در هنگام خرید دستگاه چاپ حرارتی باید به چه نکاتی توجه کنید؟

چهار شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸:۴۲ ق.ظ

دستگاه چاپ حرارتی

اگر طراح و گرافیست هستید یا در کار چاپ بر روی لباس یا پارچه هستید، احتمالا چندین ساعت را با دستگاه چاپ حرارتی سپری می کنید. چاپ با کیفیت این دستگاه بر روی پارچه باعث محبوبیت آن شده است. دستگاه چاپ حرارتی یا پرس حرارتی یکی از مهم ترین ابزار ها برای انتقال آرم، تصاویر، و حروف بر روی منسوجات هستند. علاوه بر این مواد می توان از این دستگاه برای چاپ عکس ها بر روی لیوان، پیکسل، جاکلیدی و دیگر مواد استفاده کرد. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کدام دستگاه پرس حرارتی برای شما مناسب است. ما در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم و در پایان دو دستگاه چاپ حرارتی را معرفی می کنیم.

نکات مد نظر برای خرید دستگاه چاپ حرارتی

دستگاه چاپ حرارتی

  1. سایز دستگاه

یکی از مهم ترین معیار ها در هنگام انتخاب دستگاه چاپ حرارتی، اندازه صفحه چاپ است. برای چاپ در فرمت های کوچک، یک پرس کوچک با سطح چاپ مربعی شکل (12 در 12 سانتی متر) کافی است. اگر می خواهید بر روی تی شرت، کاپشن یا پارچه چاپ کنید، دستگاه چاپی بخرید که سایز آن 38 در 45 یا 40 در 50 سانتی متر است.

  1. صفحات ثابت یا قابل تعویض

اگر می خواهید فقط یک طرح را بر روی پارچه بزنید، از صفحات ثابت استفاده کنید. اگر قرار است طرح های مختلف با اندازه های مختلف را بر روی پارچه هایی با اندازه های مختلف بزنید، بهتر است دستگاه چاپ حرارتی با صفحات قابل تعویض را انتخاب کنید.

  1. دمای دستگاه

دمای کار ثابت و یکنواخت برای انتقال درست و باکیفیت لازم است. اگر صفحه دستگاه چاپ حرارتی به طور یکنواخت گرم نمی شود، بهتر است آن را خریداری نکنید. بعضی از پرس ها با تکنولوژی کویل گرمایشی و المان های میله گرمایش جداگانه (میکانیت) کار می کنند. پرس های با تکنولوژی میکانیت سریع تر گرم می شوند؛ زیرا هر عنصر به صورت جداگانه هنگام روشن شدن پرس کنترل می شود. باید در فواصل زمانی معین بررسی کنید که آیا دستگاه طبق دمای نشان داده در صفحه نمایش گرم می شود یا نه. برای این بررسی این موضوع باید از نوار های مخصوص اندازه گیری دما استفاده کنید و آن ها را بر روی سطح دستگاه چاپ حرارتی بچسبانید.

  1. جایگذاری منسوجات

منسوجاتی که قرار است بر روی آن ها طرح چاپ شود، باید به راحتی جایگزین شوند؛ بدون اینکه دست کاربر در هنگام استفاده از آن بسوزد یا آسیب ببیند. باید به این توجه کنید که آیا زاویه باز شدن پرس مناسب است یا نه.

چاپ بر روی لباس

  1. انواع دستگاه پرس حرارتی

در هنگام خرید پرس حرارتی باید به انواع آن نیز توجه کنید. انواع دستگاه پرس حرارتی عبارتند از:

  • پرس حرارتی دستی

در هنگام کار با پرس های دستی شما مجبورید صفحه را با دست جابجا کنید. زمان انتقال طرح به صورت دستی بر روی کنترل پنل وارد می شود و زمان باز شدن قفل با یک سیگنال بصری یا صوتی نشان داده می شود. پرس های دستی برای مبتدیان مفید است و قیمت کمتری هم دارد.

  • پرس های حرارتی نیمه اتوماتیک

قطعا کار با این نوع دستگاه چاپ حرارتی آسان تر از پرس حرارتی دستی است. اگرچه صفحه را با دست پایین می آورید، بعد از اتمام کار صفحه به لطف آهنربای الکتریکی باز می شود. این برای کسب و کار هایی مناسب است که شخص نمی تواند در کل زمان انتقال طرح در کنار دستگاه بایستد.

  • پرس های حرارتی پنوماتیک

پرس های حرارتی پنوماتیک راحت تر و کارآمد تر از دو نوع دستگاه چاپ حرارتی قبل است. فرایند پایین آوردن صفحه با فشار دادن یک دکمه شروع می شود. در زمان تمام شدن کار دستگاه، پرس به صورت خودکار باز می شود. این نوع پرس ها برای استفاده در طولانی مدت و در اندازه های بزرگ کاربرد دارد.

معرفی محصول

  1. پرس چاپ حرارتی تیپیکال مدل MT-8000-A44

پرس چاپ حرارتی تیپیکال مدل MT-8000-A44

پرس چاپ حرارتی تیپیکال مدل MT-8000-A44محصول کشور چین است و شرکت ضمانت کننده این محصول شرکت بازرگانی ممتاز است که این دستگاه چاپ حرارتی را به مدت یک سال ضمانت می کند. محصولات شرکت تیپیکال تنوع بسیار زیادی دارند و یکی از برند های مورداطمینان در زمینه تولید دستگاه های پرس حرارتی هستند. دیگر ویژگی های دیگر این دستگاه عبارتند از:

  • ولتاژ 220 ولت
  • توان 2.2 کیلووات
  • بازه حرارت 0 تا 300 درجه سانتی گراد
  • کنترل زمان از 0 تا 1000 ثانیه
  • ابعاد 40 در 40 یا 40 در 60
  • قابل استفاده برای لباس و پارچه و دیگر مواد اولیه
  • دارای صفحه نمایش دما و زمان سنج دیجیتال
  1. پرس چاپ هات پرس MT- POWER- 8F

پرس چاپ هات پرس MT- POWER- 8F

پرس چاپ هات پرس MT- POWER- 8Fمحصول کشور چین است و شرکت بازرگانی ممتاز این محصول را به مدت یک سال ضمانت کرده است. شما می توانید از این دستگاه چاپ حرارتی برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. این دستگاه 8 کاره است و می توانید برای مقاصد مختلف از آن بهره ببرید. دیگر ویژگی های این دستگاه عبارتند از:

  • پرس حرارتی و انتقال چاپ سابلیمیشن و انتقال آن به ماده مورد نظر
  • دارای 2 قالب چاپ لیوان در دو سایز بزرگ و کوچک
  • دارای لیوان های مخروطی شکل بزرگ و کوچک
  • 2 قالب بشقاب بزرگ و کوچک
  • قالب سطح صاف برای چاپ تی شرت، کاشی و پازل
  • دارای قالب چاپ کلاه
  • سایز دستگاه 15 در 10 سانتی متر و مناسب برای کسب و کار های کوچک

جمع بندی

در هنگام خرید پرس حرارتی باید به نکاتی مانند مدت زمان استفاده و شدت استفاده از پرس، میزان انعطاف پذیری، کیفیت، هزینه، ایمنی، سهولت کار، پشتیبانی و ضمانت و در دسترس بودن قطعات یدکی را در نظر بگیرید. شما برای محافظت از منسوجات و مواد اولیه و کار راحت تر و سریع تر، نیاز دارید که از پرس حرارتی باکیفیت استفاده کنید. ما در انتهای مقاله دو دستگاه چاپ حرارتی را معرفی کردیم که می توانید آن ها را با پرداخت اقساطی از فروشگاه دوخت کالا خریداری کنید.