آموزش نحوه چاپ روی لباس به همراه توضیح مراحل آن

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹:۱۹ ب.ظ

فرآیند چاپ روی لباس به شما این فرصت را می دهد که به راحتی لباس های خود را با سلیقه خود شخصی سازی و طراحی کنید. بسیاری از افراد نمی دانند که نحوه چاپ روی لباس چگونه است و فکر می کنند که فرآیند آن بسیار سخت است؛ اما بعد از خواندن آموزش نحوه چاپ روی لباس در خانه متوجه می شوند که این کار بسیار هم آسان است، کافی است که کمی دقت کنید و این کار را با حوصله انجام دهید.

 

آموزش نحوه چاپ روی لباس در خانه

برای این کار ابتدا باید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید که آن ها عبارتند از: کاغذ انتقال، قیچی، روبالشی، اتوی لباس (ترجیحا اتو پرس) و یک تیشرت ساده. برای شروع کار روبالشی خود را روی یک سطح صاف و سخت پهن کنید و سه راهی را به برق وصل کنید تا بتوانید از اتو استفاده کنید.

۱. کاغذ انتقال تهیه کنید.

این روش بسیار آسان است و چاپگر جوهر افشان بیشتر کار را برای شما انجام می دهد و نیازی نیست که شما کار زیادی انجام دهید. برای چاپ سابلیمیشن طرح مورد علاقه خود روی تیشرت، می توانید از کاغذ انتقال استفاده کنید که نحوه چاپ روی لباس در این روش بسیار آسان است و این روش از پر طرفدار ترین روش هاست. چاپ سابلیمیشن به معنای چاپ تصویر است که در آن از گرما برای تزریق رنگ و تصویر به تیشرت شما استفاده می شود. این کاغذ های انتقال را به راحتی می توانید از فروشگاه های لوازم التحریر و یا چاپ خانه ها تهیه کنید. دو نوع کاغذ انتقال وجود دارد که از یکی برای تیشرت های سفید و پاستلی و از دیگری برای تیشرت های تیره استفاده می شود. این کاغذ ها معمولا به اندازه استاندارد چاپگر شما هستند؛ اما قبل از خرید از سایز چاپگر خود مطمئن شوید.

۲. تصویر مناسب انتخاب کنید.

 نحوه چاپ روی لباس

در این مرحله شما باید از یک تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید، می توانید از هر عکسی که دوست دارید و در کامپیوترتان است استفاده کنید. اگر تصویری که می خواهید چاپ کنید فیزیکی است و عکس آن را ندارید، ابتدا آن را اسکن و سپس با فرمت JPEG در کامپیوتر خود ذخیره کنید؛ و یا با گوشی خود از آن عکس بگیرید و سپس به کامپیوتر انتقال دهید.

۳. تصویر را معکوس کنید.

اگر از تیشرت های رنگ روشن برای چاپ تصویر استفاده می کنید، دقت کنید که تصویر شما در آن ها معکوس می شود، برای همین به سراغ تنظیمات عکس خود بروید و گزینه آینه یا معکوس کردن را انتخاب کنید تا هنگام چاپ به مشکل بر نخورید. اگر این مرحله را نادیده بگیرید، تصویر شما بر روی تیشرت کاملا معکوس چاپ می شود و نحوه چاپ روی لباس به هم می ریزد. اگر از تیشرت های تیره استفاده می کنید به هیچ عنوان تصویر را معکوس نکنید؛ زیرا کاغذ انتقال مخصوص تیشرت های تیره در هنگام چاپ به درستی عمل می کند و نیازی به معکوس کردن عکس ندارد.

۴. طرح خود را روی کاغذ چاپ کنید.

نحوه چاپ روی لباس

اکنون وقت آن است که طرح خود را بر روی کاغذ انتقال چاپ کنید. قبل از چاپ، دوباره طرح خود را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. اگر تصویر بسیار بزرگ یا کوچک است اندازه آن را تنظیم کنید. برای چاپ روی تیشرت شما به یک چاپگر جوهر افشان نیاز دارید.

۵. تصویر را برش دهید.

اکنون تصویر خود را به خوبی و با دقت برش دهید، اگر قسمتی از تصویر اصلی خالی مانده باشد، به صورت یک لایه نازک روی تیشرت شما چاپ می شود؛ پس دقت کنید تا تمام تصویر شما به درستی بریده شده باشد. برای یک برش دقیق از خط کش و کاتر مخصوص این کار استفاده کنید.

۶. تیشرت را اتو کنید.

مراحل چاپ تصویر روی لباس

اتوی خود را طوری تنظیم کنید که مانند یک پرس حرارتی عمل کند، تیشرت را روی روبالش پهن کنید و آن را اتو کنید تا کاملا صاف شود؛ زیرا هر گونه چین و چروک تصویر شما را خراب می کند. اگر لازم است ابتدا تیشرت را بشویید و خشک کنید.

۷. کاغذ انتقال را روی تیشرت قرار دهید.

گام بعدی در نحوه چاپ روی لباس این است که باید کاغذ انتقال را روی تیشرت قرار دهید و آن را تنظیم کنید. اگر از تیشرت های روشن استفاده می کنید، کاغذ را رو به پایین و اگر از تیشرت های تیره استفاده می کنید آن را رو به بالا قرار دهید. سعی کنید مرکز تصویر تان را با مرکز تیشرت در یک راستا قرار دهید. اگر تصویر خود را درست تنظیم نکنید چاپ شما خراب می شود.

۸. تصویر را اتو کنید.

مراحل چاپ تصویر روی لباس

اکنون با استفاده از اتو تصویر خود را حرارت دهید و سعی کنید که با دستان خود فشار زیادی بر تیشرت بیاورید تا به خوبی تصویر شما بر روی آن پرس شود؛ زیرا در این مرحله اتو مانند یک پرس برای انتقال تصویر به تیشرت عمل می کند. به خوبی و در تمام قسمت ها این کار را انجام دهید تا تصویر شما بدون مشکل چاپ شود.

۹. تیشرت شما آماده است!

اکنون فقط کافی است که بگذارید تیشرت خنک شود و کاغذ انتقال را از روی آن جدا کنید و از آن لذت ببرید.

10. تیشرت را بشویید.

نحوه چاپ روی لباس

اکنون تیشرت خود را شست و شو دهید. بهتر است این کار را با ماشین لباسشویی انجام دهید؛ اما اگر با دست هم بشویید ایرادی ندارد. شست و شوی تیشرت باعث می شود تا رنگ های اضافی از روی آن پاک شوند و تصویر چاپ شده بر روی تیشرت شما بهتر نمایان شود. حتما برای گرفتن نتیجه بهتر از آب گرم برای شست و شوی تیشرت خود استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که گاهی لازم است تا تیشرت خود را دو مرتبه بشویید تا تمامی رنگ های اضافه از بین بروند. بعد از اتمام فرآیند شست و شو، بگذارید تا تیشرت شما به خوبی خشک شود.

جمع بندی

تبریک می گوییم! تیشرت شما آماده است! امیدواریم که این مقاله به خوبی نحوه چاپ روی لباس را توضیح داده باشد و بتوانید تیشرت خود را به سادگی در خانه آماده کنید.

فروشگاه اینترنتی دوخت کالا با بیش از 18 سال سابقه فعالیت در حوزه دوخت، امکان خرید اقساطی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. به این ترتیب شما می توانید به راحتی محصولات مورد نیاز خود را به شکل اقساطی خریداری کنید.