چرخ خیاطی میاندوز چیست??

چرخ خیاطی میاندوز چیست ؟

در پاسخ به این سوال که چرخ خیاطی میاندوز چیست می توان گفت، چرخ خیاطی میاندوز جزو چرخ خیاطی های صنعتی است و یک چرخ خیاطی مناسب برای پارچه های کشسان است که عموماً در کارخانه تولید پوشاک استفاده می شود. این نوع چرخ خیاطی برای یک نوع دوخت استفاده می شود. هنگام کار با این چرخ، باید متغیرهای مختلف چرخ خیاطی را تنظیم کنیم، متغیر هایی مانند:

  • تنظیم کشش
  •  تنظیم سوزن و نخ
  •  تنظیم نخ پخش کننده
  • تنظیم طول بخیه
  •  تنظیم پای پرس
  • تنظیم فشار پای پرس و غیره

علاوه بر آن باید عوامل محیطی را نیز کنترل کنیم. عواملی مانند:

  • روشن بودن محیط کار: باید نور را در نزدیکی خود قرار دهیم.
  • روغن کاری و نظافت: تمیز کردن چرخ خیاطی و روغن کاری آن برای شروع کار، بسیار ضروری است.

 

نحوه تنظیم کشش دوخت در چرخ خیاطی میاندوز

در ادامه پاسخ به سوال چرخ خیاطی میاندوز چیست باید به چند نکته توجه کنیم. در تنظیم کشش باید به نوع پارچه استفاده شده، ضخامت پارچه دوخته شده و طول بخیه مورد نیاز توجه کرد. اگر دکمه کشش نخ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، نخ سفت تر می شود. اگر آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، شل تر خواهد شد.

 

تنظیم سوزن و نخ

برای پاسخ دادن به سوال چرخ خیاطی میاندوز چیست باید به تنظیم سوزن A توجه ویژه داشته باشیم. هنگام چرخاندن قرقره و قرار دادن میل سوزن در پایین ترین حالت، لبه بالایی سوزن و نخ (1) باید افقی باقی بماند. برای تنظیم موقعیت در صورت لزوم، پیچ (4) را باز کنید. پیچ (2) را باز کنید تا طول بین نقطه A و B حدود 81.5 میلی متر تنظیم شود، سپس آن را محکم کنید. برای شل کردن سوزن و نخ، قسمت (3) مشخص شده در تصویر را به سمت چپ بچرخانید. برای سفت کردن، قسمت (3) را به سمت راست بکشید. نخ پخش کننده (5) را حرکت ندهید.

 

نحوه تنظیم طول بخیه:

برای پاسخ به سوال چرخ خیاطی میاندوز چیست بهتر است به تنظیم بخیه ها بپردازیم. طول بخیه را می توان به صورت متغیر از 1.6 میلی متر – 4.2 میلی متر یا 6-16 بخیه در هر اینچ تنظیم کرد. دکمه A را با دست چپ فشار دهید، سپس چرخ را با دست راست بچرخانید تا زمانی که احساس کنید دکمه فشار وارد می­کند.

چرخ دستی را برای طول بخیه پرس شده حرکت دهید. قرقره را بچرخانید و دکمه مورد نظر را تراز کنید. چرخ دستی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا طول گیره را افزایش دهید و در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا کاهش یابد.

 

تنظیم نسبت تغذیه دیفرانسیل

یکی از نکات مهم در پاسخ به چرخ خیاطی میاندوز چیست نسبت دیفرانسیل است. نسبت تغذیه دیفرانسیل دستگاه میاندوز، از 1:0.5 تا 1:1.3 قابل تنظیم است. برای تنظیم نسبت شل کردن مهره (2)، نشانگر (1) را به بالا یا پایین حرکت دهید. برای کشش پارچه می توانید نشانگر (1) را به سمت بالا حرکت داده و برای جمع آوری پارچه، نشانگر (1) را به سمت پایین حرکت دهید.

پیچ های (3) (4) را آزادانه تنظیم نکنید تا با اینکار از برخورد دندان های تغذیه با صفحه سوزن، زمانی که طول بخیه طولانی ترین و نسبت دیفرانسیل بزرگترین باشد جلوگیری کنید. در صورت نیاز به تنظیم، طول بخیه را کوتاه کنید.

تنظیم پای پرس

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرخ خیاطی میاندوز چیست و تنظیم پای پرس در آن چگونه است. پیچ (1) را باز کرده و پرس پای فشار دهنده (2) را به چپ و راست در موقعیت مناسب تنظیم کنید تا سوزن به مرکز سوراخ پای پرس رسیده و کار شما را راحت سازد.

 

 

نحوه تنظیم فشار پای پرس

اگر پارچه به آرامی دوخته می شود، پای فشار را می توانید تنظیم کنید تا باعث افزایش سرعت شود. بخش A را باز کرده و پیچ B را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فشار وارده افزایش یابد و برای کاهش، آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فشار کاهش یابد.

 

 

 

روشن شدن محیط کار

علاوه بر دانستن اینکه چرخ خیاطی میاندوز چیست باید دانست که در کار دوخت و دوز، نور و روشنایی یکی از عوامل تاثیر گذار است که باید لامپ مورد نظر خود را قبل از تعویض محیط بررسی کرده و آن را در جای مناسب محیط قرار دهید.

 

 

چرخ خیاطی تمیز:

برای بهتر فهمیدن سوال چرخ خیاطی میاندوز چیست بهتر است تمیزی آن را فراموش نکنیم.

  1. پای فشار را بالا ببرید.
  2. دو پیچ (1) و صفحه سوزن (2) را بردارید.
  3. از یک برس نرم برای تمیز کردن گرد و غبار و پرز روی دندانه ­ها استفاده کنید.
  4. بعد از تمیز کاری های بالا صفحه سوزن (2) را نصب کنید.
  5. سر دستگاه را به عقب خم کنید.

 

روغن کاری چرخ خیاطی میاندوز با روغن چرخ خیاطی

از روغن موبیل شماره 10 یا روغن چرخ خیاطی یا روان کننده معادل آن استفاده کنید. روغن چرخ خیاطی قبل از تحویل، از دستگاه تخلیه شده است. بنابراین قبل از استفاده از دستگاه جدید، سطح روغن را بررسی کنید که سطح روغن بین خط بالا و پایین نشان دهنده خطوط اندازه گیری سطح روغن است.

برای دانستن اینکه چرخ خیاطی میاندوز چیست بهتر است به سطح روغن آن توجه ویژه داشته باشید. قبل از اینکه سطح روغن چرخ خیاطی را هر روز چک کنید و در صورت پایین بودن سطح روغن چرخ خیاطی از خط پایین، دوباره روغن را پر کنید. هنگامی که دستگاه شروع به کار می کند، سیستم روغن کاری را بررسی کنید تا قبل از کار با دستگاه عملکرد خوبی داشته باشید.

الزامات کلی هنگام کار با چرخ خیاطی میاندوز

    برای یافتن پاسخ چرخ خیاطی میاندوز چیست باید یک سری الزامات را هنگام کار با آن رعایت کنیم.

  • تجهیزاتی که توسط سرپرستان بخش به اپراتورها داده شده است باید به نیمکت های کار متصل شود تا از هرگونه حادثه ای جلوگیری شود.
  • سرپرستان باید به صورت دوره ای تجهیزات را بررسی کرده و هرگونه وسیله ای را که برای هدف مناسب تشخیص داده نشده است، خارج کنند.
  • مکانیک ها یا اپراتورها باید توجه بیشتری داشته باشند تا مطمئن شوند ابزارها یا وسایل در لباس گم نمی شوند.
  • تیغ ها نباید به عنوان برش دهنده استفاده شوند. در صورت نیاز به برش، باید از چاقو یا چاقوی مدلسازی استفاده کرد.
  • قیچی و برش دهنده باید به محل میز کار بسته شوند تا از تلفات احتمالی در محصول جلوگیری شود.

امیداواریم با نکاتی که گفته شد به جواب سوال چرخ خیاطی میاندوز چیست و چه نکاتی باید در رابطه با آن رعایت شود رسیده باشید.