انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی و راه حل آن ها

سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۶:۵۵:۰۵ ب.ظ

از آن جایی که چرخ خیاطی یکی از پر طرفدار ترین ابزار ها در صنعت پوشاک است، انواع مختلفی از آن عرضه شده و برای تسهیل بخشیدن به کار خیاط ها بسیار مفید واقع شده است. در طی سال های اخیر چرخ خیاطی های هوشمند و کامپیوتری بر روی کار آمدند و این وسیله پیشرفت های چشم گیری داشته است. کار با نمونه های کامپیوتری برای کسانی که سواد کافی ندارند، می تواند چالش برانگیز باشد. حتی کسانی که با سواد هستند نیز ممکن است هنگام مواجه شدن با انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی، با مشکل رو به رو شوند و نتوانند به درستی با آن برخورد کنند؛ در نتیجه کامپیوتر دستگاه از کار می افتد و مشکلات جدی تری را برای آن ها ایجاد می کند. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی آشنا کنیم تا با برخورد صحیح، کار های خود را با سرعت بالا تری پیش ببرید.

انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی برادر

1) ارورE01 : این ارور اغلب در آغاز کار رخ می دهد. هنگامی که دکمه استارت یا شروع دستگاه را می زنید، اگر پای فشارنده ماشین بالا باشد، با این مشکل مواجه خواهید شد.

  • راه حل: راه حل این مورد بسیار ساده است. تنها لازم است قبل از شروع کار پای فشارنده چرخ خیاطی کامپیوتری خود را چک کنید و در صورت بالا بودن، آن را به سمت پایین بخوابانید.

2) ارورE02 : این ارور هنگامی که اهرم قسمت سوراخ دکمه پایین باشد، شما بخیه ای به غیر از بخیه سوراخ دکمه انتخاب کنید و در ادامه دکمه استارت یا شروع را بزنید، نشان داده خواهد شد.

3) ارورE03 : هنگامی که برعکس نمونه بالا، اهرم جای دکمه بالا باشد، یک دوخت برای جای دکمه انتخاب کرده باشید و در ادامه دکمه شروع را بزنید، شاهد این ارور بر روی صفحه نمایش چرخ خیاطی خود خواهید بود.

  • راه حل: قبل از شروع کار و فشردن دکمه شروع، اهرم جای دکمه را به سمت پایین بیاورید تا چنین مشکلی برایتان به وجود نیاید.

4) ارورE04 : در ادامه بررسی انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی، لازم است به ارور E04 نیز توجه کنید که اگر دکمه ای مثل دکمه دوخت معکوس فشرده شود، اما شفت بادگیر بوبین به سمت راست حرکت کند، با آن مواجه خواهید شد.

  • راه حل: قبل از شروع و ادامه کار خود لازم است محور بوبین را به سمت چپ حرکت دهید تا این مشکل نیز حل شود.

5) ارور E05: اگر زمانی که دکمه شروع یا پایان را فشار می دهید، کنترل پا هنوز هم متصل باشد، به احتمال زیاد شاهد این مشکل خواهید بود.

  • راه حل: لازم است ابتدا کنترل پا را جدا کنید و سپس دکمه شروع را بزنید. اگر امکان پذیر نبود، در آن صورت می توانید با کنترل پا به راه اندازی آن بپردازید.

انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی

6) ارورE06 : در میان انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی، این مورد نشان دهنده قفل شدن موتور است. دلیل آن هم‌ می تواند متغیر باشد، شاید نخ در هم پیچیده شده است یا سوزن خم شده است.

  • راه حل: مواردی که ذکر کردیم را بررسی کنید و به رفع آن ها بپردازید.

7) ارورE07: اگر یک بخیه را حذف کنید و به دنبال آن دکمه شروع و توقف را فشار دهید، شاهد این ارور خواهید بود.

  • راه حل: یک الگو و بخیه مخص را قبل از شروع و ادامه کار خود انتخاب کنید.

8) ارور E08: هنگامی که کنترل کننده سرعت دوخت چرخ خیاطی بر روی کنترل عرض دوخت زیگزاگ قرار گرفته باشد، شاهد این ارور خواهید بود.

  • راه حل: با تعویض کنترل عرض یا استفاده از کنترل پا کار خود شروع کنید.

9) ارور E09: اگر سوزن دو قلو را انتخاب کنید و الگوی آن روشن شود؛ اما دوخت کار نکند، در میان انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی، شاهد این نمونه خواهید بود.

  • راه حل: دوخت خود را به حالت تک دوخت تغییر دهید و ادامه کار را با یک سوزن تکمیل کنید.

10) ارور E10: اگر صفحه سوزن دوخت مستقیم بر روی چرخ خیاطی نصب باشد و شما دوختی به غیر از دوخت مستقیم را برای کار انتخاب کنید، شاهد این ارور خواهید بود.

  • راه حل: دستگاه را خاموش کنید و در ادامه صفحه کلید را با توجه به دوخت خود تعویض کنید تا دیگر شاهد انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی نباشید.

11) ارورE11: اگر پوشش صفحه سوزن را هنگامی که دستگاه روشن است بردارید، شاهد این ارور در میان انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی خواهید بود.

  • راه حل: ابتدا چرخ خیاطی را خاموش کنید و در ادامه درپوش صفحه را نصب کنید.

ارورF*: اگر شاهد این ارور بودید (به جای ستاره عدد نمایان خواهد شد.) به احتمال زیاد دستگاه دچار مشکل شده است و باید به سرعت آن را تعمیر کنید.

  • راه حل: با نزدیک ترین خدمات چرخ خیاطی تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

خرابی های پر تکرار در چرخ های خیاطی و راه حل آن ها

خرابی های پر تکرار در چرخ های خیاطی و راه حل آن ها

ایجاد نویز و صدا های بلند: در میان انواع ارور در چرخ خیاطی های کامپیوتری صنعتی، شنیدن نویز و صدا های بلند بسیار رایج است. ممکن است این مشکل دلایل مختلفی داشته باشد.

  • به عنوان مثال شما باید آن را خاموش کنید و برق را به طور کامل قطع کنید تا بتوانید آن را تمیز کنید و مشکل برطرف شود. (تمیز کردن پرز های موجود بر زیر صفحه را فراموش نکنید.
  • سوزن چرخ را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
  • نخ را به طور دقیق چک کنید تا از پیچیده نشدن آن به دور اهرم اطمینان خاطر پیدا کنید.
  • پیچ های شل چرخ خیاطی را به طور کامل سفت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ پیچی در چرخ خیاطی شل نباشد که موجب نویز یا صدای بلند شود.

مجموعه دوخت کالا با شانزده سال سابقه خدمت به تکنولوژی های روز دنیا در خیاطی، مفتخر است که بهترین خرید و بهترین مشاوره را عرضه کند. خرید اقساطی و مشاوره و پاسخگویی هر روزه از ساعت ده صبح تا 20 از اقدامات این مجموعه است.