اتو بخار ایستاده چیست و چه مزایایی دارد؟

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۳:۳۵:۱۳ ب.ظ

اتو بخار ایستاده

اتو کشی با دستگاه ‌های قدیمی فرایندی طاقت فرسا است مخصوصا اگر لباس های شما نیز کمی بزرگ تر باشد. اتو بخار ایستاده این فرایند طاقت فرسا را به کاری لذت بخش تبدیل کرده است. بخاردهی بسیار زیاد این اتو بخار ها با منبع آب بسیار بزرگی که به همراه دارند قادر به رفع چین و چروک انواع البسه و پرده در یک چشم بهم زدن هستند. دیگر نیازی به صرف ساعت‌ ها زمان و انرژی برای اتوکشی لباس نیست، کافی است آن را آویزان کنید و با اتو بخار ایستاده در عرض چند ثانیه آن را صاف و اتوکشی کنید. در این مقاله قصد داریم مزایا و کاربرد ‌های اتو بخار ایستاده را به صورت کامل بررسی کنیم.

استفاده از اتو بخار ایستاده چه مزیت‌ هایی خواهد داشت؟

اتو بخار ایستاده

مزایای متعدد این دستگاه آن را به سرعت به یکی از محبوب ترین ابزار ها در بین خانواده‌ ها و حتی کارگاه های خیاطی تبدیل کرده است. اتوکشی سریع و آسان، بدون احتیاج به میز اتو و قابلیت ضدعفونی کردن لباس ها از جمله ویژگی‌ های این ابزار کاربردی و قدرتمند است. در ادامه ویژگی‌‌ها به صورت کامل بررسی خواهد شد.

  • سرعت و سهولت در اتوکشی: بخار قوی و داغ،  عمیق ترین چروک‌ های لباس را در کم ترین زمان ممکن صاف می‌ کند. اتوکشی لباس‌ های مجلسی و پارچه های بزرگی مثل پرده‌ ها با اتو بخار معمولی کاری دشوار است، در حالی که با اتو بخار ایستاده این کار با سهولت انجام می‌ گیرد. دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی برای اتوکشی نیست، در واقع می توان گفت بالا بردن سرعت اتوکشی یکی از مهم ترین ویژگی ‌های اتو بخار ایستاده است.
  • عدم نیاز به میز اتو: با طراحی خاص این دستگاه شما نیاز به میز اتو نخواهید داشت به این صورت که اتو کشی الباس ها برای شما به صورت آویزان ممکن خواهد بود. علاوه بر این اتو کشی لباس‌ های حجیم به آسانی امکان پذیر می شود. به این ترتیب این اتو فضای کمتری را برای اتو کشی اشغال می‌ کند و اتو کشی در هر مکانی را ممکن خواهد کرد.
  • ضدعفونی کردن لباس ها و سطوح: بخار بسیار داغ، علاوه بر اتوک شی، لباس ها را ضدعفونی می‌ کند و بوی بد لباس را از بین می ‌برد. همین ویژگی به تنهایی اتو بخار ایستاده را به انتخابی ایده‌ آل برای اتوکشی لباس های کودکان و افراد دارای آلرژی تبدیل کرده است. از اتو بخار برای ضدعفونی سطوح مختلف منزل، مانند سرامیک، کاشی نیز می ‌توان استفاده کرد. این اتو بخار یک ابزار چندکاره و مفید در خانه شما خواهد بود.
  • ایمنی: این اتو بخار به دلیل عدم نیاز برای تماس مستقیم با لباس ها گزینه‌ مناسبی از نظر ایمنی است. به دلیل امکان اتوکشی انواع لباس بدون نیاز به تنظیم دما با این نوع اتو بخار، شما نگران هیچ نوع رخداد سوختگی ای نخواهید بود چه برای خودتان چه برای لباس. این دستگاه برای البسه ظریف و حساس نیز کارآمد است.
  • سهولت در استفاده: استفاده از اتو بخار بسیار ساده و راحت است. تنها کافی است مخزن آب را پر کنید، اتو بخار را روشن و شروع به اتوکشی نمایید. در مجموع نیاز به رعایت هیچ دستورالعمل خاصی برای استفاده از این دستگاه نیست.
  • جا به جایی آسان: بسیاری از اتو بخار های ایستاده دارای طراحی ساده هستند. شما می‌ توانید این اتو بخار را در هرمکانی به راحتی استفاده کنید. اتو بخار ایستاده برای مسافرت یا کارگاه هایی که فضای کمی دارند، گزینه ایده‌ آلی به حساب می آید.

نکات مهم و ضروری برای استفاده از اتو بخار ایستاده

استفاده از اتو بخار

ابتدا قبل از استفاده از دستگاه حتما دستورالعمل آن را به صورت کامل مطالعه کنید. حتما برای پرکردن مخزن آب، از آب تصفیه شده استفاده کنید. (به علت وجود املاح کم در آب تصفیه شده) عدم رعایت این نکته ممکن است منجر به رسوب گذاری در دستگاه ‌شود. برای اتو کشی لباس های بسیار ظریف و حساس از سری ‌های مخصوص استفاده کنید. حتما پس از استفاده از دستگاه مخزن را خالی و اتو بخار را از برق بکشید. در نهایت توجه داشته باشید که از اتو بخار ایستاده تا حد امکان در مکان ‌های خیس و مرطوب استفاده نکنید.

مقایسه اتو بخار‌های ایستاده و معمولی

انتخاب بین اتو بخار ایستاده و اتو بخار معمولی به طور کلی به نیاز و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اتو بخار ایستاده برای اتوکشی سریع و آسان، گزینه ای ایده‌آل است، این درحالی است که اتو بخار معمولی اتوکشی دقیق و ظریف را بهتر انجام می ‌دهد. از نظر زمانی اتو معمولی وقت گیرتر است و این بسته به انتخاب شخص است که کدام گزینه را مدنظر دارد.

معایب اتو بخار های معمولی

معایب اتو

  • سرعت پایین اتوکشی: اتو بخار معمولی به دلیل قدرت بخار کمتر فرایند اتوکشی را زمان بر می ‌کند.
  • نیاز به میز اتو: برای استفاده از اتو بخار معمولی نیاز به میز اتو دارید که ممکن است بخشی از فضای شما را اشغال کند.
  • عدم امکان اتوکشی لباس به صورت آویزان: این نوع اتو فقط برای اتو کشی البسه به صورت صاف و روی میز اتو مناسب است.
  • عدم امکان ضدعفونی لباس ها: اتو بخار معمولی قابلیت ضدعفونی البسه را ندارد.

انتخاب بهترین اتو بخار ایستاده موجود در بازار

در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که اتو بخار‌ هایی با توان های مختلف در بازار موجود است و در خرید اتو بخار ایستاده حتما باید به توان، ظرفیت مخزن و سایر ویژگی های آن توجه کافی شود. با توجه و دقت کافی به ویژگی های اتو بخار ایستاده ، قادر خواهید بود بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

جمع ‌بندی

در این مقاله به بررسی کامل اتو بخار ایستاده پرداختیم و مزیت‌ ها و کاربرد های آن را در مقایسه با اتو معمولی بررسی کردیم. اتو بخار ایستاده با مزایای بسیار متعدد مانند سرعت و آسانی در اتو کشی، عدم احتیاج به میز اتو، ضدعفونی لباس ها به عنوان یک ابزار نوین و کاربردی در هر خانه ‌ای شناخته می ‌شود. برای اتو کشی لباس‌ های مجلسی، پرده و لباس های حجیم گزینه ایده ‌آلی خواهد بود. اتو بخار های ایستاده در قیمت، وزن و توان مصرفی دارای تنوع زیادی هستند. شما می توانید با توجه به نیازی که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. با اتو بخار ایستاده، اتو کشی دیگر یک فرایند طاقت فرسا نخواهد بود.