آشنایی با دستگاه التراسونیک

چهار شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۰۳:۱۴:۱۰ ب.ظ

دستگاه التراسونیک

با پیشرفت صنعت، ابزارآلات مختلفی روی کار آمدند تا در سرعت تولید و قیمت محصولات اثر مثبت داشته باشند. از آن جایی که چرخ خیاطی از انقلاب صنعتی به بعد، نقش برجسته ای در تولیدات انواع پوشاک، کیف ها و غیره داشته است، لازم است با دقت بالا تری بررسی گردد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با دستگاه التراسونیک آشنا کنیم که از نظر ظاهر، کاملا شبیه به یک چرخ خیاطی سنتی است، اما در واقع عملکردی متفاوت داشته و به تولید کنندگان این اجازه را می دهد تا با هزینه کم تر و سرعت بالا تر به دوخت و دوز بپردازند. اگر می خواهید با دستگاه التراسونیک به طور دقیق آشنا شوید، با ما همراه باشید.

دستگاه التراسونیک چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه التراسونیک پارچه هایی که با استفاده از الیاف مصنوعی درست شده اند را به سادگی به یکدیگر وصل می کند، جالب است بدانید که این کار را بدون هیچ نخ یا سوزنی انجام می دهد، بلکه با استفاده از ارتعاشات با فرکانس بالا به مهر و موم کردن پارچه ها می پردازد. این اتفاق خبری خوبی است زیرا از شکستگی سوزن یا پاره شدن نخ ها جلوگیری کرده و هزینه زیادی را از روی دوش تولید کننده بر می دارد. همچنین این دستگاه کارآمد تا حدود ۸۰ متر در دقیقه سرعت دارد. به طور مختصر می توان تخمین زد که ۴ برابر یک چرخ خیاطی معمولی سرعت داشته و بدون نیاز به نخ یا سوزن، به دوخت و دوز می پردازد. با توجه به درخواست شما عزیزان می توان دستگاه التراسونیک را در سیستم های تمام اتوماتیک یا حتی نیمه اتوماتیک نصب کرد تا با توجه به کار خودتان و محصولی که تولید می کنید، بیش ترین و بهترین عملکرد را دریافت کنید.

نحوه عملکرد دستگاه التراسونیک

دستگاه التراسونیک

در حقیقت دستگاه التراسونیک نوعی ارتعاشات را با فرکانس بسیار بالا به سمت پارچه ارسال می کند. در این هنگام تک تک مواد و عناصر تشکیل دهنده پارچه از میان این امواج حرکت می کنند، ارتعاشات ذکر شده نیز بیش تر به داخل الیاف پارچه حرکت کرده و در ادامه گرمای زیادی با سرعت بالا به وجود می آید. در نهایت موجب ذوب شدن مواد یا الیاف مصنوعی پارچه خواهند شد. با ذوب شدن این مواد، درز های پارچه حالت چسبندگی پیدا کرده و به راحتی با یکدیگر جفت می شوند. همه پروسه ذکر شده در زمان بسیار کوتاهی صورت گرفته و بسیار تمیز است. به همین دلیل است که این دستگاه به کیفیت دوخت بالا درز لباس ها بسیار مشهور می باشد.

مزایای دستگاه التراسونیک

مزایای دستگاه التراسونیک

1) سرعت بالا: این دستگاه سرعت بسیار بالایی دارد که در روند تولیدات موثر است. به عنوان مثال حدود ۴ برابر بیش تر از چرخ خیاطی های معمولی عمل کرده و حدود ۱۰ برابر بیش تر از روش های مختلف چسب زنی عمل خواهد کرد.

2) عملکرد ساده: دستگاه التراسونیک بسیار ساده کار می کند و هنگام دوختن دو پارچه به یکدیگر به هیچ چسب، نخ، سوزن و... احتیاج ندارد.

3) دسترسی بهتر: دستگاه التراسونیک کمی بزرگ تر از چرخ خیاطی های معمولی است و به دلیل فاصله ای که با میز و نیمکت خود ایجاد می کند، دسترسی و هدایت پارچه را برای مسئول این کار، تسهیل می بخشد.

4) عملکرد بهتر: هنگامی با این دستگاه به دوختن درز ها و لبه های پارچه می پردازید، به طور قطعی از ساییدگی، باز شدن یا نخ کش شدن آن ها جلوگیری می کنید و محصولی مطمئن و تمیز را در دست خواهید داشت.

5) الگو های مختلف: دستگاه التراسونیک دارای الگو های مختلفی از الگو های غلتکی است که برای دوختن درز، سجاف، برجسته کاری و چاپ، لازم است آن ها را تغییر دهید تا عملکردی بی نظیر را دریافت کنید.

6) عدم نیاز به آموزش ویژه: جهت کار کردن با این مدل چرخ خیاطی ها شما به حداقل آموزش احتیاج دارید. این به آن معنا است که در واقع بدون آموزش خاص و ویژه ای نیز می توانید از این دستگاه بهره ببرید. تنها نکات اولیه برای کار و برخی نکات ایمنی لازم است ذکر شود تا اتفاق ناگواری پیش نیاید.

7) رعایت نکات پزشکی: طبق قوانین OSHA درز های پوشاک پزشکی لازم است فرآیند ویژه ای را طی کنند و با لباس های معمولی متفاوت هستند. استفاده از دستگاه التراسونیک برای دوخت و دوز، به شما در رعایت آن نکات کمک خواهد کرد.

8) کاهش هزینه ها: همانطور که ذکر کردیم، این دستگاه به هیچ نخ، سوزن یا چسبی برای وصل کردن پارچه های مصنوعی احتیاج ندارد، در نهایت مشکلاتی مانند تهیه نخ و شکستگی سوزن ها نیز حل خواهد شد و هزینه های اضافی از بین خواهد رفت.

9) کیفیت بالا دوخت: تا به حال برایتان پیش آمده است که درز های لباستان، پوست شما را اذیت کند؟ خبر خوب این جاست که این دستگاه طوری درز ها را به یکریگر متصل خواهد کرد که پوست بدن شما به هیچ عنوان اذیت نشده و با دوختی نرم در تماس خواهد بود.

معرفی دستگاه التراسونیک PFAFF 8310-041/001

معرفی دستگاه التراسونیک PFAFF 8310-041/001

در دستگاه التراسونیک PFAFF 8310-041/001، سال ها تجربه خیاطی با تکنولوژی روز دنیا ترکیب شده است تا در نهایت محصولی کارآمد با عملکردی بی نظیر را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه ویژگی های این دستگاه را با طور دقیق تر برایتان بیان خواهیم کرد.

  • تمام پارامتر های این چرخ خیاطی به صورت الکترونیکی کنترل خواهد شد. به عنوان مثال، سرعت، قدرت، دامنه و فشار وارد شده از سمت دستگاه را دستی نمی توانید تغییر دهید و کاملا به صورت الکترونیکی است.
  • شما با این دستگاه قادر به جوش کاری نقطه ای خواهید بود. هنگامی که هدفتان تنها یک نقطه است، نیازی به دوختن کل پارچه نیست.
  • همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که دسترسی به تمام ویژگی های این دستگاه را آسان تر می سازد.
  • برای دوختن پارچه هایی که دارای سهم بالایی از پلیمر ها و مواد مصنوعی هستند، بسیار عالی عمل کرده و به دلیل داشتن درایو جداگانه برای sonotrode، می توان گفت که درز های نرم و زیبایی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

به طور کلی اگر یک کارگاه تولیدی دارید، لازم است استفاده از این چرخ ها را در اولویت کار خود قرار دهید تا از تمام مزایایی که در مطالب بالا ذکر کردیم، بهره مند شوید.