بررسی چهار نرم افزار چیدمان الگو

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۲:۵۳ ب.ظ

نرم افزار چیدمان الگو

این موقعیت ممکن است برای بیشتر کسانی که در حرفه خیاطی و طراحی لباس مبتدی هستند پیش آمده باشد که لباسی را به طور کامل ببرند و بدوزند و پس از اتمام کار خود متوجه شوند که اندازه آن کوچک تر و یا بزرگ تر از اندام آن هاست. این مشکل قابل حل شدن است. مهم ترین رکن در این حرفه، درست کشیدن الگو و به اجرا درآوردن آن است. لازم به ذکر است که برای این کار هم، مانند کار های دیگر این حرفه، نرم افزار هایی موجود است. این نرم افزار ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند تا به آسانی بتوانید الگو های شخصی مورد نظرتان را طراحی کنید. ما در این مقاله در رابطه با نرم افزار چیدمان الگو و انواع مختلف آن توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

معرفی نرم افزار چیدمان الگو

نرم افزار چیدمان الگو، برنامه ای کامپیوتری است که به شما کمک می کند الگو های دوخت خود را به صورت سفارشی رسم کنید. شما می توانید اندازه مورد نظر خود را در این نرم افزار ها وارد و مطابق با آن ها الگو طراحی کنید. مزیتی که این نرم افزار ها نسبت به الگو های از قبل طراحی شده دارند این است که تعداد و اندازه های این الگو ها محدود است. در بیشترین حالت، تعداد این الگو ها به 6 عدد می رسد. اگر می خواهید لباستان کاملا اندازه شما باشد و ظاهری جذاب داشته باشید باید اندازه آن ها را تغییر دهید. استفاده از نرم افزار ها این کار را به طرز قابل توجهی راحت تر می کند.

اکنون به بررسی نمونه هایی از نرم افزار چیدمان الگو می پردازیم و ویژگی های مثبت و منفی هر یک را بیان خواهیم کرد.

  • Seamly

نرم افزار چیدمان الگو

این نرم افزار از لحاظ فنی دو کارکرد دارد: Seamly 2D که کار اصلی اش الگو سازی است و SeamlyMe که باعث می شود بتوانید اندازه های مخصوص به خود را در آن وارد و الگو هایی طراحی کنید که دقیقا متناسب با اندام فرد مورد نظر هستند. امروزه این نرم افزار پیشرفته ترین و کار آمد ترین نرم افزار چیدمان الگو محسوب می شود که به شما کمک می کند الگو های خود را پس از طراحی، ذخیره کنید و آن ها به فروش برسانید.

ویژگی ها مثبت  Seamly:

  • مشتری می تواند از برنامه و انجمن کاربر پشتیبانی کند.
  • برنامه طراحی   CAD ابزار های طراحی زیادی (مانند دارت و پلیسه) را در اختیار طراحان لباس قرار می دهد.

ویژگی های منفی Seamly

  • داشتن آگاهی نسبی از بعضی از مفاهیم طراحی گرافیکی برای استفاده از آن ضروری است.
  • ساختن نرم افزار هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است و با هر بار به روز رسانی، ویژگی های جدیدی نمایان می شوند.
  • Valentina

نرم افزار چیدمان الگو

از این برنامه هم برای رسم الگو و هم برای طراحی لباس استفاده می کنند. استفاده از آن هم برای طراحان حرفه ای و هم برای افرادی که در خانه با چرخ خیاطی خانگی کار می کنند، امکان پذیر است. این نرم افزار چیدمان الگو طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک های مختلف را برای شما فراهم می کند و دست تان را در طراحی کاملا باز می گذارد.

والنتینا با دیگر نرم افزار های طراحی عمومی مانند Adobe Illustrator متفاوت است؛ زیرا ابزار هایی دارد که جزئیات الگوی دوخت مانند جای درز، دارت و خط تاشو را نشان می دهد. این نرم افزار با مایکروسافت و لینوکس کاملا سازگار است و با آن می توانید اندازه های خود را با واحد های اندازه گیری مختلف مانند اینج، سانتی متر و میلی متر محاسبه کنید.

ویژگی های مثبت والنتینا

  • داشتن قابلیت دانلود رایگان، راحت و سریع.
  • طراحی اختصاصی برای خیاطی و دنیای مد.
  • نحوه استفاده آسان، ساده و قابل فهم برای خیاطانی که در خانه کار می کنند.

ویژگی های منفی والنتینا

  • پشتیبانی سیستمی قوی ای به دست نمی دهد. بیشتر نرم افزار های رایگان به همین صورت اند.
  • طبیعتا تمام مشخصات یک نرم افزاری را که باید برای آن پول پرداخت کرد ندارد.
  • Inkscape

Inkscape نرم افزار چیدمان الگو

کار نرم افزار inkscape  به صورت اختصاصی برای صنعت مد یا خیاطی نیست؛ بلکه یک ویرایشگر گرافیکی است و از آن برای طراحی های گوناگون از جمله الگو های خیاطی استفاده می شود. این برنامه یکی از ابزار های ترسیم دیجیتال است که بر اساس معادلات کار می کند و برای رسم الگو ها از خطوط، قوس ها و زوایا بهره می برد. این برنامه از برخی جهات برای تازه واردان بسیار سودمند واقع شده است؛ زیرا وب سایتش جدید و خیره کننده است و پشتیبانی آن عالی است.

ویژگی های مثبت Inkscape

  • با بیشتر سیستم عامل ها سازگاری دارد.
  • پیشرفته ترین نرم افزار چیدمان الگو است که استفاده از آن کاملا رایگان است.

ویژگی های منفی Inkscape

  • طراحی آن منحصرا به صنعت مد اختصاص ندارد.
  • مدل لباس تمام شده را نشان نمی دهد؛ زیرا ابزار های طراحی سه بعدی ندارد.
  • Wild Things

 Wild Thingsنرم افزار چیدمان الگو

برنامه Wild Ginger که یک برنامه پولی است، از این برنامه پشتیبانی می کند. Wild Things این الگو های رایگان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید لوازمی مانند کلاه و کیف را با اندازه های دلخواهتان و به صورت سفارشی تولید کنید. این برنامه درمورد ابزار های طراحی لباس، دید وسیعی به شما می دهد؛ اما به علت آزمایشی بودن محدودیت هایی دارد.

معرفی محصول

نرم‌افزار چیدمان الگو جمینی

نرم‌افزار چیدمان الگو جمینی

نرم‌افزار چیدمان الگو جمینی نرم افزاری با زبان کاربری فارسی است و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته بهترین چیدمان الگو را به شما پیشنهاد می دهد. این دستگاه امکان برقراری ارتباط با پلاتر و دستگاه برش خودکار را دارد. نرم افزار جمینی می تواند خروجی های سایر نرم افزار های طراحی الگو را پردازش کند. دیگر ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:

  • ارائه گزارش مصرف پارچه با مقیاس طول و وزن
  • پیشنهاد بهترین چیدمان در مقایسه با مطرح ترین نرم افزار های پوشاک
  • پشتیبانی از فرمت فایل های نرم افزار های طراحی پوشاک
  • افزایش راندمان چیدمان و کاهش دورریز

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت بشر در تمام عرصه ها، دیگر استفاده از الگو های از پیش طراحی شده به نحوی منسوخ شده است. زمانی که ابزار های پیشرفته آن هم به صورت رایگان موجود هستند، استفاده از آن ها کاری عاقلانه و منطقی به نظر می رسد. همانطور که مشاهده نمودید، در این مقاله درباره نرم افزار چیدمان الگو توضیحاتی بیان کردیم و سپس نمونه های آن را به همراه ویژگی های مثبت و منفی بررسی نمودیم.