چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم ؟

چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم ؟

این مطلب برای کسانی مناسب است که به تازگی چرخ خیاطی خود را تهیه کرده اند و هنوز نحوه راه اندازی، تنظیم و استفاده از آن را نمی دانند. افراد مبتدی که مدت زمان زیادی از شروع فعالیتشان نمی گذرد، لازم است شروع به خواندن و یاد گرفتن تمامی اصول اولیه چرخ خیاطی کنند. همچنین تمرین بر روی پارچه های غیر قابل استفاده نیز بسیار کمک کننده است. اگر برای یادگیری، تنظیم و تمرین، پارچه ضایعاتی ندارید، می توانید از پارچه های پنبه ای ارزان قیمت بهره ببرید. بهتر است هیچ طرحی نداشته باشند و نخ انتخابی شما رنگ متضادی نسبت به آن داشته باشد تا بتوانید به راحتی کار خود را چک کرده و مشکلاتش را برطرف کنید. در ادامه مطلب با پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، به مبتدیان در شروع فعالیت خیاطی کمک خواهیم کرد.

 

دفترچه راهنما

اگر چرخ خیاطی شما دفترچه راهنما دارد، تنها کاری که باید انجام دهید خواندن دفترچه و دنبال کردن هر یک از مراحلش است، اما اگر چرخ خیاطی شما فاقد دفترچه راهنما بود، باز هم جای نگرانی نیست، زیرا در ادامه به طور کامل به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، پاسخ خواهیم داد.

1) دکمه پاور: اولین و مهم ترین مرحله برای پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، روشن کردن آن است. برای این کار باید به دنبال کلید پاور آن باشید که آن را در سمت راست اغلب چرخ خیاطی ها می توانید پیدا کنید.

2) اتصال پدال: در ادامه نوبت به اتصال پدال پا به چرخ خیاطی می رسد. محل اغلب آن ها نیز در همان سمت راست و در اطراف کلید پاور قرار دارد.

3) خارج کردن سوزن: فرض را بر این می گذاریم که سوزنی درون دستگاه نیست، در صورت وجود هر سوزنی آن را خارج کرده و پای خود را بر روی پدال چرخ خیاطی، فشار دهید تا ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد.

4) استفاده از نخ و سوزن جدید: برای پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، بهتر است که از سوزن و نخ جدید برای شروع کار خود استفاده کنید، زیرا شما از کارکرد سوزن قبلی و مدت استفاده از آن اطلاعی ندارید، در نتیجه برای شروع کار خود بهتر است نمونه ای جدید و در سایز استاندارد جهانی 70/10 یا 80/12 (برای دوخت پارچه های معمولی و نه چندان ضخیم) استفاده کنید. همچنین تازگی و نو بودن نخ نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا نخ قدیمی ممکن است استحکام اولیه خود را نداشته باشد و مهارت شما را زیر سوال ببرد. بهتر است کار خود را با نخ با کیفیت و جدید شروع کنید.

5) پر کردن ماسوره : در ادامه پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، باید ذکر شود که این قسمت یکی از سخت ترین و پر اهمیت ترین قسمت های کار است. برای پر کردن‌ ماسوره ابتدا باید ماسوره را از حالت قفل خارج کنید و با توجه به دو تقطه و خط چینی که در بالای چرخ وجود دارد، آن خطوط به شما در نحوه کشیدن نخ به دور ماسوره کمک خواهد کرد. تنها باید طبق آن ها حرکت کنید. بعد از پایان یافتن مراحلی که بر روی چرخ خیاطی ذکر شده است، نخ را دو یا سه بار به دور ماسوره بپیچانید و حالت قفل آن را فعال کنید.

6) قفل بوبین: با قرار دادن ماسوره بر روی نگه دارنده، بوبین را به حالت قفل شده بکشید. برخی بوبین ها در حالت قفل شده، بر روی جای خود می لغزند و برخی دیگر ثابت می مانند. سپس پدال چرخ را با پا فشار دهید تا چرخ خیاطی شروع به پیچیدن بابون کند.

7) سوزن و نخ کردن آن: در ادامه پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، لازم است که محل قرار گیری سوزن را بیابید و سوزن جدید خود را درون آن قرار دهید. اغلب یک دستگیره بغل دستگاه وجود دارد که به شما در شل یا سفت کردن سوزن یاری می رساند. توجه کنید که سوزن های چرخ خیاطی دارای یک طرف صاف هستند که هنگام قرار گیری آن ها در جای خود، طرف صاف باید به سمت شما باشد.

 پس از قرار دادن سوزن، دستگیره را محکم بچرخانید تا سوزن در جای خود سفت شود. برای نخ کردن سوزن، بهتر است به فلش های موجود بر روی دستگاه دقت کنید، اغلب چرخ خیاطی ها دارای فلش هایی هستند که شما را در این راه راهنمایی می کنند و جهت درست برای نخ کردن را به شما آموزش می دهند.

8) تنظیم نوع و تعداد دوخت: جهت پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، باید بدانید که اگر دستگاه شما دیجیتالی است، به صفحه نمایش آن نگاه کنید، نوع و تعداد دوخت را بر روی آن مشخص کنید. اگر نحوه کار با صفحه را نمی دانید، به صورت آزمایشی یکی از دکمه ها را فشار دهید و مدل دوخت آن را بر روی پارچه تست کنید تا متوجه عملکرد آن بشوید.

حرف آخر

جهت پاسخ به سوال چگونه چرخ خیاطی مارشال را تنظیم کنیم، لازم‌است ذکر کنیم که همه چیز با تجربه به دست می آید. نترسید و کار با چرخ خیاطی را شروع کنید. با انجام کار های مختلف بر روی آن و به وجود آوردن دوخت های متفاوت، متوجه نحوه کار آن ها خواهید شد. تنها چیزی که به یک مبتدی کمک می کند، تجربه کردن است.