چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم ؟

چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم؟

همه ما لباس های قدیمی بسیاری در کمد لباسمان داریم که دیگر مورد استفاده ما قرار نمی گیرند، اما با ایجاد تغییراتی کوچک و محدود، می توانید آن ها را به لباس هایی به روز، زیبا و فوق العاده تبدیل کنید. گلدوزی یکی از راه های تغییر لباس هایتان است. با این کار می توانید هزینه کم تری برای خرید لباس کنار بگذارید و در عوض لباس های قدیمی خود را تغییر دهید. گلدوزی با دست و چرخ خیاطی انجام می شود. در این مقاله به بررسی سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، خواهیم پرداخت.

 

موارد مورد نیاز جهت گلدوزی با چرخ خیاطی

جهت پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، باید ابتدا ابزار مورد نیاز را بررسی و تهیه کنیم.

  • حلقه نگه دارنده: این حلقه از حرکت پارچه و خراب شدن طرح شما به خوبی جلوگیری می کند.
  • فیکس کننده پشت پارچه: اگر بدون این وسیله گلدوزی را شروع کنید، پارچه و نخ دائما در زیر سوزن چرخ خیاطی حرکت می کنند و در نهایت موجب گیر کردن و خراب شدن کار می شود.
  • قیچی گلدوزی: با توجه به این که این قیچی ها بسیار کوچک و ریز هستند، به راحتی می توانید هر نخی را که خواستید ببرید و به ادامه ‌کار بپردازید.

 

استفاده از بخیه های تزئینی چرخ خیاطی

در پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، لازم است که ساده ترین راه را به شما معرفی کنیم. تنها کافی است که چرخ خیاطی خود را بر روی دوخت های مختلف و تزیینی تنظیم کنید. قدیمی ترین چرخ خیاطی ها نیز دارای یک دوخت زیگزاگی شکل هستند که با آن بتوانید گلدوزی کنید و طرح های زیبایی به وجود بیاورید، اما از معایب آن می توان به نداشتن انعطاف یا حرکت تنها در یک خط اشاره کرد که این مدل دوخت، طرح های شما را محدود می سازد.

 

گلدوزی با حرکت آزاد چرخ خیاطی

هنگامی که مجبور به پر کردن یک طرح زیبا بر روی یک پارچه هستید، گلدوزی با حرکت آزاد چرخ خیاطی، بهترین روش است که دقیقا مانند ماشین های گلدوزی حرفه ای و گران عمل می کند. برای انجام این کار، تنها به یک چرخ خیاطی معمولی نیاز دارید که با استفاده از آن، نخ بالا و ماسوره را هر طور که می خواهید تنظیم کنید. همچنین با شل و آزاد کردن پیچی که در قسمت خارجی قاب چرخ خیاطی مشاهده می شود، قادر به تنظیم کشش ماسوره خواهید بود.

جهت پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، روش آزاد را فراموش نکنید زیرا این روش یکی از بهترین روش های انتخابی است.

 

گلدوزی حروف و اعداد مختلف با استفاده از چرخ خیاطی

در ادامه پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، لازم است به گلدوزی اعداد و حروف نیز توجه کنید. در مرحله اول نیاز است تا آن حرف و یا عدد را بر روی یک کاغذ مخصوص طراحی کنید. سپس آن را بر روی پارچه مورد نظر بچسبانید و کار گلدوزی را شروع کنید و در آخر نیز آن کاغذ به راحتی بریده می شود.

مراحل مختلف گلدوزی چهره یا تصویر بر روی پارچه، با استفاده از چرخ خیاطی

1) برای این کار باید مانند حروف، تصویر را بر روی یک کاغذ بکشید و سپس آن را با استفاده از حلقه های مخصوص، بر روی پارچه فیکس کنید. پرس سفت تری را برای کنترل چرخ خیاطی انتخاب کنید تا فشار کم تری را با پای خود به چرخ خیاطی وارد کنید.

2) کشش نخ بالا (نخ بالا را شل کنید) و نخ ماسوره را به طور دقیق تنظیم کنید.

3) از یک فیکس کننده طرح در پشت پارچه استفاده کنید.

4) یک حلقه با اندازه مناسب را برای این کار انتخاب کنید. حلقه اگر کوچک باشد فضای مورد نیاز را در اختیار ما نخواهد گذاشت و اگر خیلی بزرگ باشد، پارچه به طور دقیق فیکس نخواهد شد.

5) کشش پارچه را بررسی کنید که کاملا نرمال باشد. کشش زیاد یا کم می تواند مانع گلدوزی دقیق پارچه شود.

6) در ادامه پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، یادتان باشد پارچه ای که کار های لازم بر رویش انجام شده و کاملا فیکس شده است را زیر سوزن چرخ خیاطی نگه دارید.

 7) نخ زیرین را کمی بالا بیاورید و بدون حرکت دادن پارچه، دوخت های بسیار کوچکی را بر روی پارچه ایجاد کنید.

8) در آخرین مرحله از پاسخ به سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم، نخ اضافی را جدا کنید. همین کار را بار ها انجام دهید تا طرح مورد نظرتان تکمیل گردد.

امیدواریم با توجه به موارد و نکات ارایه شده در مقاله، پاسخ سوال چطور با چرخ خیاطی گلدوزی کنیم را به خوبی داده باشیم تا بتوانید به راحتی لباس های قدیمی خود را به نمونه ای زیبا و جدید تبدیل کنید و با این روش پول خود را پس انداز کنید.