راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۵۴:۵۶ ق.ظ

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

یکی از کسب و کار هایی که امروزه می تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد، تولید دستمال کاغذی است. چرا که دستمال کاغذی یکی از پر استفاده ترین وسیله ها در بین عموم مردم است و تقاضای زیادی دارد. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان یک خط تولید دستمال کاغذی راه انداخت؟ در این مقاله درمورد مقدمات و نحوه راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی توضیح داده شده است.

طبقه بندی دستمال کاغذی

در صورتی که قصد راه اندازی یک خط تولید را دارید باید ابتدا با دو مدل اصلی دستمال کاغذی یعنی دستمال کاغذی های مصرفی و دستمال کاغذی های تجاری آشنا شوید. این دو دستمال کاغذی را می توان به طور خلاصه این گونه توضیح داد:

  • دستمال کاغذی مصرفی

دستمال کاغذی های مصرفی همان دستمال های معمول روزانه هستند که از آن ها برای مصارف خانگی استفاده می شوند.

  • دستمال کاغذی تجاری

دستمال های کاغذی تجاری معمولا شامل دستمال های صورت، دستمال های توالت و ... می شوند. معمولا مشتریان آن ها کسانی مانند هتل دار ها، صاحبان رستوران ها، افراد مشغول در ادارات و سالن های زیبایی هستند. البته تولید کنندگان دستمال کاغذی های تجاری می توانند دستمال های خود را به عنوان دستمال های مصرفی نیز در بازار به فروش برسانند. خواص دستمال کاغذی را عواملی مانند درشتی، تخلخل جذبی، کیفیت و استاندارد های آن تعیین می کند.

برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی به چه موادی نیاز است؟

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی به مواد اولیه کمی نیاز خواهید داشت. به طور کلی برای این که بتوانید دستمال تولید کنید به رول های بزرگ جامبو به صورت بسته بندی نیاز دارید. این رول ها باید بزرگ باشند تا بعدا به اندازه دلخواه شما شکل بگیرند. همچنین اگر قصد دارید که بافت ها را رنگ کنید، باید رنگ های استاندارد این کار را خریداری نمایید.

چگونه می توان خط تولید را راه اندازی کرد؟

برای این که بتوانید خط تولید خود را راه اندازی کنید، دو راه کلی پیش روی شما قرار می گیرد. روش اول، روند تولید دستمال کاغذی در کارگاه های کوچک یا خانه خودتان است و روش دوم تولید در واحد های تولیدی بزرگ است.

تولید دستمال کاغذی در کارگاه های کوچک یا خانه

تولید دستمال کاغذی در کارگاه های کوچک یا خانه

برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی به بودجه زیادی نیاز ندارید و آن را حتی در خانه خودتان نیز می توانید تولید کنید. برای تولید دستمال کاغذی در خانه یا کارگاه های کوچک این مراحل را به ترتیب انجام دهید:

  • مرحله یک

 برای این کار اول از همه باید رول های جامبو را خمیر کنید. البته اگر قصد دارید به بافت آن رنگ اضافه کنید نباید آن ها را به صورت مستقیم به حالت خمیری در بیاورید.

  • مرحله دو

 در مرحله دوم تولید دستمال کاغذی در خانه باید رول های جامبو را که به خوبی خمیر شده اند، بشویید و فشار دهید تا تمام رطوبتی که در آن هست گرفته شود. اگر از خمیر برای خزش دستمال استفاده می کنید، به دستگاه نیاز خواهید داشت.

  • مرحله سه

 در مرحله سوم باید رول دستمال کاغذی را که به دست آورده اید، به شکل دلخواه خود ببرید. پس از بریدن و خشک شدن آن ها را تکه تکه کنید.

  • مرحله چهار

در نهایت تکه های دستمال کاغذی را در بسته بندی های مخصوص به خود به بازار عرضه کنید.

تولید دستمال کاغذی در واحد های تولیدی بزرگ

تولید دستمال کاغذی در واحد های تولیدی بزرگ

راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی در واحد های بزرگ تولیدی کمی فرق دارد. ابتدا باید تحقیقات زیادی را درمورد تجارت دستمال کاغذی انجام دهید و اطلاعات کافی را در این زمینه به دست بیاورید. در مرحله بعد نیز باید مشخص کنید که آیا ماشین آلات دستمال کاغذی را باید خریداری کنید یا به صورت شخصی سفارش دهید.

برای راه اندازی کسب و کار بعد از این که ماشین آلات را تهیه کردید، اول از همه باید برند خود را ثبت و سپس مجوز های لازم را دریافت کنید. بعد از آن باید به دنبال نیروی کار باشید. این که به چه تعداد کارگر برای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی نیاز خواهید داشت، بستگی به بزرگی خط تولید شما دارد. پس از این که نیروی کار مورد نیاز را استخدام کردید باید به آن ها نحوه کار با ماشین آلات دستمال کاغذی را آموزش دهید.

برای این که از کسب و کار خود نتیجه بهتری اخذ کنید، حتما از یک متخصص طرح تجاری کمک بگیرید. همچنین انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی واحد تولیدی نیز نقش بسیار مهمی در موفقیت شما خواهد داشت. بعد از این که همه موارد را محیا کردید باید مواد اولیه صنعتی مورد نیاز برای تولید دستمال کاغذی را خریداری نمایید. اگر کارگران شما در حوزه تولید دستمال کاغذی تجربه داشته باشند، می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

این مراحل، شیوه راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی به صورت صنعتی است. برای این که موفق شوید و بتوانید درآمد خود را از این کسب و کار افزایش دهید، می توانید از استراتژی های بازاریابی جامد استفاده کنید. همچنین گسترش کسب و کار، افزایش کیفیت محصولات، ورود به بازار های جدید و ارتقا ماشین آلات نیز می تواند بهره وری خط تولیدی شما را بهبود بخشد و درآمد شما از این کسب و کار را به بالا ترین حد خود برساند.

نتیجه گیری

یکی از خط های تولیدی که راه اندازی آن می تواند سود بسیار خوبی داشته باشد، راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی وسیله ای است که در طول روز و در مکان های مختلف موارد استفاده بسیار زیادی دارد؛ از این رو تقاضای بالایی دارد و افراد نباید از موفق شدن یا نشدن خود در این حرفه نگران باشند. برای این که بهتر بدانید چگونه می توان یک خط تولید دستمال کاغذی راه انداخت، در این مقاله درمورد نکات مرتبط با این موضوع توضیحاتی ارائه دادیم. همچنین بررسی نمودیم که در این کار به چه مواد اولیه ای نیاز است.