راهنمای کامل نحوه راه اندازی تولیدی پوشاک

شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۴:۳۳:۴۴ ب.ظ

راه اندازی تولیدی پوشاک

آیا تا به حال به راه اندازی تولیدی پوشاک فکر کرده اید؟یکی از کسب و کار های مهم تولید پوشاک است که در حال حاضر بسیار گسترش پیدا کرده است و افراد بسیاری در این حوزه سرمایه گذاری می کنند. شاید راه اندازی تولیدی پوشاک در ابتدای کار سخت به نظر برسد؛ اما شما می توانید با برنامه ریزی، انجام تحقیقات لازم و خرید انواع چرخ خیاطی این کار را انجام دهید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تمام مراحل مربوط به راه اندازی تولیدی پوشاک را معرفی کنیم.

 مراحل راه اندازی تولیدی پوشاک

راه اندازی تولیدی پوشاک

  1. برنامه ریزی کنید.

شما باید قبل از انجام تحقیق سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • چه نوع لوازمی برای راه اندازی کارگاه و تولید پوشاک نیاز دارید؟
  • کجا می خواهید محصولات خود را بفروشید؟
  • چگونه می توانید مشتری پیدا کنید؟
  • برای راه اندازی کارگاه چند نفر را باید استخدام کنید؟
  • چقدر سرمایه برای راه اندازی تولیدی پوشاک نیاز دارید؟
  1. فرصت های صنعت پوشاک را بشناسید.

همه افراد، به شرطی که محصولات باکیفیتی تولید کنند و بتوانند محصولات خود را با قیمت رقابتی بفروشند، می توانند در صنعت پوشاک پیشرفت کنند. تقاضا برای پوشاک همیشه هست. مصرف کنندگان به دنبال پوشاک مد روز و فصلی هستند. درک نیاز مصرف کنندگان در راه اندازی تولیدی پوشاک ضروری است.

  1. درمورد صنعت تولید پوشاک تحقیق کنید.

اگر تازه وارد هستید و در زمینه پوشاک تجربه ای ندارید، مسائل اساسی در راه اندازی تولید پوشاک را بیاموزید. فرض کنید می خواهید یک کارگاه تولید شلوار جین راه اندازی کنید. باید درمورد پارچه جین، ماشین آلات مورد نیاز مانند چرخ سردوز، تولید کنندگان شلوار جین و ... اطلاعات جمع کنید.

  1. حوزه کاری خود را مشخص کنید.

تنوع دنیای پوشاک بر هیچ کس پوشیده نیست. شما نباید تمام محصولات مربوط به پوشاک را تولید کنید. باید درمورد محصولات پرفروش و محصولات اساسی حوزه پوشاک تحقیق کنید. یک لیست از محصولاتی که دوست دارید تولید کنید تهیه کنید و برای راه اندازی تولیدی پوشاک بر روی محدوده انتخابی تمرکز کنید. این مرحله مهم ترین در کار شماست. از آنجایی که شما برای دیگران لباس تولید می کنید، طراحی محصول ضروری نیست. اما اگر بخواهید یک برند لباس ایجاد کنید، باید روی طراحی محصول نیز کار کنید.

  1. مکانی برای تولیدی پوشاک پیدا کنید.

این مرحله نیز از مهم ترین مراحل راه اندازی تولیدی پوشاک است. اگر خودتان فضایی برای این کار دارید، از آن استفاده کنید یا جایی را اجاره کنید. اگر بتوانید تولیدی خود را در یک منطقه صنعتی راه اندازی کنید بهتر است. هم می توانید با افراد دیگر در ارتباط باشید و از تجربیات آن ها استفاده کنید، هم جذب مشتری آسان تر خواهد شد. اندازه فضای شما به حوزه ای که در آن کار می کنید و دستگاه هایی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد.

مکان تولیدی پوشاک

 

 

  1. میزان تولید پوشاک را برآورد کنید.

اکنون باید حجم تولید روزانه را پیش بینی کنید. شاید بخواهید براساس تقاضای مشتری کار کنید. فرض کنید می خواهید ماهانه 1000 پیراهن تولید کنید. با توجه به نیاز خود، باید تعدادی ماشین مانند چرخ خیاطی راسته دوز خریداری کنید، نیروی انسانی استخدام کنید، فضایی برای راه اندازی تولیدی پوشاک خود اجاره کنید و ... . هزینه های هر مورد را بنویسید و با میزان تولید ماهانه خود مطابقت دهید.

  1. نیاز های خود را مشخص کنید.

شما باید ماشین آلات، مواد مورد نیاز و نیروی انسانی را در نظر بگیرید. برای راه اندازی تولیدی پوشاک باید ماشین آلات مورد نیاز را تهیه کنید. باید بدانید به چند عدد و چند نوع چرخ خیاطی نیاز دارید. همچنین باید فهرستی از مواد خام مورد نیاز مانند پارچه، نخ، لوازم جانبی، لوازم تزئینی و ... تهیه کنید. سپس باید نیروی انسانی لازم را مشخص کنید. این موضوع به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. اگر کسب و کار شما کوچک است، به چند خیاط نیاز دارید. ولی در کسب و کار های بزرگ به سرپرست، رئیس منابع انسانی، حسابدار و ... نیاز خواهید داشت.

شما باید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را از یک تامین کننده قابل اعتماد خریداری کنید. حتما پیش از خرید قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. فروشگاه دوخت کالا تمام تجهیزات مربوط به راه اندازی تولیدی پوشاک را دارد و شما می توانید به صورت اقساطی تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید. بعد از خرید ماشین آلات مبلمان، چرخ دستی و میز کار را نیز خریداری کنید.

  1. میزان سرمایه گذاری خود را تعیین کنید.

بعد از انجام مراحل 5 و 6 و 7، یک گزارش مالی آماده کنید و در آن بودجه راه اندازی تولیدی پوشاک را محاسبه کنید. برای محاسبه مبلغ سرمایه گذاری باید هزینه ماشین آلات و تجهیزات، هزینه مواد اولیه، دستمزد کارگران و حقوق کارکنان به مدت سه ماه (احتمالا در سه ماه اول سوددهی نداشته باشید.)، هزینه اجاره، هزینه آب و برق و گاز، هزینه بازاریابی و تبلیغات را در نظر بگیرید. بهترین کار برای برآورد مالی استخدام یک کارشناسی حسابداری است.

  1. برای پروژه خود سرمایه جذب کنید.

بعد از تهیه گزارش مالی، متوجه خواهید شد که برای راه اندازی کارخانه تولیدی پوشاک و راه اندازی کارگاه خیاطی به چه مقدار پول نیاز دارید. سرمایه گذاری اولیه و هزینه جاری تولیدی باید از یکدیگر جدا باشند. برای جذب سرمایه می توانید وام راه اندازی کسب و کار بگیرید یا با شخص دیگری شریک شوید.

  1. به جذب مشتری فکر کنید.

شما باید از همان زمانی که ایده راه اندازی تولیدی پوشاک به ذهنتان رسید به فکر جذب مشتری باشید. برای این کار باید با مشتریان بالقوه، خرده فروشان و عمده فروشان تماس بگیرید. اگر قصد دارید محصولات خود را صادر کنید، با نمایندگان خرید پوشاک و خریداران تماس بگیرید. در ابتدا نمونه های پوشاک خود را به مشتریان نشان دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل پایانی راه اندازی تولیدی پوشاک

مراحل پایانی راه اندازی تولیدی

  • گرفتن مجوز های لازم برای کسب و کار
  • باز کردن حساب بانکی
  • ایجاد یک برنامه ریزی زمانبندی اجرای پروژه

جمع بندی

راه اندازی تولیدی پوشاک در ابتدا سخت به نظر می رسد. شما برای انجام این کار به صبر، پشتکار و اعتماد به نفس نیاز دارید. بازاریابی حوزه پوشاک یکی از مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهید. روش های سنتی هنوز هم کارایی دارند؛ اما کسانی می توانند موفق شوند که به روز باشند. می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین یا از طریق رسانه های اجتماعی بفروشید.