چگونه اتو بخار را تمیز کنیم؟

چگونه اتو بخار را تمیز کنیم؟

شاید بارها در موقعیت های مختلف، مانند زمان هایی که کف اتو بخار شما سوخته باشد یا کثیف شده باشد، با این سوال مواجه شده اید که چگونه اتو بخار را تمیز کنیم. برخلاف تصوراتی که از سختی های تمیز کردن اتو بخار در ذهن خود دارید، فقط با چند تکنیک ساده می توانید به راحتی اتوی خود را تمیز کنید تا مانند روز اول براق به نظر برسد و کارایی خود را حفظ کند.

 

به این منظور در این مقاله 8 روش کاربردی با ابزار و موادی دم دستی که در هر خانه ای پیدا می شود، برای شما نام برده ایم.

 

 

  1. استفاده از قرص استامینوفن یا آسپیرین

یکی از ساده ترین ترفندها، برای رفع این مشکل که چگونه اتو بخار را تمیز کنیم، حل کردن تایلنول در قسمت آهنی سوخته اتو می باشد. هر نوع قرص استامینوفن می تواند این کارایی را داشته باشد.

 برای استفاده از این قرص حتما اتو بخار را روشن کرده و در بالاترین درجه حرارت قرار دهید، سپس قرص را روی قسمتی که سوخته فشار داده تا آب شود. پس از آن، ناحیه ای که قرص آب کرده اید را با دستمال مرطوب پاک کنید. اگر نیاز بود می توانید مجدد این کار را تکرار کنید تا کاملا پاک شود. هنگام انجام کار توجه داشته باشید دست تان نسوزد. نکات مهم :

  • دستکش های مخصوص فر و یا محافظ گرما دست کنید.

  1. پاکسازی با جوش شیرین

یکی دیگر از روش هایی که امروزه برای حل معضل چگونه اتو بخار را تمیز کنیم، گزینه مناسبی می باشد، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین برای از بین بردن لک های اتو، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و... بسیار کاربردی است. حدود دو قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده و خمیر ضد لک تهیه کنید. خمیر را به سطح آهنی اتو بمالید و سپس خوب آن را تمیز کنید. نکته مهم :

  • توجه داشته باشید تا خمیر وارد سوراخ های بخار نشود.

  1. پاکسازی با گوش پاک کن

برای این که بدانیم چگونه اتو بخار را تمیز کنیم خوب است با سواپ پنبه ای و کاربرد آن آشنا شویم. علاوه بر پاکیزگی سطح آهنی اتو، اجزای دیگر اتو نیز نیاز به تمیز شدن دارند. یکی از قسمت هایی که پاکسازی آن اهمیت دارد، سوراخ های بخار می باشد. برای تمیز کردن سوراخ های بخار، گوش پاک کن یکی از ابزار های کاربردی و مناسب می باشد. نکته مهم :

  • قبل از استفاده، گوش پاک کن ها را به سرکه سفید آغشته کرده تا در پاکسازی سوراخ های بخار، قوی تر عمل کند.

  1. پاکسازی با سرکه

یکی دیگر از مواردی که پاک کننده ی خوبی برای سطح اتو بخار می باشد، سرکه است. حوله آغشته به سرکه را روی سطح اتو قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید حوله را برداشته و سطح آن را پاک کنید و یا مخزن آب را با مخلوط سرکه و آب پر کنید. سپس یک حوله را با بخار اتو کرده تا سرکه در تمام منافذ اتو بخش شود و همه جا را به خوبی پاکسازی کند. نکته مهم :

  • بعد از اتمام مراحل، سطح اتو را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

  1. پاکسازی با ترکیب روزنامه و نمک

شاید استفاده از روزنامه و نمک به عنوان پاسخی منطقی برای اینکه بدانیم چگونه اتو بخار را تمیز کنیم، کمی عجیب به نظر برسد. روزنامه را پهن کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس روزنامه را با بالاترین درجه گرما اتو کنید و نتیجه را مشاهده کنید. نکته مهم :

  • حرکت دست شما بر روی روزنامه باید به صورت دایره ای باشد.

  1. پاکسازی با یخ

این که بدانیم در شرایطی که اتو با وسیله پلاستیکی تماس پیدا کرده باشد چگونه اتو بخار را تمیز کنیم کمی کار را دشوار می کند. این دشواری در جهت دقت عمل برای انجام کار می باشد. هنگامی که اتو با پلاستیک تماس پیدا کرد، به سرعت آن را از برق کشیده و اجازه دهید خنک شود. سپس سطح پلاستیک ذوب شده را در ظرفی پر از یخ قرار داده تا سفت شود. با چاقو پلاستیک را بتراشید و سطح آن را با سرکه یا دستمال مرطوب پاک کنید نکته مهم :

  • قبل از استفاده مجدد از اتو، اطمینان حاصل کنید که پلاستیک کاملا از سطح اتو پاک شده است.

 

 

  1. پاکسازی با ورق خشک کن

یک ورق خشک کن را برداشته و با استفاده از دستکش های فر آن را روی سطح آهنی اتو بکشید تا کاملا تمیز شود. پس از داغ شدن ورق خشک کن، از یک برگه دیگر استفاده شود. نکته مهم :

  • توجه کنید که در این روش، اتو باید روی درجه حرارت پایین قرار بگیرد.

 

  1. پاکسازی با پد لاک پاک کن

استفاده از پد لاک پاک کن نیز یکی از راه های کاربردی برای پاکسازی اتو است. پد لاک پاک کن و یا پنبه آغشته به استون را روی سطح اتو داغ بکشید. این کار را با استفاده از دستکش انجام دهید. نکته مهم :

  • سعی کنید این روش را در فضای باز انجام دهید تا دود های شیمیایی آن موجب آزار شما و عزیزانتان نشود.

 

 

مراقبت از اتو و از بین بردن رسوبات

مهم است که بدانیم چگونه اتو بخار را تمیز کنیم، اما همچنین لازم است که بدانیم چطور اتو را تمیز نگه داریم. یک نکته مهم جلوگیری از تجمع رسوبات است. با توجه به نوع اتو ها، سیستم های ضد رسوب آهک نیز متفاوت است. این سیستم ها در حالت کلی در چهار نوع دسته بندی می شوند که عبارتند از :

  • برنامه تمیز کردن
  • کارتریج ضد رسوب آهک
  • جمع کننده رسوب آهک
  • سیستم رسوب زدایی دستی

قبل از تجمع رسوبات و ایجاد آلودگی در اتو بخار و گشتن به دنبال راهکار برای اینکه بدانیم که چگونه اتو بخار را تمیز کنیم، به خوبی از آن نگهداری کنیم و از ایجاد لک و رسوب جلوگیری کنیم. مراقبت از اتو باعث می شود که اتو کیفیت و عملکرد اولیه خود را حفظ کند.