بررسی مشخصات دینام چرخ خیاطی

بررسی مشخصات دینام چرخ خیاطی

 

خیاطی جزو یکی از صنعت های پررونق و پرطرفدار است. طراحی لباس و دوخت آن می تواند برای هر کسی هیجان انگیز باشد. اگر علاقه زیادی به خیاطی کردن داشته باشید ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که چرخ خیاطی های ساده نمی تواند نیاز های شما را برطرف کند. درواقع هرچه بیشتر درگیر خیاطی می شوید و می خواهید حرفه ای تر فعالیت کنید، به ناکافی بودن چرخ خیاطی های ساده بیشتر پی می برید؛ زیرا به دنبال چرخ خیاطی هستید تا کاربرد های بسیاری داشته باشد و در همه زمینه ها شما را یاری کند. چرخ خیاطی های پیشرفته دارای دینام هایی هستند که موتور ها را به حرکت در می آورند، ما در این مقاله به انواع چرخ خیاطی ها و مشخصات دینام چرخ خیاطی می پردازیم، پیشنهاد می کنیم تا آخر با ما همراه باشید.

 

انواع چرخ خیاطی ها و مشخصات دینام چرخ خیاطی

قبل از اینکه به مشخصات دینام چرخ خیاطی بپردازیم بهتر است که با انواع چرخ خیاطی ها آشنا شوید تا بهتر بتوانید این مطلب را درک کنید.

 

چرخ خیاطی ساده یا خانگی

برخلاف چرخ خیاطی های صنعتی، چرخ خیاطی های خانگی سبک تر هستند، زیرا از مواد سبک تری مانند پلیمر های پلاستیکی و نایلونی ساخته شده اند. این ماشین ها به سرعتی بودن چرخ خیاطی های صنعتی نیستند، اما ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند بسیار زیاد است. از آنجا که چرخ خیاطی های ساده برای کار های سنگین ساخته نشده اند، موتور های موجود در این دستگاه ها پس از استفاده زیاد داغ می شوند.

 

چرخ خیاطی برقی یا الکترونیکی

این چرخ خیاطی ها دارای یک موتور واحد هستند که با برق کار می کنند. شخصی که می خواهد از این چرخ خیاطی ها استفاده کند باید روی پدال پا، فشار وارد کند تا از موتور ها نیرو بگیرد. شماره گیری های مشخص شده بر روی این چرخ خیاطی ها به شما امکان انتخاب طول و نوع کوک ها را می دهد.

 

چرخ خیاطی اتوماتیک یا خودکار

این چرخ خیاطی ها پیشرفته ترین چرخ خیاطی حال حاضراند، زیرا دارای ویژگی های بسیار زیاد و ارزشمندی هستند که انقلابی در صنعت خیاطی به وجود آورده اند. این چرخ خیاطی مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است که به شما در انتخاب ویژگی های مورد نیازتان کمک می کند. این چرخ خیاطی ها همچنین دارای وای فای و درگاه یو اس بی هستند تا بتوانید ویژگی های اضافی را به صورت آنلاین بارگیری یا دانلود کنید. این دستگاه ها بسیار دقیق هستند و در حین خیاطی هیچ خطایی رخ نمی دهد.

 

 

چرخ خیاطی های صنعتی

چرخ خیاطی های صنعتی توانایی استفاده از سخت ترین نوع پارچه ها را دارند، بدون اینکه ساییدگی داشته باشند! به همین دلیل از قدرت و مقاومت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن اجزای اصلی این چرخ خیاطی ها مانند میله های اتصال، چرخ دنده ها، محفظه و بدنه آن از مواد سختی مانند آلومینیوم و آهن ساخته شده اند. این ماشین های چرخ خیاطی بسیار بزرگتر از چرخ خیاطی های دیگر هستند و البته قیمت بسیار بالایی دارند.

 

مشخصات دینام چرخ خیاطی

در این قسمت می خواهیم به معرفی مشخصات دینام چرخ خیاطی بپردازیم، اما بهتر است در ابتدا به معرفی دینام و نوع کار آن بپردازیم.

 

دینام چیست؟

دینام یک وسیله آهنی می باشد که جزو یکی از مهم ترین اجزای چرخ خیاطی به شمار می رود. دینام های چرخ خیاطی وظیفه دارند تا موتور های چرخ خیاطی را به حرکت در بیاورند. هر چقدر خروجی دینام بیشتر باشد، دینام ها با قدرت بیشتری کار می کنند و ماشین چرخ خیاطی بهتر عمل می کند. دینام های چرخ خیاطی معمولا به دو نوع تقسیم می شوند.

  • دینام بزرگ
  • دینام سر خود

 

دینام بزرگ:

در اصطلاح به دینام بزرگ، دینام کلاج دار نیز می گویند. دینام بزرگ به واسطه یک دیسک و صفحه، حرکت موتور را به تسمه های آن انتقال می دهد تا گردش ایجاد شود و چرخ خیاطی به حرکت در بیاید.

 

دینام سرخود:

دینام های سر خود که نوع دوم دینام ها هستند، نسبت به نوع قبلی کوچک هستند و هیچ کلاجی ندارند و یک سره حرکت می کنند. این نوع دینام ها دقت بالایی در تنظیم سرعت و زمان توقف در حالت های مختلف را دارند.

 

 

مشخصات دینام چرخ خیاطی

 

  1. دینام قابل حمل FDM

برند: fdm

کشور سازنده: تایوان

مدل: Hf-06250

دور در دقیقه: ۵۰۰۰ بار دور در دقیقه

شدت جریان برقی: 0.3 آمپر

ولتاژ: 220 ولت

این دینام در نوع دینام های سرخود قرار دارند که به آسانی قابل حمل هستند و می توانید برای چرخ خیاطی های خود استفاده کنید

 

  1. دینام قابل حمل janome

 

 

برند: janome

مدل: ydk ym-260-7

کشور سازنده: تایوان

نیروی برقی: 70 watts 0.35a

دور بر دقیقه: ۶۰۰۰ بار دور در دقیقه

برند ژانوم جزو برند هایی است که دینام های چرخ خیاطی مختلفی را تولید می کند. این دینام ها از کیفیت و قدرت بالایی برخورددار هستند. انواع دینام هایی که توسط برند ژانوم تولید شده اند عبارتند از:

  • janome 381.
  • janome Ir 1122
  • janome ns 7322
  • janome 808a.
  • janome hd 1000

 

 

  1. دینام صنعتی caterpillar

 برند caterpillar :

مدل: Delco

ولتاژ: 24 ولت

شدت جریان برقی: 85 آمپر

این دینام صد درصد جدید و با بالاترین کیفیت موجود ساخته شده است. ضمانت یک ساله دارد و از نظر سازگاری و قابل اطمینان بودن بارها آزمایش شده است.

 

 

 

  1. دینام کلاج دار صنعتی

مدل: XG750

دور در دقیقه: 6000 دور بر دقیقه

این دینام در رده دینام های بزرگ یا کلاج دار قرار دارد که مجهز به سنسور های مختلف جهت تنظیم و تعیین موقعیت سوزن ها می باشد. این نوع از دینام ها بی صدا یا کم صدا هستند و اگر به دنبال دینام های کم سر و صدا می گردید مطمئنا این دینام مناسب شماست و همچنین بدون لرزش و دارای قدرت بالایی هستند. دینام کلاج دار صنعتی مخصوص تمامی چرخ خیاطی های صنعتی است و می توانید با خیالی آسوده برای همه به کار ببرید.