تفاوت اتو پرس و اتو دستی چیست؟

تفاوت اتو پرس و اتو دستی چیست؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید اتو کشی در منزل کار بسیار دشوار و سختی است و مجبورید برای این کار مدام به خشکشویی مراجعه کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با همراه باشید؛ راه حل بسیار مناسبی برای شما در نظر داریم: "استفاده از اتو پرس خانگی"

زمانی که صحبت از خرید اتو پرس خانگی می شود، ممکن است این سؤال ذهن شما را درگیر کند، اصلاً تفاوت اتو پرس و اتو دستی چیست و چرا کار کردن با آن راحت تر است؟ برای گرفتن جواب این سؤال خود کافیست، تا انتهای مقاله را با دقت مطالعه کنید.

سال ها پیش اتو پرس های بزرگی اختراع شدند که از آن ها فقط در هتل ها و یا خشکشویی ها استفاده می شد و در منازل جایی نداشتند. در بیشتر مواقع، بر روی لباس هایی که با استفاده از اتوهای دستی در منزل اتو کشی می شوند، تعدادی چروک ریز و درشت وجود دارد که به این راحتی ها از بین نمی روند و تنها راه حل محو کردن آن ها مراجعه به خشکشویی است؛ اما شاید همیشه امکان مراجعه به خشکشویی فراهم نباشد. همین موضوع باعث می شود تا در مورد تفاوت اتو پرس و اتو دستی و در نهایت خرید یکی از آن ها بیشتر فکر کنیم. بنابراین برای بررسی تفاوت های موجود بین این دو مدل اتو تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

بررسی اتو دستی و اتو پرسی

نکته مهمی که در ابتدا باید به آن اشاره کنیم این است که ما هرگز به شما پیشنهاد نمی کنیم اتو دستی خود را دور بیندازید. دلایل بسیاری بر ضروری بودن حضور این نوع اتو در منزل وجود دارد.

نوع طراحی این مدل اتو ها و همچین میز راحت و ظریف آن ها، برطرف کردن چین و چرک قسمت های خاص و دور از دسترس لباس ها را راحت تر می کند.

در صورتی که  تکنیک های درست از بین بردن چروک لباس ها با استفاده از مدل دستی را به طور کامل یاد بگیرید، تفاوت اتو پرس و اتو دستی کمتر به چشم می آید و استفاده از آن بسیار راحت و کاربردی می شود؛ زیرا به کمک یکی از آن ها می توانید کنترل کامل هر حرکت را داشته باشید و همچنین دسترسی به قسمت های سخت لباس راحت تر خواهد بود.

اما به هر حال اتو کردن با این روش، به دلیل استفاده زیاد از دست و حرکت دادن مداوم آن، کاری سخت و خسته کننده است. همچنین در صورت وجود چروک های عمیق و سرسخت مجبور هستیم فشار زیادی روی لباس ایجاد کرده و بارها و بارها این کار را انجام دهیم تا پارچه کاملاً صاف شود. در بیشتر مواقع زحمت ما بی نتیجه مانده و در انتها مجبوریم لباس خود را به خشکشویی ببریم.

مورد دیگری که باعث توجه بیشتر به تفاوت اتو پرس و اتو دستی می شود، اتوکشی لباس هایی با پارچه های خاص است. اگر در کار خود با پارچه های بافتنی سر و کار دارید، احتمالاً از قبل در مورد سختی های از بین بردن چروک های آن ها با فشار زیاد آشنایی دارید و می دانید انجام این کار باعث آسیب رساندن به پارچه و مخدوش شدن آن می شود. حتی اگر یک خیاط و تولید کننده حرفه ای هم نباشید در بیشتر مواقع متوجه آسیب دیدن لباس با اتو های دستی ساده شده اید.

 

آیا استفاده از اتو پرس راحت تر است؟

در جواب به این سؤال باید گفت که درست است که در گذشته از اتوهای پرسی بیشتر در تولیدات عمده و صنعتی استفاده می شد و دلیل اصلی تفاوت اتو پرس و اتو دستی بود، ولی در دوران جدید این ابزار دیگر محدود به حوزه خاصی نیست. امروزه طیف وسیعی از پرس های بخار کوچک و بزرگ و مقرون به صرفه در فروشگاه های لوازم خانگی وجود دارد که بسیار مورد پسند و توجه خریداران قرار گرفته است.

از ویژگی های معمول این مدل اتو که باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به مدل دستی شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گرم شدن سریع
  • خاموش شدن اتوماتیک
  • وجود دستگیره های قفل شونده
  • مخازن آب کوچک و  قابل حمل

از دیگر موارد تفاوت اتو پرس و اتو دستی، وجود تنظیمات ساده برای گزینه های مختلف حرارت، بخار و جنس پارچه بوده که به شما کمک می کند کنترل بهتر و بیشتری در حین استفاده از آن داشته باشید. همچنین نگه داری این مدل از پرس های بخار، به دلیل سایز مناسب آن ها کار راحتی است.

 

چگونه از اتو پرس استفاده کنیم؟

اگر با اصول استفاده از این دستگاه های کوچک و کاربردی آشنایی ندارید و نگران تفاوت اتو پرس و اتو دستی در روش استفاده هستید، باید بگوییم اصلاً کار سختی نیست، کافیست مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

  • تنظیمات حرارت، بخار و نوع پارچه را درست انتخاب کنید.
  • لباس خود را در محل مورد نظر قرار دهید.(قسمت مخصوص قرار گیری لباس)
  • دسته بخار اتو را برای 5-10 ثانیه پایین بیاورید

برای از بین بردن چروک های سخت می توانید صفحه پرس دستگاه را در فاصله 5 تا 10 سانتی متری لباس نگه داشته و قبل از قرار دادن کامل آن بر روی پارچه، چند بار دکمه بخار دستگاه را فشار دهید تا قطرات آب به داخل بافت پارچه نفوذ کند. با این کار مقاومت چروک ها از بین می رود؛ سپس به راحتی می توانید با قرار دادن مستقیم قسمت تولید کننده بخار بر روی لباس یک اتو کشی حرفه ای و بی نقص داشته باشید.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت اتو پرس و اتو دستی آشنا کنیم و مزیت استفاده از هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. تهیه یک اتو پرس خانگی مزیت های زیادی با خود به همراه دارد. این وسیله کاربردی علاوه بر اینکه به اتو کشی لباس های شما سرعت بیشتری می دهد و باعث راحت تر شدن آن می شود، از مراجعه وقت و بی وقت به خشکشویی جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز خواهد شد.