چند پیشنهاد برای رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار

چهار شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۱:۰۰:۲۷ ب.ظ

رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار

هنگامی که به یک جمع تازه وارد می شوید، اولین معرف شما لباستان است؛ به همین دلیل است که باید اتو کردن لباس ها را در اولویت کار هایتان قرار دهید تا ظاهری مرتب و شیک داشته باشید. اتو کردن همیشه ساده نیست و ممکن است به لباس هایتان آسیب جدی وارد کند.

تا به حال برایتان پیش آمده است که لباسی را از ماشین لباسشویی خارج کنید و پس از خشک شدن، شروع به اتو کردن آن بکنید. سپس به دلیل نشت آب موجود در مخزن اتو، لباس شما دوباره کثیف شود و مجبور به شستن دوباره آن شوید؟ اگر مراقب اتوی خود نباشید‌ و به رفع مشکلات آن نپردازید، در نهایت لباس ها را سوزانده یا به دلیل نشتی، آن ها را کثیف خواهد کرد. در ادامه مطلب قصد داریم نحوه رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار را به طور دقیق برایتان بررسی کنیم تا آسیبی به لباس هایتان نرسد و مجبور به شست و شوی مجدد آن ها نشوید.

دلایل نشتی آب

رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار

برای رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار، لازم است ابتدا دلیل این اتفاق را به خوبی بررسی کنید تا رفع آن نیز ساده تر شود.

1) تنظیم غلط ترموستات: ممکن است ترموستات اتو به طور نادرستی تنظیم شده باشد. به عنوان مثال، دمای آن بسیار پایین باشد. با پایین بودن دما، دستگاه قادر به تبدیل آب به بخار نخواهد بود. در نهایت آب از دریچه های اتو جریان پیدا می کند و بر روی لباس ها می ریزد.

2) آسیب دیدن درپوش ذخیره آب: هنگام سر هم کردن این دستگاه لازم است درپوش ذخیره آب را به خوبی محکم کنید؛ زیرا هنگام شل شدن ممکن است به خوبی عمل نکند و آب از آن نشت کند.

3) مسدود شدن دریچه های بخار: گاهی اوقات نیز رسوبات موجود در آبی که درون اتو می ریزید، ممکن است دریچه های بخار را مسدود کنند و در نهایت از بخار شدن آب جلوگیری کنند. به همین دلیل ممکن است شاهد چکه کردن آب بر روی لباس هایتان باشید‌.

4) ترک خوردن مخزن آب: گاهی اوقات هنگام جا به جایی مخزن، ممکن است ترک خوردگی ای روی آن ایجاد شود که محل مناسبی برای چکه کردن آب است. این مشکل با یک نگاه ساده قابل تشخیص است و با تعویض مخزن، به سادگی رفع خواهد شد.

رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار

رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار

از آن جایی که نشت آب از اتو های مخزن دار، به هزاران دلیل مختلف صورت می گیرد، لازم است برای رفع این مشکل به نکات زیر توجه کنید.

1) استفاده از آب کافی در مخزن: از پر کردن بیش از اندازه مخزن آب خودداری کنید؛ زیرا در صورت زیاد بودن میزان آب، از اطراف مخزن چکه می کند و کار شما را سخت تر خواهند کرد.

2) بررسی دما: دفترچه راهنمای اتوی مخزن دار خود را بررسی کنید و دمای متعادل آن را پیدا کنید. با تنظیم دقیق دمای اتو، از بخار شدن آب موجود در آن اطمینان حاصل کنید تا بر روی لباس هایتان لکه ایجاد نکند.

3) عدم ریختن مایعات مختلف: برای پر کردن مخزن اتوی خود، لازم است تنها از آب لوله کشی استفاده کنید. ساختار این دستگاه به طوری طراحی شده است که با آب لوله کشی کار کند و آب های آشامیدنی یا مخلوط سرکه، عطر یا سایر موارد این چنینی، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کنند.

4) تمیز کردن مخزن و سوراخ هایش: همان طور که ذکر کردیم، آهک و رسوبات موجود در آب ممکن است سوراخ های مخزن را پر کنند و از خارج شدن بخار جلوگیری کنند. برای رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار، لازم است آب آن را تا انتها استفاده کنید. سپس دکمه شوک مکرر را فشار دهید تا بخار با فشار زیاد از سوراخ ها خارج شود. با این کار، تمام رسوبات و مواد حبس شده در سوزاخ های مخزن را تمیز خواهید کرد.

5) تمیز کردن کفی اتو: گاهی اوقات کفی اتوی شما توسط آهک کثیف می شود و موجب نشت آب می شود. در این شرایط لازم است اتو را از برق بکشید و با یک دستمال که به وسیله آب یا سرکه مرطوب شده باشد، به خوبی اتو را تمیز کنید. سپس تا خشک شدن کامل آن صبر کنید و بعد از آن استفاده کنید.

6) استفاده از ویژگی خودکار تمیز کنندگی: بسیاری از اتو های مخزن دار، یک ویژگی بخصوص برای تمیز کنندگی خودکار آهک هایی که به مرور زمان به وجود آمده اند، دارند. با استفاده از این ویژگی دو بار در هفته، می توانید به رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار، کمک ویژه ای بکنید.

نحوه نگه داری و شست و شو و رسوب زدایی

نحوه نگه داری و شست و شو و رسوب زدایی

1) قبل از شروع هر کاری مطمئن شوید که اتو دو ساعت از برق کشیده شده و کاملاً خشک شده است تا از سوختگی جلوگیری کنید.

2) اغلب اتو ها چراغی به نام EASY DE-CALC دارند. با چشمک زدن این چراغ، زمان رسوب زدایی اتوی شما فرا رسیده است. اگر رسوب زدایی را به طور منظم انجام دهید، به افزایش طول عمر دستگاه خود نیز کمک خواهید کرد.

3) داخل دستگاه خود، حدود ۵۰۰ میلی لیتر آب بریزید.

4) اتو را روشن کنید و شروع به اتو کردن یک تکه پارچه کنید. آن قدر این کار را ادامه دهید تا تمام آب آن خالی شود. با خالی شدن مخزن از آب، کم کم ذرات رسوب نیز خارج می شوند و اتویی تمیز در اختیار خواهید داشت.

 

نتیجه گیری

در نهایت لازم به ذکر است که رسوب زدایی اتو جزء کار های بسیار پراهمیت در افزایش عمر اتو و بهبود عملکرد آن است. اگر برای رفع مشکل آب داخل اتو مخزن دار اقدامی نکنید، نشت آب بر روی لباس هایتان، ظاهری نامناسب و زشت را ایجاد خواهد کرد تا نهایت مجبور به شست و شوی مجدد لباس هایتان شوید. پیشنهاد می شود رسوب زدایی را حداقل یک بار در هفته با رعایت نکات ایمنی انجام دهید تا علاوه بر افزایش عمر اتو، عملکرد آن را بهبود ببخشید.

مجموعه دوخت کالا با سابقه درخشان خود به فکر رضایت و آسایش مشتریان است؛ از همین روی امکان خرید اقساطی را هم فراهم کرده است.