تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی چیست؟

پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۲۲:۲۴ ب.ظ

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

از عصر صنعتی به بعد شاهد ساخته شدن چرخ خیاطی های فراوان با مدل های مختلفی بوده ایم. از پرکاربرد ترین مدل های چرخ می توان به چرخ خیاطی صنعتی و خانگی اشاره کرد که هر یک ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند. برای بررسی تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی، لازم به ذکر است که مکانیسم هر دو کاملاً یکسان است؛ اما سرعت، اندازه و کیفیتی که دارند متفاوت است. نمی توان گفت که کدام یک بهتر است. شما باید بهترین نمونه را با توجه به نیاز خود خریداری کنید و کار های خود را با کیفیت بالا انجام دهید. در ادامه چند مورد از تفاوت های این دو چرخ خیاطی پرطرفدار را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

1) دوام و ماندگاری: اولین تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی این است که چرخ خیاطی خانگی برای کار در خانه ساخته شده است. در محیطی بدون گرد و غبار، آلودگی، منظم و مرتب عملکرد خوبی دارد؛ زیرا به ندرت آسیب می بیند وحجم کاری که باید انجام دهد بسیار کمتر از کارگاه های تولیدی بزرگ است. بر خلاف آن، چرخ خیاطی صنعتی برای محیط های پر از گرد و غبار، آلوده و نامنظم طراحی شده است تا حتی هنگام برخورد با زمین یا جسمی سخت کمترین آسیب را ببیند. این چرخ خیاطی اصولاً قادر به انجام حجم زیادی کار از صبح تا شب است و دوام بهتری را در دسترس شما عزیزان برای کارگاه های تولیدی قرار خواهد داد تا کسب و کاری پر رونق و گسترده در دست داشته باشید.

2) نحوهٔ دوخت و قابلیت اطمینان: شما با با استفاده از چرخ خیاطی خانگی می توانید انواع دوخت را به طور گسترده پیاده کنید؛ اما نمی توانید با خیالی آسوده پارچه های ضخیم را با استفاده از آن ها بدوزید. با چرخ خیاطی های صنعتی می توانید انواع پارچه های ضخیم مانند جین و لحاف را با بالا ترین کیفیت بدوزید. در نتیجه می توان در حجم کاری بالا به آن ها اعتماد کرد و این نکته جزو مزایای بی نظیر آن هاست. برای افزایش اطمینان و ماندگاری، بهتر است مراقبت های لازم مانند روغن کاری و سرویس چرخ خیاطی جدی گرفته شود.

3) هزینه: چرخ خیاطی ها در انواع گسترده ای تولید و به بازار ارائه شده اند. شما نیز می توانید با توجه به نیاز خود، مدل های مختلف خانگی و صنعتی را و امکانات مورد نیاز خود را در آن ها بررسی کنید. اغلب چرخ خیاطی های تنوع تنوع گسترده تری دارند. چرخ خیاطی های صنعتی قیمت بیشتری دارند. چرخ خیاطی های خانگی هزینهٔ مقرون به صرفه تری دارند اما کارآیی و دوام کمتری دارند. به طور کلی هر چه پول بیشتری را صرف خرید چرخ خیاطی مورد نیاز خود بکنید، آن چرخ خیاطی کیفیت، دوام و کاربرد بهتری خواهد داشت.

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

4) قابلیت حمل: در ادامهٔ بررسی تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی، لازم به ذکر است که چرخ خیاطی های خانگی اغلب طراحی بسیار فشرده و کوچکی دارند. به همین دلیل است که  حمل کردن آن به مکان های مختلف ساده است. اما چرخ خیاطی های صنعتی در طراحی بزرگ هستند و حمل کردن آن ها چندان ساده نیست. گاهی اوقات برای کوچک ترین جا به جایی لازم است چند نفر اقدام به کمک کنند و آن را بلند کنند.

5) نوع نخ استفاده شده: دیگر تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی در نوع نخ استفاده شده است. چرخ خیاطی های خانگی تطبیق پذیری بالایی دارند. به همین دلیل با انواع نخ های خیاطی کار می کنند و پارچه های متفاوت را بدون هیچ مشکلی می دوزند. از طرفی چرخ خیاطی های صنعتی اغلب برای تولید حجم گسترده ای از محصولات طراحی شده اند. به همین دلیل انواع کمتری را پشتیبانی می‌ کنند و هدف اصلی آن، تولید در مقدار گسترده و برآورده کردن نیاز روزانهٔ کارگاه است.

6) راه اندازی و شروع به کار: هنگامی که چرخ خیاطی جدیدی را خریداری می کنید، باید قطعات آن را متصل کنید و به راه اندازی آن بپردازید. اتصال چرخ خیاطی خانگی بسیار ساده است و به هیچ تخصص خاصی احتیاج ندارد. در چند دقیقه به سادگی می توانید قطعات آن را به یکدیگر متصل و شروع به کار کنید. اما راه اندازی چرخ خیاطی های صنعتی به این سادگی ها نیست. شما باید از قطعات آن سر در بیاورید و با اطلاعات قبلی سراغ راه اندازی آن ها بروید تا به بهترین شکل ممکن از کاربرد های مختلف آن ها بهره مند شوید.

راه اندازی و شروع به کار

7) نوع سوزن: برای بررسی دقیق تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی، لازم به ذکر است که نمونه های خانگی اغلب برای دوختن پارچه های سبک و با ضخامت کم تولید شده اند. به همین دلیل از سوزن های نازکی در ساختارشان استفاده می شود. همچنین نحوهٔ اتصال سوزن ها بسیار آسان است و بدون هیچ مشکلی در چرخ خیاطی قرار خواهد گرفت. چرخ خیاطی های صنعتی برای دوختن پارچه های ضخیم در حجم بالا طراحی شده اند؛ به همین دلیل سوزن های کلفت عملکرد خوبی را از خود نشان خواهند داد. نحوهٔ نصب سوزن ها به دلیل ساختار متفاوت چرخ خیاطی صنعتی، کمی دشوار تر از مدل های خانگی است. به همین دلیل بهتر است افراد ناشی از این کار دوری کنند.

8) مصرف برق: چرخ خیاطی های خانگی نسبت به مدل های صنعتی کارهای کمتر و کم مصرف تری انجام می دهند؛ به همین دلیل است که به انرژی کمتری نیز احتیاج دارند. در نتیجه مصرف برق آن ها کاهش پیدا می کند و به سادگی حتی با استفاده از باتری نیز کار خواهند کرد. اما چرخ خیاطی های صنعتی به انرژی بیشتری احتیاج دارند و با نیروی الکتریسیته کار می کنند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله درمورد تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی توضیح دادیم. در انتها لازم به ذکر است که هیچ چرخ خیاطی ای خوب یا بد نیست؛ بلکه با توجه به نیاز خود بهتر است که یکی از نمونه های موجود در بازار را انتخاب کنید.  هر چه سریع تر به راه اندازی یک کسب و کار کوچک خانگی بپردازید. اگر سرمایهٔ زیادی دارید، کارگاه تولیدی تأسیس کنید و کارآفرین شوید. راه اندازی یک شغل پر درآمد جزو اولویت های هر شخص است که با استفاده از انواع چرخ خیاطی های مختلف، به سادگی قابل اجراست. اگر به دنبال خریدن چرخ خیاطی باکیفیت و قیمت مناسب هستید، دوخت کالا را فراموش نکنید.