اتو پرس چگونه کار می کند؟

اتو پرس چگونه کار می کند؟

هدف از طراحی دستگاه ها و وسایل جدید، آسان تر کردن زندگی ما انسان ها است. اتو پرس ممکن است جدیدترین دستگاه موجود در بازار نباشد، اما بسیاری از مردم آن را در خانه هایشان ندارند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، چیز های زیادی را از دست داده اید. اتو کردن لباس ها با ادغام بخار و فشار، علاوه بر اینکه چین و چروک لباس ها را به طور کامل از بین میبرد، موثر ترین راه برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها نیز هست. از طرف دیگر، گرمای ناشی از بخار اتو پرس، لباس ها را زودتر خشک می کند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با اتو پرس و اینکه اتو پرس چگونه کار می کند، مطلب زیر را برایتان آماده کرده ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه کار اتو پرس

در ابتدا باید دید که صاف کردن لباس ها با اتو پرس چه فرایندی دارد و اتو پرس چگونه کار می کند. اتو پرس با ترکیب فشار و بخاری که با استفاده از هوا یا خلا ایجاد شده است کار می کند. استفاده از بخار باعث می شود پارچه لباس نرم تر و پرس کردن آن آسان تر شود. فشار زیادی که از طریق پرس کردن روی لباس ها اعمال می شود، به خشک شدن سریع تر لباس ها و حفظ شکل آن ها کمک می کند. در ادامه، خلا یا هوا باعث حذف بخار از لباس شده و روند خشک شدن را سرعت می بخشند. در اتو پرس به طور معمول، فشار از کفه بالایی اعمال و بخار از کفه پایینی آزاد می شود.

 

چرا بهتر است برای اتو کشیدن لباس ها از اتو پرس استفاده شود؟

دلیل استفاده از اتو پرس این است که فشار دادن و پرس کردن لباس ها به حفظ شکل آن ها کمک می کند؛ بهترین مثال برای این موضوع پیراهن است. زمانی که پیراهن پوشیده می شود، کاملا صاف نیست؛ بنابراین فرم دادن به آن کمک می کند به بهترین شکل ممکن دیده شود.

در اتو پرس های حرفه ای، یقه پیراهن با انحنا فشرده می شود؛ سر آستین ها نیز به همین روش شکل می گیرند. اتو پرس های حرفه ای اغلب دارای بخش های جداگانه ای برای قرار دادن هر قسمت از لباس هستند. دستگاه های پرس مخصوص آستین نیز در بازار موجود هستند.

حال که می دانید اتو پرس چگونه کار می کند، باید بدانید پرس کردن بخشی از فرآیند مراقبت از لباس است که باعث می شود لباس ها طول عمر بیشتری داشته باشند.

 

آیا اتو بخار ها بهتر از اتو پرس ها هستند؟

بیایید بررسی کنیم اتو بخار و اتو پرس چگونه کار می کند و ویژگی های خاص هر کدام چیست؟

هر دوی این وسایل در رفع چین و چروک لباس ها موثر هستند؛ اما اتو پرس باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و به شما کمک می کند در مدت زمان کمتری لباس ها را اتو کنید و نتیجه بهتری بگیرید. با این حال، درست است که اتو پرس ها عملکرد سریع تری دارند، اما برای اتو کردن تمامی قسمت های لباس کارایی لازم را ندارند. به عنوان مثال اتو پرس های معمولی نمی توانند قسمت های خاص لباس مانند یقه یا درز ها را اتو کنند، اما اتو بخار ها با لبه نوک تیزی که دارند می توانند به راحتی به درز های لباس و یقه نفوذ کنند و بدون اینکه در خط اتوی لباس تغییری ایجاد شود، آن قسمت ها را صاف کنند.

 

چگونه می توان در خانه لباس ها را همانند حرفه ای ها اتو کشید؟

راز این کار در استفاده از دستگاه پرس بخار خانگی است؛ این دستگاه ها بین خانواده ها محبوبیت بسیار زیادی دارند. برای این منظور ابتدا پرس را روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس روشنش کنید. بعد از روشن کردن، بسته به مدل دستگاه، ممکن است یک دقیقه یا کمی بیشتر طول بکشد تا گرم شود. حال که شما می دانید اتو پرس چگونه کار می کند، با توجه به نوع لباسی که می خواهید روی آن فشار اعمال کنید، می توانید گرما و حرارت را تنظیم کنید.

برای اینکه به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید بهتر است لباس هایتان مرطوب باشند یا اگر خشک هستند روی آن ها آب اسپری کنید. سپس شروع به فشار دادن اتو روی لباس هایتان کنید. متوجه خواهید شد که پرس کردن و فشار دادن، زمان کمتری را نسبت به اتو کشیدن از شما می گیرد. یک پرس بخار خوب فشاری را اعمال می کند که 5 برابر فشار یک اتوی دستی است.

نکاتی برای پرس کردن حرفه ای پیراهن

برای اینکه پیراهن یا بلوز کاملا صافی داشته باشید، پرس کردن را به صورت تکه تکه انجام دهید. از قسمت سرشانه پیراهن خود شروع کنید. وقتی از گوشه ها پرس کردن را شروع می کنید و سپس با آستین ها ادامه می دهید، کارتان راحت تر می شود. آستین پیراهن باید کاملا در قسمت صاف پرس شما قرار بگیرد. بخش های بعدی که باید پرس کنید به ترتیب شامل جلو و پشت لباس و سپس فاصله های بین دکمه ها می شود.

پرس کردن یقه آخرین مرحله این فرآیند خواهد بود؛ برای این منظور فقط یقه را روی میز اتو قرار دهید تا پرس، قسمت هایی را که قبلا اتو کشیده اید خراب نکند.

نکاتی برای پرس کردن حرفه ای شلوار

انواع مختلف شلوار پارچه های مختلفی دارند، اما همه آن ها به روش مشابهی پرس می شوند. برای شروع ابتدا یکی از پاچه های شلوار را روی میز اتو قرار دهید و هر بار قسمتی از آن را پرس کنید. حین اتو کردن دقت کنید تا جیب شلوار چروک نباشد؛ زیرا باعث پف کردن شلوار خواهد شد.

بعد از پرس کردن پاچه های شلوار به سراغ پل کمربند و کمر شلوار بروید. برای این منظور شلوار را از قسمت کمر روی میز اتو پرس بگذارید و آن را کاملا صاف کنید. سپس با وارد کردن فشار و بخار زیاد، پل کمربند را نیز پرس کنید.

 

نکاتی برای پرس کردن حرفه ای سایر لباس ها و پارچه ها

همانند شستشو، لباس ها و پارچه های مختلف هنگام پرس کردن قوانین خاص خودشان را دارند. پارچه های مخلوط اکریلیک و پشم به فشار زیاد و زمان زیادی برای پرس نیاز ندارند، اما بهتر است دستورالعمل های موجود در برچسب مراقبت از لباس را به دقت بخوانید. لباس های بافتنی، به طور کلی، نیازی به زمان زیادی برای پرس ندارند. برای این اقلام باید گرما را خیلی کم کنید و نیازی به بخار ندارید. روی لباس های جین را باید آب اسپری کنید تا پارچه از طریق بخار کردن نرم شود.

 

سخن پایانی

تا اینجا با هم مرور کردیم که اتو پرس چگونه کار می کند و چگونه باید از آن استفاده کنید. در آخرین مرحله اتوکشی پس از اتمام پرس کردن و کشیدن اتو از برق، اجازه دهید کاملا خنک شود و سپس آن را جا به جا کنید. با گذشت زمان، ممکن است بخواهید فوم و پوشش بخش برد اتویتان را تعویض کنید. این کار به افزایش طول عمر اتو پرس شما کمک می کند و باعث می شود لباس هایتان همچنان عالی به نظر برسند.