معرفی برترین انواع دستگاه های پرس دکمه

چهار شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۱:۰۹ ب.ظ

انواع دستگاه های پرس دکمه

دکمه ها به دو دسته تقسیم می شوند. دکمه هایی که باید دوخته شوند و دکمه هایی که باید پرس شوند. برای اتصال هر کدام از این دو نوع، از دستگاه ویژه ای استفاده می شود. برای دکمه های دوختنی از دستگاه دکمه دوزی استفاده می شود. دکمه های پرسی مانند دکمه بسیاری از شلوار ها و کاپشن ها و مبل ها و... به وسیله دستگاه های پرس دکمه متصل می شوند. دلیل اینکه به این دستگاه، پرس دکمه گفته می شود این است که نحوه عملکرد آن به گونه ای است که قسمت های مختلف (دکمه و پارچه) را به هم فشار می دهد .ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع دستگاه های پرس دکمه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستگاه های پرس دکمه

انواع دستگاه های پرس دکمه

  1. دستگاه پرس دکمه بادی

یکی از انواع دستگاه های پرس دکمه، دستگاه پرس دکمه بادی است. منبع انرژی این دستگاه هوای فشرده است. از این دستگاه کارآمد و آسان هم در عملیات دستی و هم عملیات خط مونتاژ خودکار استفاده می شود. این نوع از انواع دستگاه های پرس دکمه ساختار ساده، عملکرد راحت و قیمت پایینی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه این است که سر و صدای تولید شده توسط سیستم های هیدرولیک و الکتریکی را ندارد. به دلیل نحوه عملکرد این دستگاه ها، در مصرف برق صرفه جویی می شود و هزینه تولید کاهش پیدا می کند.

نکته بسیار مهم در عملکرد این دستگاه ها تنظیم فشار است. با تنظیم فشار مورد نیاز، به بهترین عملکرد دستگاه دست خواهید یافت. دقت این نوع از انواع دستگاه های پرس دکمه بالاست و صفحات راهنمایی دارد که بسیار کمک کننده هستند.

با توجه به اینکه دکمه را بر روی چه محصولی می خواهید پرس کنید، می توانید از قالب های مختلف، ارتفاع، سرعت، ضربه، فشار و زمان پرس مختلف استفاده کنید.

  1. دستگاه پرس دکمه دستی

دستگاه پرس دکمه دستی به راحتی در دست جای می گیرد و مانند مدل بادی، صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد. کار کردن با این دستگاه آسان است و سیستم پیچیده ای ندارد. مزیت دیگر این دستگاه، مانند دستگاه پرس دکمه بادی سر و صدای کم است.

هر چند که از مدل دستی برای پرس تعداد زیادی دکمه مانند دکمه های لباس یک تیم ورزشی هم استفاده می شود، اما به هر حال سرعت این دستگاه مناسب استفاده برای تعداد زیادی محصول نیست. ضمن اینکه شاید در اثر استفاده مکرر، دچار درد عضلات دست شوند.

  1. دستگاه پرس دکمه برقی

کار با این دستگاه بسیار آسان است. این نوع از انواع دستگاه های پرس دکمه، قابل تنظیم برای هر محصول، به طور جداگانه، است. این دستگاه مجهز به تکنولوژی برای کار با عملکرد بالا بهترین انتخاب است.

البته عیب بزرگ این نوع دستگاه پرس دکمه، مصرف برق زیاد و سر و صدای زیاد آن است. به هر حال هر کالایی معایبی را هم به همراه دارد!

معرفی محصول

  • دستگاه پرس دکمه اتوماتیک کان ماک مدل KM-400

انواع دستگاه های پرس دکمه

دستگاه پرس دکمه اتوماتیک کان ماک مدل KM-400 یکی از انواع دستگاه های پرس دکمه کشور ترکیه است. این دستگاه با تکنیک پرس کار می کند. به طوری که دکمه ها را بر روی محفظه بالایی و پایینی دستگاه قرار می دهید و فرآیند پرس دکمه به وسیله نیروی فشار دستگاه انجام می شود. سیستم کنترل این دستگاه پرس، الکترونیکی است و با برق 200 ولت کار می کند. شما می توانید قالب دستگاه و سرعت و فشاری که برای پرس کردن استفاده می کند را تغییر دهید. این دستگاه در صنعت نساجی استفاده های زیادی دارد. از این دستگاه برای پرس دکمه بر روی پارچه های ضخیم مانند چرم بخش های مختلف خودرو، کیف، کفش، کمربند چرمی و کلاه برزنتی استفاده می شود.

یکی از ویژگی های خوب این محصول، 12 ماه گارانتی آن است. ضمن اینکه مجموعه دوخت کالا امکان خرید اقساطی این محصول را نیز برای شما فراهم کرده است.

  • دستگاه پرس دکمه دستی کان ماک مدل KM-800

پرس دکمه دستی

دستگاه پرس دکمه دستی کان ماک مدل  KM-800محصول کشور ترکیه است و با ضمانت شرکت نصر دوخت ماشین عرضه می شود. از این دستگاه بیشتر برای پرس دکمه شلوار جین استفاده می شود. این محصول 4.5 کیلوگرم وزن دارد و عرض آن 95 میلی متر و ارتفاع آن 315 میلی متر است.

  • دستگاه پرس دکمه دستی کان ماک مدل KM-700

پرس کان ماک

دستگاه پرس دکمه دستی کان ماک مدل KM-700 یکی از انواع دستگاه های پرس دکمه است که محصول کشور ترکیه است. ارتفاع این دستگاه قابل تنظیم است و استفاده از آن بسیار آسان. قالب فوقانی و پایینی پس از تنظیم آماده استفاده می شوند. تنظیم نیز از طریق شل کردن پیچ آلن در پشت بدنه اتفاق می افتد.

پس از این تنظیمات، می توانید پارچه یا ابزار را در شیار بالا و پایین قرار دهید تا پرس انجام شود.

این دستگاه نسبتا وزن زیادی دارد. وزن آن 21 کیلوگرم است. ارتفاع این محصول 200 میلی متر است.

نتیجه گیری

دستگاه های دکمه دوز و پرس دکمه، دو ابزار کاربردی در صنعت نساجی است. دستگاه های پرس دکمه خود انواع مختلفی دارند. مدل های دستی، بادی و الکتریکی سه مدل رایج این دستگاه هستند که هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع دستگاه های پرس دکمه آشنا کنیم و بهترین نمونه های خارجی (ترکیه ای) را به شما معرفی کنیم. شاید نمونه خارجی، قیمت بالایی داشته باشد؛ اما با امکان خرید اقساطی از مجموعه دوخت کالا، تهیه این محصولات کار دشواری نخواهد بود.