راهنمای جامع خرید چرخ خیاطی چرم دوزی

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱:۰۶ ق.ظ

چرخ خیاطی چرم دوزی

کار کردن با چرم ممکن است دشوار باشد. چرم ضخیم و غیر قابل تحمل است و سوراخ کردن چرم با سوزن ممکن است دشوار باشد؛ اما نتایج انواع دوخت روی چرم بسیار خیره کننده است  و خیلی از افراد از کار کردن با چرم لذت می برند. شما می توانید لوازم زیبا و منحصر به فردی را با چرم بسازید. اگر به دنبال دوخت لوازم چرمی، کیف، کمربند، کیف پول و لوازم دیگر هستید این مقاله را بخوانید. این مقاله تمام ویژگی های موردنیاز یک چرخ خیاطی چرم دوزی را بررسی می کند. خریدن یک چرخ خیاطی چرم دوزی یک سرمایه گذاری بزرگ است و ما در این مقاله می خواهیم تمام نکات را درمورد آن توضیح دهیم.

چرا چرخ خیاطی خانگی چرم را برش نمی دهد؟

برای دوخت چرم به ماشینی نیاز دارید که بتواند ضخامت چرم را بدون چسبیدن به پایه پرس یا صفحه سوزن در حین حرکت چرم تحمل کند. چرخ خیاطی های خانگی به اندازه کافی برای ویژگی های موردنیاز برای دوخت چرم مجهز نیستند. همچنین چرخ خیاطی های خانگی از نظر ضخامت نخ بسیار محدود هستند. بیشتر چرخ خیاطی های خانگی پلاستیکی هستند و قطعات ضعیف و بی کیفیتی دارند و برای مواد ضخیمی مانند چرم طراحی نشده اند. شما به یک چرخ خیاطی با بدنه چدنی قوی و قطعات داخلی تمام فلزی مستحکم نیاز دارید. چرخ خیاطی چرم دوزی باید از عهده اشتباهات کاربر مانند انحراف سوزن  برآید و بتواند به کار خود ادامه دهد.

ویژگی های موردنیاز چرخ خیاطی چرم دوزی

چرخ خیاطی چرم دوزی

  • حداکثر ضخامت دوخت

برخی از ماشین ها برای دوخت چرم سبک و متوسط تا ضخامت یک سانتی متر طراحی شده اند. درحالیکه برخی دیگر برای دوخت چرم ضخیم و سنگین تا ضخامت نزدیک به سه سانتی متر طراحی شده اند. چرخ خیاطی چرم دوزی ای را انتخاب کنید که برای دوخت ضخامت چرمی که با آن کار می کنید طراحی شده باشد.

  • اندازه نخ

برخی از ماشین ها به نخ های نازک تری احتیاج دارند؛ درحالیکه برخی دیگر می توانند از اندازه های بزرگ تر نخ پشتیبانی کنند. چرخ خیاطی چرم دوزی سبک و متوسط می توانند از سایز های 33 تا 138 استفاده کنند. برخی از چرخ خیاطی ها می توانند از نخ های سایز 207 تا 277 استفاده کنند. بسیاری از چرخ خیاطی های سنگین می توانند از سایز 415 استفاده کنند. بیشتر محصولات چرمی مانند کیف یا کیف پول از نخ سایز 69 تا 92 تشکیل شده اند؛ اما ممکن است بخواهید از اندازه نخ بزرگ تر استفاده کنید.

  • اندازه سوزن

اندازه انواع سوزن برای چرخ خیاطی می تواند متفاوت باشد. برخی از ماشین ها به سوزن های نازک تر محدود می شوند؛ درحالیکه برخی دیگر می توانند از اندازه سوزن های بزرگ تر استفاده کنند. به طور کلی هر چه چرم ضخیم تر باشد، اندازه سوزن باید بزرگ تر باشد. چرخ خیاطی چرم دوزی سبک و متوسط می توانند از سایز 18 تا 24 استفاده کنند؛ درحالیکه چرخ خیاطی های سنگین تا سایز 27 را پشتیبانی می کنند.

  • موتور

سروو موتور با سرعت متغیر همیشه برای دوخت محصولات چرمی توصیه می شود؛ زیرا این امکان را به شما می دهد که سرعت دوخت را کنترل کنید و هر بار یک کوک بر روی چرم بزنید. مزایای موتور سروو بسیار زیاد است. داشتن چرخ خیاطی ای که بتواند به طور مداوم چرم را کوک بزند و بدوزد، بسیار مهم است. به خصوص اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستید یا قصد دارید از چرم دوزی درآمد کسب کنید. شما با انتخاب چرخ خیاطی ای که برای دوخت چرم ساخته شده است، محصولاتی با ظاهر حرفه ای، باکیفیت و با تعداد کوک کمتر می دوزید.

  • پایه چرخ خیاطی

پایه چرخ خیاطی

هنگام دوخت چرم مهم است که دستگاه شما طول دوخت ثابتی داشته باشد. شما به دستگاهی نیاز دارید که پایه چرخ خیاطی بلند داشته باشد تا چرم های ضخیم را در خود جای دهد.اگر چه چرم گاهی اوقات ضخیم و سخت است؛ اما سطح چرم ظریف است. شما به یک چرخ خیاطی چرم دوزی با پایه های پرس مخصوص و پیچ نگهدارنده سوزن نیاز دارید که اثری بر روی چرم باقی نگذارد.

  • کنترل سرعت

یکی از مشکلات دوخت چرم این است که وقتی در سوراخ کردن چرم با سوزن اشتباه می کنید، دیگر نمی توانید آن اشتباه را جبران کنید. هم چرم هدر می رود و هم زمان؛ زیرا باید کار خود را از اول شروع کنید. پس باید یک چرخ خیاطی چرم دوزی بخرید که کنترل سرعت آهسته دوخت داشته باشد و باعث اشتباه شما نشود.

  • دوخت در پشت چرم

همانطور که قبلا بحث کردیم، دوخت چرم یک سوراخ دائمی در چرم ایجاد می کند. هنگامی که در پشت چرم کوک می زنید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک سوراخ اضافی ایجاد کنید؛ زیرا دوخت های شما با دوخت های روی چرم هماهنگ نمی شود و کار شما خراب خواهد شد. اگر زمانی که سوزن کاملا در قسمت پشت فرو رود، چرخ خیاطی چرم دوزی شما باید قابلیت معکوس شدن داشته باشد تا سوزن شما هنگام دوخت به صورت معکوس از سوراخ ها عبور کند.

دوخت در پشت چرم

در آخر ویژگی های مهم دیگری را که برای چرخ خیاطی چرم دوزی نیاز دارید، به شما معرفی می کنیم:

  • کارپیش بری که هنگان دوخت به چرم آسیبی نمی زند.
  • سروو موتور قابل برنامه ریزی
  • یک کاهنده سرعت یا چرخ تعادل بزرگ
  • خدمات مشتری و پشتیبانی برجسته برای کمک به تمام نیاز های شما

 

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با تمام ویژگی های موردنیاز چرخ خیاطی چرم دوزی آشنا کنیم. چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید چه چرم دوزی یکی از سرگرمی های شما باشد، به چرخ خیاطی ای نیاز دارید که بتواند ضخامت چرم را مدیریت کند. در کل شما باید به دنبال چرخ خیاطی چرم دوزی ای باشید که سیستم محرکه بدون لرزش، پایه چرخ خیاطی بلند، کارپیش بری که چرم را خراش نمی دهد، کاهش دهنده سرعت، موتور سروو قابل برنامه ریزی و ... داشته باشد. شما می توانید بعضی از لوازم چرم دوزی مانند چرخ لویس چرم را از فروشگاه دوخت کالا بخرید. این فروشگاه خرید اقساطی دارد و شما به راحتی می توانید کالا های موردنظر خود را از آن تهیه کنید.