نحوه کار با چرخ خیاطی جک

نحوه کار با چرخ خیاطی جک

امروزه انواع چرخ های خیاطی با تنوع های بسیاری در بازار عرضه شده اند که با شناخت ویژگی ها، کیفیت و کارایی آن ها می توان بهترین انتخاب یک چرخ خیاطی خوب را داشت. شرط اول برای یک چرخ خیاطی خوب، یک کیفیت خوب است که بتواند نتیجه کار را بی نقص به ما تحویل دهد. دانستن نحوه کار با چرخ خیاطی جک کمک می کند تا کار نهایی هر چه بیشتر با کیفیت باشد.

دقت و ظرافت در انتخاب چرخ خیاطی مناسب از اصلی ترین کار ها برای خرید چرخ های خیاطی توسط یک خریدار است. یکی از چرخ های خیاطی مناسب، چرخ خیاطی جک است. آموختن نحوه کار با چرخ خیاطی جک بسیار می تواند به ما کمک کند که تفاوت و ویژگی های خوب این نوع چرخ خیاطی را از میان دیگر چرخ ها تشخیص دهیم.

 

آشنایی با چرخ خیاطی جک

چرخ های خیاطی جک از سال 2003 در چین یکی از محبوب ترین برند های چرخ خیاطی شناخته شد که به مرور، به دلیل کیفیت مناسب، سهولت نحوه کار با چرخ خیاطی جک، هزینه کم به نسبت کارایی، سرعت و ویژگی های متنوع این ماشین های خیاطی، یکی از بهترین برند ها در آسیا نیز شناخته شد. از ویژگی های جذاب در نحوه کار با چرخ خیاطی جک، راحتی کار برای افراد تازه کار و یا کسانی است که ترس از فشار دادن دکمه ها به اشتباه دارند.

 

انواع ماشین های جک

وجود تنوع در ماشین های خیاطی و سهولت در نحوه کار با چرخ خیاطی جک یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این دستگاه شده است. ساخت ماشین های تخصصی که هر کدام دارای ویژگی های مجزا هستند هم چون قفل دوخت، اینترلاک، اورلاک و دیگر ماشین ها یکی از ویژگی های خاص برند جک است. تنوع ماشین ها و چرخ های جک چشم گیر است.

ماشین آلات قفل دوخت

ماشین های سنگین

ماشین اورلاک

ماشین های اینترلاک

ماشین های بارتاک

ماشین های خیاطی دکمه ای

ماشین های نگهدارنده دکمه

ماشین فید کردن

ماشین الگوی چرخ خیاطی

ماشین های باندینگ

 

کارایی چرخ های خیاطی جک

با چرخ های خیاطی جک می توانید در کنار دوخت ساده، دوخت زیگزاگ را به دلیل جلوگیری از ساییدگی تجربه کنید. همین طور می توانید دوخت گوشه تیز را با این دستگاه یاد بگیرید. وجود اهرم پشت یا کنار مجموعه سوزن ها، باعث بالا یا پایین رفتن پای پرس است که با آن دیگر احتیاجی به کشیدن پارچه توسط شما نیست. فقط نیاز است که ابتدا دو سر شل نخ را بگیرید تا پارچه هنگام دوخت جمع نشود، سپس بعد از چند بخیه اول آن ها را رها کنید و دوخت تان را ادامه دهید.

در نحوه کار با چرخ خیاطی جک می توانید سرعت و طول دوخت راه نیز در دستگاه تان تنظیم کنید. هم چنین میتوانید از اهرم معکوس، که اغلب دکمه ای فنری است، جهت دوخت را به سمت خودتان تغییر دهید. هم چنین می توانید از چرخ تعادل که در بالا، سمت راست دستگاه قرار گرفته، برای چرخاندن و به حرکت در آوردن سوزن نیز استفاده کنید.

 

آشنایی با قطعات چرخ خیاطی

وجود کلید پاور در نحوه کار با چرخ خیاطی جک یکی از ساده ترین اما ظریف ترین نکاتی است که هنگام انجام کار و موقعیت قرار گیری چرخ، اهمیت دارد. این چرخ دارای یک پین فلزی یا پلاستیکی کوچک برای نگه داشتن نخ است‌. این قطعه که به شکل قطعه هندسی فلزی است نخ را از قرقره در بالای چرخ به طرف ماسوره هدایت می کند. دکمه های دوخت، برای انجام انواع دوخت و تعیین طول دوخت و جهت دوخت است.

در این دستگاه، پیچ نگه دارنده سوزن برای ثابت نگه داشتن سوزن در جای خود وجود دارد و می توانید به وسیله آن سوزن خود را جا به جا کنید. شما می توانید قطعات دیگر مانند پای فشاری در زیر پیچ گیره برای زمان هایی که چرخ درگیر می شود که پارچه را هدایت کند؛ اهرم پایه دوخت فشاری، صفحه سوزن (پایه چرخ خیاطی) و ماسوره را مشاهده کنید. پدال پایی نیز برای تنظیم سرعت شما درست مانند پدال های خوردو عمل می کند. با وارد کردن فشار زیاد به آن سرعت دوخت شما بالا تر می رود.

 

نحوه کار با چرخ خیاطی جک

در نحوه کار با چرخ خیاطی جک، اولین موردی که نیاز است رعایت شود، قرار دادن چرخ بر روی یک میز محکم، تنظیم ارتفاع صندلی کار و بررسی کامل دستگاه، هنگام کار است. مورد بعدی نحوه کار با چرخ خیاطی جک، استفاده از ابزار های مناسب مانند سوزن با کیفیت است. سوزن ها را به شیوه صحیح نصب کنید، معمولا طرف صاف آن به پشت است.

قبل از شروع کار قرقره ماسوره را روی سیم پیچ قرار دهید پس از آن سیم پیچ ماسوره را روشن کنید و تا پر شدن آن حتما صبر کنید. سپس نخ خود را از جلوی بریدگی کوچکی که در جلوی قرار گرفته است عبور داده و آن را به سمت چپ هدایت کنید، سپس انتهای نخ را بیرون از آن قرار دهید.

سعی کنید قبل از استفاده از محصول به خوبی دفترچه آن را مطالعه نمایید و بر نحوه کار با چرخ خیاطی جک تسلط کافی پیدا کنید. سپس آن را به برق بزنید و شروع به کار کنید. تمرکز و توجه برند جک بر دستگاه ها و تنوع در نحوه کار چرخ خیاطی جک یکی از اثر گذار ترین موارد برای طراحی و تاسیس یک برند با کیفیت بود که به خوبی نتیجه مثبتی را نیز دریافت کرد. این برند ارزش و توانایی جدیدی را با چرخ های خیاطی مدرن برای خود و مشتریانش به عرصه آورد.