چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد ؟

چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی­ دوزد ؟

اگر سوال شما این است که چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد، ما اینجا قصد داریم تا با راهنمایی شما و بررسی دوخت زیگزاگ، مشکلتان را حل کنیم. اگر شما به انواع دوخت های مستقیم تسلط دارید، در مرحله بعد حتما به دنبال آموزش دوخت زیگزاگ بروید چرا که بسیار کاربردی و هیجان­انگیز می­تواند باشد. بهتر است اول به بررسی آن بپردازیم که دوخت زیگزاگ چیست و چه ویژگی هایی دارد.

 

اهمیت دوخت زیگزاگ چیست

در کل دوخت زیگزاگ، دوختی با حالت هفت و هشتی است که انواع متفاوتی دارد. شاید از خودتان بپرسید چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد یا دوخت زیگزاگ چه اهمیتی دارد. از فواید دوخت زیگزاگ می­توان به استحکام آن اشاره کرد، بنابراین اگر یک دوخت محکم نیاز دارید، می­توانید از زیگزاگ استفاده کنید.

 یکی دیگر از مزایای دوخت زیگزاگ این است که شما می­توانید از آن برای جلوگیری از ساییدگی استفاده کنید. اگر در حال دوختن لباس یا چیز دیگری هستید که می­خواهید هم زیبایی کافی داشته باشد و هم لبه های آن در گذر زمان دچار ساییدگی نشود، حتما زیگزاگ را برای دوختن انتخاب کنید.

اگر به دوخت زیگزاگ نیاز دارید اما سوال شما این است که چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد، حتما تنظیمات این نوع دوخت را در چرخ خیاطی خود یاد بگیرید زیرا کاربرد های فراوانی برای شما خواهد داشت، از دیگر کاربرد های دوخت زیگزاگ، استفاده برای لبه های سوراخ دکمه است که نمایی زیبا به جای دکمه شما خواهد داد، همچنین می­توانید برای تزئین قسمت های خاصی که مد نظر دارید نیز از دوخت زیگزاگ کمک بگیرید.

 

چگونه با چرخ خیاطی زیگزاگ بدوزیم

نگران این مسئله نباشید که چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد زیرا تنظیمات آن بسیار ساده است و شما فقط به آموزش نیاز دارید. برای دوخت زیگزاگ، در چرخ خیاطی شما مکانی وجود دارد که نوع دوخت شما را از مستقیم، به زیگزاگ تغییر خواهد داد. این تنظیمات ممکن است با تصویری از دوخت زیگزاگ یا عدد و حروفی که بیانگر نوع دوخت شما است، مشخص شود. شما می توانید مکان دقیق تنظیمات نوع دوخت زیگزاگ در چرخ خیاطی خودتان را از طریق دفترچه راهنمای دستگاهتان بیابید. پس از این که تنظیمات دستگاهتان را روی زیگزاگ قرار دادید، می­توانید شروع به دوختن کنید.

حتما تا به اینجا متوجه شده اید چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد و تنظیم کردن آن را آموخته اید، حال باید بدانید تنظیمات زیگزاگ چرخ شما گزینه های متعددی دارد که این گزینه ها و تنظیمات، انواع مختلفی از دوخت زیگزاگ را به شما ارائه می­دهد. دوخت اصلی زیگزاگ دارای طول و عرضی متوسط است. اما شما می­توانید تغییراتی در طول و عرض آن ایجاد کنید و خوب است بدانید که چگونه این کار را انجام دهید تا با توجه به نیاز خود، از بهترین نوع دوخت بهره ببرید. هنگامی که تنظیمات مربوط به دوخت زیگزاگ دستگاهتان را پیدا کردید، کافی است که سعی کنید با آن کار کنید، گزینه های مختلف را تغییر داده و امتحان کنید تا با تنظیمات طول و عرض زیگزاگ چرخ خیاطی خود به خوبی آشنا شوید.

در تنظیمات زیگزاگ، شما می توانید طول و عرض دوخت خود را بزرگ کنید تا دوختی درشت داشته باشید. حالت بعدی که می­توانید امتحان کنید این است که عرض دوخت را کوچک تر کنید تا دوخت شما کشیده تر دیده شود، همچنین می­توانید عرض دوخت خود را بزرگ تر کنید تا زاویه میان دوخت های شما باز تر باشد و دوختی پهن داشته باشید. اگر شما تنظیمات دوخت زیگزاگ خود را به صورتی تنظیم کنید که زیگزاگ ها بسیار متراکم و نزدیک به هم باشند، دوخت شما بسیار مستحکم خواهد بود. این مدل دوخت زیگزاگ متراکم، ساتن نام دارد.

 

نکاتی مهم در مورد دوخت زیگزاگ

حال که با تنظیم و انواع دوخت زیگزاگ آشنا شده اید، بهتر است نکاتی درمورد این مدل دوخت بدانید؛ برای این که دوخت زیگزاگ خود را آغاز کنید، ابتدا چرخ خیاطی خود را بر روی حالت زیگزاگ قرارداده، سپس چند سانتی­متر رو به جلو بدوزید پس از آن یک دور به سمت عقب برگشته تا به نقطه شروع دوخت خود برسید و مجدد شروع به دوختن رو به جلو کنید. این رفت و برگشت باعث می­شود نخ شما گره بخورد و با خیالی آسوده به دوخت خود ادامه دهید. توجه داشته باشید این کار را با ظرافت بالایی انجام دهید تا گره شما ضخیم نشود و ظاهر نامناسبی نداشته باشد.

شما می­توانید به آسانی و با کمک تنظیمات چرخ خیاطی، دوخت خود را به صورت زیگزاگ انجام دهید، اما ممکن است در این راه با مشکلات زیادی رو به رو شوید. یکی از این مشکلات جمع شدن پارچه زیر این مدل دوخت است که معمولا در پارچه های سبک بیشتر رخ می­دهد. نکته ای که شما باید توجه داشته باشید این است که دوخت زیگزاگ، تنظیماتی برای این نوع پارچه ها نیز دارد. این تنظیمات به این صورت عمل می کند که چرخ خیاطی به جای ایجاد یک بخیه در هر خط مورب، سه بخیه ایجاد می کند تا از جمع شدن پارچه جلوگیری کند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، شکستن سوزن است که معمولا هنگام دوختن پارچه های ضخیم رخ می دهد­. راه حل این مشکل در سرعت شما نهفته است. اگر هنگام کار با پارچه های کلفت به آرامی پیش بروید و با حوصله بیشتری این کار را انجام دهید، احتمال شکستن سوزن شما بسیار کم خواهد شد. البته سوزن هایی در بازار وجود دارند که از ضخامت بیشتری برخوردارند و به شما کمک خواهند کرد.

 

 

تمرین را فراموش نکنید

اگر مبتدی هستید و متوجه شدید چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد، حتما این نوع دوخت را امتحان کنید و از آن نترسید. دوختن زیگزاگ بسیار ساده است اما تکنیک های مهمی نیز دارد که باید از آنها باخبر باشید تا بتوانید مانند حرفه ای ها از آن استفاده کنید. زیگزاگ زیبایی بسیار زیادی دارد و هنگامی که تسلط روی این دوخت پیدا کنید، به عملی هیجان انگیز برای شما تبدیل می­شود.

تمرین را فراموش نکنید. با تمرین فراوان و انجام مکرر تنظیمات دوخت زیگزاگ، شما دیگر از خودتان نخواهید پرسید که چرا چرخ خیاطی زیگزاگ نمی دوزد و به مرور زمان درگیر سوال های حرفه ای تری خواهید شد. دوخت زیگزاگ به دلیل کاربرد گسترده و مزایای زیادی که دارد بسیار مهم است و علاوه بر کاربردی بودن، جلوه خاصی به پارچه می­دهد. تنظیمات مرتبط با دوخت زیگزاگ در هر چرخ خیاطی ممکن است متفاوت باشد، پس با تمرین فراوان و همچنین امتحان کردن تمامی گزینه های مرتبط با تنظیمات دوخت چرختان، سعی کنید به تمامی مدل های زیگزاگ تسلط پیدا کنید تا در صورت نیاز به راحتی از دوخت مورد نظر خود استفاده کرده و از خیاطی لذت ببرید.