بررسی کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی

بررسی کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی

اگر در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کنید، برای انجام کار به ماشین های دوخت صنعتی نیاز دارید. این چرخ خیاطی های خاص با سرعت بالا کار می کنند و بسته به نوع مدل انتخابی شما نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. برخی از ماشین آلات برای درزها، بخیه ها و دوخت های خاص ساخته شده اند، بنابراین شما باید با کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی آشنا باشید تا مناسب ترین مدل را برای خود و کسب و کارتان تهیه کنید.

کار با چرخ خیاطی های صنعتی می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد، به خصوص اگر تازه کار هستید و یا سال ها با این چرخ خیاطی ها کار نکرده اید. با این حال، سادگی و قدرت زیاد چرخ خیاطی های صنعتی آن ها را برای برخی از پروژه های خیاطی، به دستگاهی ایده آل تبدیل می کند. در ادامه به توضیح کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی خواهیم پرداخت.

 

کنترل سرعت

درست مانند دستگاه های خانگی، می توانید سرعت دوخت یا سوزن خود را با پدال کلاچ یا سروو موتور کنترل کنید. شما حتی می توانید این کاربرد را یکی از عوامل اصلی مورد نیاز برای خرید چرخ خیاطی صنعتی به شمار بیاورید. این بدان معناست که می توانید کار با این چرخ خیاطی را بدون نگرانی کنترل سرعت شروع کنید، حتی اگر تا حدودی در خیاطی تازه کار و مبتدی  هستید. با این حال، یادگیری نحوه استفاده از کلاچ یا سروو موتور مدتی طول می کشد. همیشه بهترین کار این است که با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری، به سراغ چرخ خیاطی رفته و به مرور کار با سرعت را آغاز کنید.

 

سیم پیچ بوبین چرخ خیاطی

یکی از متداول ترین کاربرد های انواع چرخ خیاطی صنعتی که اغلب مردم در انواع چرخ ها به دنبال آن می گردند، سیم پیچ بوبین است. این ویژگی را تقریبا در تمام چرخ خیاطی های صنعتی می توان یافت.

هنگام دوخت با این چرخ ها مشکلی برای پیچاندن بوبین نخواهید داشت، اما همیشه بهتر است قبل از کار با آن، دستورالعمل های دستگاه را به خوبی مطالعه کنید.

 

کار با پارچه های ضخیم

آیا با جین، پارچه های مناسب برای مبلمان، یا حتی چرم کار می کنید؟ اکثر ماشین آلات خانگی نمی توانند برای این پارچه های ضخیم مناسب باشند و وزن آن ها را تحمل کنند. یکی از کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی، دوختن هر نوع پارچه بدون نگرانی از آسیب رساندن به دستگاه است.

 

درزها را به صورت حرفه ای ببندید


با یک چرخ خیاطی معمولی، برای بستن درز ها باید بسیار تلاش کنید و یا از کوک زیگزاگ، برای این کار استفاده کنید. با این حال، با یک چرخ خیاطی صنعتی، می توانید از overlocker برای جلوگیری از باز شدن درز ها و حفظ سطح حرفه ای خود در انواع دوخت ها استفاده کنید. در ادامه توضیح درباره کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی، بهتر است به محبوب ترین چرخ خیاطی های صنعتی اشاره کنیم.

 

  • چرخ خیاطی با صفحه تخت

 درباره کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی، مخصوصا چرخ های صفحه تخت، می توان گفت که این مدل برای تکمیل و انجام دوخت های پایانی یک لباس، مورد استفاده قرار می گیرد. از این چرخ ها برای دوخت نخ های تزئینی برای ایجاد جلوه زیباتر بافت استفاده می شود. این چرخ خیاطی دوخت درزها را بسیار صاف و یک دست ایجاد می کند، ظاهر یکسان و منظمی در دو طرف کار شما به وجود می آورد و دو طرف درزها را به راحتی می بندد.

 چرخ خیاطی صفحه تخت در کوک زدن از یک سوزن و حلقه های بالا و پایین استفاده می کند. درز ها را به راحتی به یکدیگر می چسباند تا لباس از هم باز نشود، اتصال آنها به یکدیگر با استفاده از یک لایه صاف و تک نخ است. چرخ خیاطی صفحه تخت معمولاً در لباس های شنا، لباس های ورزشی و لباس های کودک یا هر پروژه ای که به درزهای تزئینی و منظم، نیاز داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • چرخ خیاطی  single needle lockstitch

یکی از کاربرد های انواع چرخ خیاطی صنعتی را می توان در چرخ خیاطی single needle lockstitch، پیدا کرد. این چرخ خیاطی با یک سوزن و یک نخ بوبین، دوخت را ایجاد می کند. سوزن از بالا به پارچه وارد شده و نخ را از طریق پارچه به سمت پایین می آورد تا دوخت به زیبایی شکل گیرد. این نوع چرخ خیاطی به چرخ خیاطی سوزنی ساده نیز معروف است. معمولاً دو نوع از این نوع چرخ خیاطی صنعتی وجود دارد:

  • single needle lockstitch: این مدل در ساختار و دوخت و دوز خود، از یک سوزن استفاده می کند.
  • Double needle lockstitch: این مدل برای انجام کار ها قابلیت استفاده از دو سوزن را دارد تا دو ردیف موازی در جلوی پارچه و یک کوک زیگزاگ در پشت آن ایجاد کند. این چرخ ها در کارخانه های خیاطی بسیار پر کاربرد و رایج هستند. می توان از آنها برای دوخت پیراهن، کاپشن، کت و شلوار، مانتو، پرده، کیف، چرم، پشم و روتختی استفاده کرد. آنها عمدتا برای اتصال دو یا چند پارچه به یکدیگر، معمولاً برای پارچه های سبک وزن، متوسط ​​و سنگین استفاده می شوند.

 

  • چرخ خیاطی Chain stitch

برای دانستن کاربرد انواع چرخ خیاطی صنعتی به سراغ این مدل محبوب می رویم. چرخ خیاطی زنجیر دوزی، نوعی چرخ خیاطی است که دوخت های حلقه ای شکل را می دوزد تا در نتیجه الگوی خط زنجیره ای ایجاد کند. این نوع دوخت، یک هنر باستانی است. نمونه هایی از آن در آثار گلدوزی چینی در قرن 3 تا 5 قبل از میلاد یافت شده است. دو نوع از این دستگاه وجود دارد: دوخت اصلی زنجیره ای و دوخت دو زنجیره ای.

دوخت اصلی، نوع رایج تری است، زیرا دوخت دوگانه نیاز به دو نخ دارد بنابراین مقدار زیادی نخ استفاده می کند. در کل می توان گفت که هدف اصلی این نوع چرخ خیاطی، ایجاد دوخت های تزئینی است.