مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

چهار شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۲:۱۱:۳۵ ب.ظ

مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

با پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، شاهد تغییرات بسیاری در تولیدات انواع محصولات بوده ایم. مخصوصا بعد از انقلاب صنعتی، چرخ خیاطی ها کمک شایانی به تولید کنندگان پوشاک کرده و آن ها را به درآمد های باور نکردنی رسانده اند. در این میان چرخ خیاطی های صنعتی روی کار آمدند که اندازه ای بزرگ تر داشته و علاوه بر سرعت بالا، محصول با کیفیت تری را نیز به مشتری ارائه می کردند. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفتند و در مدل های مختلف به بازار ارائه شدند. هر کدام از مدل ها ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. اگر می خواهید از آن ویژگی ها مطلع شوید، لازم است ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید و با مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، بهترین نمونه را برای کسب و کار خودتان تهیه کنید.

مقایسه انواع چرخ خیاطی صنعتی از نظر دوخت

مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

جهت مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، لازم است ذکر شود که چرخ خیاطی های صنعتی وجه مشترک زیادی با نمونه های خانگی دارند، اما چیزی که آن ها را متمایز می سازد، تخصصی است که هر مدل از چرخ خیاطی های ارائه شده در بر می گیرند. به عنوان مثال یک کارگاه تولید پوشاک ممکن است یک چرخ فقط برای دوخت زیپ، یک چرخ فقط برای دوخت دکمه و غیره داشته باشد. همچنین، باید بدانید که نمونه های صنعتی اغلب دوخت با کیفیت تری را نسبت به نمونه های خانگی ارائه می کنند و دارای موتور هایی قدرتمند و بزرگ می باشند که در زیر میز ها قرار می گیرد.

در ادامه مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، باید گفت که قدرت موتور آن ها متفاوت بوده و هرچه قدرت موتور بیش تر باشد، سرعت و دوام چرخ خیاطی نیز بالا تر خواهد رفت. اغلب تولید کنندگان با مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، به دنبال تهیه یک ست کامل از چرخ خیاطی های مختلف می باشند تا با این کار به انواع دوخت ها دسترسی کامل داشته باشند. در ادامه مطلب قصد داریم به مقایسه انواع مختلف و پر کاربرد چرخ خیاطی های صنعتی بپردازیم تا با دوخت های مختلف آن ها نیز آشنا شوید و انتخاب برایتان ساده تر گردد.

مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

1) چرخ خیاطی  Lockstitch (دوخت زیگزاگی) : در ادامه مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، باید گفت که این نمونه از چرخ خیاطی صنعتی، نخ بالایی (از قرقره) و نخ پایینی (از ماسوره) را هنگام عبور از سوراخ ایجاد شده به هم می پیچاند تا بخیه های ایجاد شده بر روی پارچه مقاوم تر و زیبا تر جلوه کنند. اگر بخواهیم نمونه ای از این چرخ خیاطی را به شما معرفی کنیم، می توانیم به چرخ های زیگ زاگی اشاره کنیم. این مدل به جای دوخت صاف، دوختی زیگ زاگی که همه با شکل آن آشنا هستید، در اختیارتان قرار خواهد داد. از این مدل دوخت اغلب در لبه و گوشه های پارچه، پوشاندن جای سوراخ های دکمه و اغلب برای دوختن پارچه های کش دار استفاده خواهند کرد تا شاهد نتیجه مطلوبی در پایان کار باشند.

2) چرخ خیاطی  Overlock (دوخت حلقه ای) : جهت مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، لازم است به این مورد که دوخت هایی شبیه به حلقه های نخ به شما ارائه می کند نیز اشاره کنیم. این نمونه اغلب بر روی لبه پارچه های مختلف، دوختن سجاف و درز ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین یکی از ویژگی های بسیار پر کاربرد آن برشی است که در هنگام دوخت به لبه پارچه زده و آن را صاف، یک دست و زیبا می سازد. این ویژگی طرفداران بسیاری دارد، زیرا خیاط مجبور به بریدن لبه پارچه کهنه نخواهد بود و در زمان نیز صرفه جویی می شود.

3) چرخ خیاطی Chain stitch  (دوخت زنجیری) : اگر می خواهید به مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی بپردازید، لازم است به این نمونه که دوختی زنجیری شکل به شما ارائه می دهد نیز توجه کنید. هنگامی که نخ به همراه سوزن بر روی پارچه شما قرار میگیرد، با خود حلقه زده و دوختی زنجیری شکل ارائه خواهد کرد. جالب است بدانید که بسیاری از چرخ خیاطی های Chain stitch  تنها به وسیله یک نخ، دوختی زیبا تولید می کنند، در حالی که نمونه های دیگر به دو نخ احتیاج دارند.

چرخ خیاطی Chain stitch

4) چرخ خیاطی Cover stitch  (دوخت مستقیم) :  در ادامه مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، باید ذکر کرد که چرخ خیاطی Cover stitch در صنعت تولید پوشاک کاربرد بسیار گسترده ای دارد. سوزن های دو قلویی که به صورت موازی قرار گرفته اند، دوخت های مستقیمی را به شما ارائه می کنند. این دوخت در تولید لباس ها بسیار کاربرد دارد. اگر لباس هایتان را چک کنید، احتمالا شاهد این دوخت زیبا خواهید بود.

به طور کلی در ادامه مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی، لازم است بدانید که ده ها دوخت مختلف موجود است که در سازمان جهانی به ثبت رسیده اند، اما این چهار مدلی که ذکر کردیم، جزو پر کاربرد ترین ها در میان انواع چرخ خیاطی صنعتی هستند.

چرخ خیاطی Cover stitch

مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

از آن جایی که چرخ خیاطی های صنعتی و بزرگ، زمینه پوشاک را به طور قابل توجهی متحول ساخته است، سوال اینجاست که کدام برای شما و کارتان مناسب می باشد و کدام را لازم است انتخاب کنید.

جهت انتخاب درست لازم است به مقایسه انواع چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی بپردازیم. به عنوان مثال برخی از چرخ خیاطی های صنعتی دارای قطعات کامپیوتری کمی هستند، به همین دلیل است که مقاومت بالایی را ارائه می کنند. همچنین اگر با بدنه و ساختار فلزی، در اختیار شما قرار گیرند، می توانید شاهد دوام و مقاومت بی نظیری باشید.

هنگام خرید این چرخ ها لازم است به نحوه کار با آن ها نیز توجه کنید. برخی از آن ها واقعا کارآیی دشواری دارند، اما برخی دیگر با کمی تمرین کاملا کاربردی خواهند بود. علاوه بر موارد بالا لازم است به نویز آن ها نیز توجه کنید. برخی از آن ها دارای نویز باورنکردنی بوده و کار را برایتان دشوار خواهند کرد، اما برخی دیگر صدایی استاندارد داشته و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.