در مرحله شماره 3 به جلو برده بودید، به موقعیت اولیه خود بر می گردد. موقع نصب قرقره است و باید چرخ را خاموش کنید.

قدم سوم: نصب قرقره

وقتی که قرقره را به درستی درون محفظه اش گذاشتید، باید آن را در زیر صفحه گلو و در زیر چرخ قرار دهید. تا این جا روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی را مقدار خوبی به جلو بردیم.

  1. قرقره را در محفظه قرار داده و سپس نخ را از شکاف کوچک رد کنید.
  2. نخ را به سمت چپ و کمی عقب بکشید. نخ، پشت شکاف می رود.
  3. با کشیدن و نگه داشتن زبانه کوچک در بالای جعبه قرقره در جای خود قفل می شود.
  4. صفحه گلو را باز کنید. در زیر دستگاه، متوجه یک فرو رفتگی می شوید که محل قرار گیری قرقره است. محفظه قرقره را آن جا قرار دهید.

نکته: اگر محفظه قرقره به خوبی قرار نگرفته باشد، سوزن در جعبه قرقره می شکند.

قدم چهارم: نخ کردن قسمت بالای دستگاه

این مرحله یکی از سخت ترین مراحل روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی می باشد.

  1. دوک نخ را روی صفحه نگه دارنده نخ قرار دهید. نخ را از طریق هدایت کننده سیم، بالای صفحات بیاورید. دقت کنید که در این مسیر نخ شما پیچ نخورده باشد.
  2. انتهای نخ را از سوراخ روی قطعه فلزی عمودی در سمت راست بالای دستگاه رد کنید.
  3. انتهای نخ را با سه سوراخ به قطعه فلزی در سمت چپ بالای دستگاه بیاورید. از قسمت بالا شروع کنید و نخ را از دور ترین سوراخ سمت راست عبور داده و از سوراخ های بعدی نیز به همین روش نخ را رد کنید.
  4. نخ را در دیسک که درست در پشت اهرم کشش است، برده و پایین بکشید. نخ را از وسط دیسک رد کنید. در حالی که نخ درون دیسک است آن را به سمت پایین و چپ بکشید و نخ را محکم کنید. نخ را کنار دیسک پایین آورده و زیر قطعه فلزی براق مستقیم به سمت چپ بکشید. حال آن را به سمت بالا و زیر قلاب کوچک درست بالای دیسک بکشید.
  5. نخ را به سمت هدایت کننده ببرید. انتهای نخ را از راست به چپ وارد کنید. آن را به سمت پایین و پشت محل حلقه سیم براق چند میلی متر پایین بکشید.
  6.  در بالای جایی که سوزن خود را نصب می کنید، یک هدایت کننده کوچک سیاه می بینید. نخ را پشت این سیم بیاورید.

قدم پنجم: نصب سوزن

  1. هنگام قرار دادن سوزن در چرخ، شیار باید به سمت راست باشد.
  2. در محل قرار گیری سوزن، سوراخی وجود دارد. سوزن را محکم در دست چپ نگه داشته و شیار سوزن را به سمت راست قرار دهید. سوزن را داخل سوراخ بگذارید و به سمت بالا فشار دهید. با پیچ گوشتی، پیچ را محکم بچرخانید.

نکته: برای جلوگیری از افتادن سوزن از پشت صفحه گلو، کاغذی روی آن بگذارید.

  1. نخ را پشت آخرین هدایت کننده کوچک نخ فلزی بکشید. انتهای نخ را از سمت چپ به راست از طریق سوراخ سوزن پیچ کنید و عقب بکشید.

قدم ششم: بالا آوردن نخ قرقره

  1. صفحه روکش قرقره را باز نگه دارید، با دست نخ بالا را  به سمت چپ و عقب بکشید و در جای خود آن را نگه دارید.
  2. چرخ دستی را به سمت خود بچرخانید تا جایی که نخ از قرقره از پایین دستگاه بالا بیاید.
  3. نخ ها را به پشت بکشید و صفحه گلو را ببندید.

قدم هفتم: نصب پایه زیر سوزن

  1. پیچ بزرگتر را در پشت سوزن قرار دهید.
  2. سوزن را داخل شیار سمت راست پیچ بزرگ بیاورید. با پیچ گوشتی آن را محکم ببندید.
  3. پایه را بلند کنید و نخ بالا و پایین را از طریق شکاف در وسط پایه بکشید و به پشت ببرید.

قدم هشتم: یک نمونه بدوزید.

شما تمام مراحل روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی را انجام دادید. حالا می توانید به راحتی با استفاده از این روش نخ کردن چرخ خیاطی صنعتی، خیاطی خود را شروع کنید. این آموزش برای انواع چرخ خیاطی های صنعتی مانند چرخ خیاطی رویانگ کاربرد دارد. چرخ خیاطی رویانگ در دو مدل سردوز و سر راسته دوز تولید شده است. چرخ خیاطی های راسته دوز در انواع غلتک دار کله خشک، غلتک دار و کامپیوتری وجود دارند. از انواع چرخ خیاطی مدل سردوز می توان به 5 نخ، 4 نخ، گان دوز، سر قائمی دوز، پس دوز، کش دوز، ضخیم دوز و... اشاره کرد.