نرم افزار طراحی لباس چه کاربرد ها و چه انواعی دارد ؟

یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۱:۵۸:۱۷ ب.ظ

نرم افزار طراحی لباس

به کسانی که به حوزه طراحی لباس به میزان زیادی علاقه مند هستند باید بگوییم که دیگر زمان طراحی لباس به وسیله دفترچه و مداد طراحی سر آمده است. در عصر امروز دیگر فرقی نمی کند که شما یک دانشجوی تازه کار یا یک متخصص در این حیطه باشید؛ همه کسانی که در این حوزه کار می کنند از نرم افزار های مخصوص استفاده می کنند. در این مقاله تلاش می کنیم تا ابتدا درباره استفاده این افراد از نرم افزار طراحی لباس توضیح دهیم. سپس به بررسی چند نمونه از این نرم افزار ها بپردازیم.

نرم افزار های طراحی لباس چه کار هایی انجام می دهند؟

این نرم افزار، لباس ها را به اَشکال دو بعدی و سه بعدی مجسم می کند. همچنین می تواند الگو های خیاطی را رسم کند. نرم افزار طراحی لباس به میزان زیادی رنگ و الگو در خود دارد که دست طراحان را در خلق یک طرح نو باز می گذارد. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال، تقریبا تمام کسانی که به شکلی به صنعت پوشاک مربوط می شوند، از نرم افزار های کامپیوتری برای ایجاد یک طرح لباس جدید بهره می برند. این برنامه ها طرح مورد نظر طراح را اندزه گیری می کنند، سایر ویژگی های طراحی را در نظر می گیرند و از این طریق وقت و هزینه زیادی را برای آن فرد حفظ می کنند.

انواع مختلف نرم افزار طراحی لباس

اکنون به بررسی تعدادی از این نرم افزار ها می پردازیم و ویژگی های هر یک را به صورت مجزا بررسی می کنیم:

  1. Adobe Illustrator

نرم افزار طراحی لباس

این ابزار، ابزار فنی و تخصصی ای محسوب نمی شود؛ با این حال در مدارس طراحی مد مورد استفاده قرار می گیرد. Adobe Illustrator زمانی که بخواهد تصاویر با کیفیت تر خلق کند، از ریاضیات و هندسه استفاده می کند و روش های کشیدن، رها کردن، کلیک کردن و کشیدن آن به سادگی نرم افزار های دیگر نیست. نکته جالب درباره این نرم افزار این است که مورد استفاده بعضی از طراحان بازی های ویدیویی نیز قرار می گیرد.

  1. Browzwear

وظیفه اصلی و اساسی این نرم افزار طراحی لباس این است که این طراحی را به صورت سه بعدی انجام می دهد. طراحی های سه بعدی ویژگی هایی دارند که آن ها را از انواع دیگر به صورت قابل توجهی متمایز می کنند. از جمله آن که می توانید یک طرح را پیش از تولید بررسی کنید و ببینید که آیا متناسب است یا خیر.

این شرکت طراحی در سنگاپور است و بسته های نرم افزاری به نام های VStitcher و Lotta را در اختیار طراحان قرار می دهد.  Lottaمبانی طراحی مفهومی را بیشتر بررسی می کند و VStitcher بیشتر بر ایجاد مفاهیم و پیش نویس الگو های خیاطی تمرکز دارد.

  1. C-Design Fashion

نرم افزار طراحی لباس C-Design Fashion

نرم افزار طراحی لباس C-Design Fashion کاربرد های فراوانی دارد؛ از جمله اینکه اطلاعاتی را که مربوط به طرح های شماست (مانند نمودار های اندازه) به اشتراک می گذارد. شما می توانید با این نرم افزار، طرح های رنگی خود را تغییر دهید. علاوه بر همه این ها، طرح های دیجیتالی را که شما به وسیله نرم افزار Adobe Illustrator ایجاد کرده اید، به روش بسیار راحتی آپلود می کند. C-Design Fashion در محیط های تجاری نیز کارایی های بسیاری دارد.

  1. CLO 3D

یکی از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار CLO 3D این است که الگو های خیاطی دو بعدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. اما همانطور که از اسم آن مشخص است، به حوزه سه بعدی نظر ویژه دارد و در خود، برای طراحی، یک گزینه سه بعدی CAD تصویری و تعاملی دارد. اما فواید این نرم افزار طراحی لباس به این موارد محدود نمی شود و آن، گزینه های متعددی برای طرح، اندازه و سبک های مختلف ارائه می دهد.

  1. Corel Draw

اگر به دنبال مجموعه جامعی از نرم افزار های طراحی لباس هستید و یک نرم افزار طراحی گرافیکی پر قدرت مد نظرتان است، از Corel Draw می توانید بهره ببرید. این مجموعه، تمام وظایف Adobe Illustrator را نیز در برمی گیرد و کار های متنوعی از جمله تصویر برداری وکتور، ویرایش عکس و تایپو گرافی نیز انجام می دهد.

  1. Digital Fashion Pro

ویژگی منحصر به فردی که Digital Fashion Pro را از سایر نرم افزار ها متمایز می کند، این است که افراد مبتدی در این حوزه، آن را بسیار سودمند می دانند؛ زیرا اصول طراحی مد را از پایه به آن ها آموزش می دهد. با استفاده از آن می توانید به راه اندازی کارگاه خیاطی و ورود به حرفه طراحی لباس فکر کنید.

معرفی محصول

اکنون یکی از بهترین نرم افزار های در دسترس را برای شما بررسی می کنیم:

نرم افزار طراحی و سایزبندی الگو جمینی

نرم افزار طراحی و سایزبندی الگو جمینی

همان گونه که از اسم این نرم افزار مشخص است، الگو ها را به طور دقیق و با سرعت بالا طراحی می کند و این کار را بدون کوچک ترین خطایی انجام می دهد. تولید کنندگان لباس اگر می خواهند الگو های خود را مطابق با سلیقه شخصی شان طراحی کنند و به اجرا درآورند، می توانند از نرم افزار طراحی و سایزبندی الگو جمینی (Gemini) بهره ببرند.

این نرم افزار به ابزار های توابع پیشرفته مجهز است. ابزار هایی مانند ابزار ایجاد ساسون، انتقال ساسون، پلیسه، ایجاد حق درز لباس، ایجاد چرت و ... . ویژگی خاصی که این نرم افزار را از نمونه های دیگر متمایز می کند، رابط کاربری فارسی آن است و می تواند با دیگر محصولات نرم افزاری دنیا ارتباط داشته باشد. نرم افزار طراحی و سایزبندی ساخت کشور ایران است و دوازده ماه هم ضمانت دارد. قدرت آن هم چهار هسته ای است.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، امروزه در عصر دیجیتال همه امور به وسیله نرم افزار ها انجام می گیرد و روش های سنتی و پر دردسر جای خود را به روش ای مدرن تر و سریع تر داده اند. در حوزه طراحی لباس نیز این موضوع کاملا صادق است. ما در این مقاله ابتدا کاربرد های مختلف نرم افزار طراحی لباس را ذکر کردیم و سپس نمونه ها مختلفی از آن را جدا جدا بررسی نمودیم.

این نکته شایان ذکر است که در صنف تولید کنندگان پوشاک و لوازم مربوط به آن تنها یک سایت است که فروش اقساطی دارد. شما می توانید با بهره گیری از این سایت جامع و کامل به شکل کاملا به صرفه ای به خرید ابزار مورد نظر خود بپردازید.