انواع چرخ خیاطی میاندوز کدام است؟

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷:۰۳ ب.ظ

انواع چرخ خیاطی میاندوز

تکنولوژی چرخ خیاطی مانند هر وسیله دیگری انواع مختلفی دارد. برخی از انواع آن برای مصارف خاصی مانند دوخت سوراخ دکمه و موارد دیگر کاربرد دارند و برخی دیگر جنبه استفاده و کاربرد عمومی دارند. امروزه انواع چرخ خیاطی های پیشرفته با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار عرضه می شوند. در حال حاضر وجود چرخ خیاطی در هر خانه ای لازم و ضروری است؛ اما نوع آن بسته به میزان مهارت و نیاز افراد می تواند از ساده تا پیشرفته متغیر باشد. چرخ خیاطی تنوع بالایی در بازار دارد و می توانید بسته به نیاز خود از انواع ساده تا حرفه ای آن را تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربرد هرکدام بپردازیم.

 

چرخ میاندوز چیست؟

انواع چرخ خیاطی میاندوز

انواع چرخ خیاطی میاندوز در انواع پیشرفته و تخصصی در بازار موجود است که برای انواع دوخت های تزیینی و دوخت سجاف کاربرد دارد. این چرخ خیاطی سه سوزن مختلف دارد که از همه آن ها به شکل هم زمان برای دوخت پارچه استفاده می شود. اغلب برای دوخت پارچه های کشی و تریکو از این نوع چرخ خیاطی استفاده می کنند. این چرخ نسبت به چرخ های ساده و خانگی وزن بیشتری دارد و اغلب در تولیدی ها مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ خیاطی میاندوز به چرخ تمیز دوز نیز شهرت دارد؛ زیرا دوخت تمیز و یکدستی دارد و ظاهری زیبا به پارچه می بخشد. این چرخ یکی از انواع چرخ خیاطی محبوب و پرکاربرد در بین افراد حرفه ای است. همچنین موتور این چرخ قوی و با کیفیت است و در صورتی که از آن به درستی استفاده شود، تا سال های زیادی قابل استفاده است.

 

انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربرد هر کدام

انواع چرخ خیاطی میاندوز

اگر شما خیاطی را به شکل حرفه ای دنبال می کنید و یا مشغول به کار در یک تولیدی لباس هستید، قطعاً به چرخ خیاطی های هوشمند و صنعتی نیاز خواهید داشت. این چرخ خیاطی های حرفه ای و خاص با سرعت بیشتری کار می کنند و بسته به نوع آن خدمات متنوعی را به شما عرضه می کنند. انواع چرخ خیاطی میاندوز به شکل ساده و حرفه ای در بازار موجود است که شما می توانید بسته به نیاز خود، اقدام به تهیه آن ها کنید. چرخ خیاطی های صنعتی معمولاً در تولید انبوه پوشاک استفاده می شوند. چرخ خیاطی صنعتی، برقی است و با سرعت بالایی کار می کند. در این قسمت قصد داریم به معرفی انواع مختلف چرخ خیاطی های پیشرفته و ویژگی های هر کدام از آن ها بپردازیم.

 

  • چرخ خیاطی تک سوزنی

انواع چرخ خیاطی میاندوز

این دستگاه کلاس دوخت ۳۰۱ را ایجاد می کند. این چرخ خیاطی از جمله چرخ خیاطی های پرکاربرد است که نوع پیشرفته آن توسط کامپیوتر مدیریت می شود. از دستگاه دوخت قفل تک سوزنی برای اتصال دو یا چند لایه پارچه به یکدیگر استفاده می شود.

 

  • چرخ خیاطی های اورلاک

چرخ خیاطی های اورلاک

چرخ خیاطی های اورلاک در انواع دوخت های ۳ نخ و ۴ نخ و ۵ نخ در بازار موجود هستند. این دستگاه برای دوخت لبه های پارچه طراحی شده است تا لبه لباس دوختی یکدست و با دوام پیدا کند و دچار آسیب و نخ کش شدن نشود. انواع دوخت هایی که می توان به وسیله این دستگاه ایجاد کرد، به تعداد نخ های آن بستگی دارد.

 

چرخ خیاطی زیگزاگ

از این نوع چرخ خیاطی برای دوخت هفت و هشتی، زیگزاگ، دوخت های کاربردی و تزیینی استفاده می شود.

 

چرخ خیاطی بازویی

این دستگاه برای دوخت مناطقی که به شکل حلقوی هستند، کاربرد دارد. از این چرخ خیاطی برای دوخت کیف و حلقه سر آستین و... استفاده می شود. چرخ خیاطی بازویی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. کاربرد این نوع چرخ خیاطی در دنیای خیاطی بسیار گسترده است.

 

  • چرخ خیاطی مخصوص سوراخ دکمه

چرخ خیاطی مخصوص سوراخ دکمه

این دستگاه همان طور که از نامش پیداست برای ایجاد سوراخ دکمه بر روی لباس کاربرد دارد. به وسیله این دستگاه می توان سوراخ دکمه را با تراکم های دوخت متفاوت بر روی پارچه ایجاد کرد. دوخت های مختلف دکمه شامل دکمه شلوار، دکمه پیراهن، دکمه مانتو و... می شوند.

 

سخن آخر

در این مقاله به اهمیت چرخ خیاطی و نقش آن در دنیای امروز پرداختیم. همچنین چرخ خیاطی میاندوز را معرفی کردیم و انواع مختلف آن را نام بردیم. با توجه به نکات گفته شده در این مقاله به شناخت کلی در خصوص انواع چرخ خیاطی میاندوز دست پیدا کردید و می توانید خرید بهتر و آگاهانه تری را تجربه کنید. با توجه به مهارت خود در خیاطی و نوع نیازی که دارید اقدام به خرید چرخ خیاطی مناسب کنید. قبل از خرید این دستگاه لازم است نسبت به انواع چرخ خیاطی و برند های آن اطلاعات کافی را کسب کنید و پس از آن، اقدام به خرید چرخ خیاطی کنید. مجموعه دوخت کالا فرصت خرید اقساطی را نیز برای شما فراهم کرده است. پس دست به کار شوید و خرید خود را ثبت کنید.