بررسی کاربرد های مختلف انواع اتو صنعتی

یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۴:۱۹:۱۱ ب.ظ

انواع اتو صنعتی

در فرآیند اداره و راه اندازی تولیدی پوشاک، اتو لباس ها اقدامی نهایی و بسیار ضروری تلقی می شود. مهم ترین گام در فروش پوشاک، تحویل آن به مشتری است و اگر تحویل با کیفیتی صورت نگیرد، کل فرآیند فروش با اختلالاتی رو به رو می شود. در این نوشته هدف ما این است که شما را با انواع اتو صنعتی که در صنعت پوشاک نقش پر رنگی بر عهده دارند، آشنا کنیم و فواید آن ها را برایتان برشماریم. دو مورد از بهترین اتو های صنعتی نیز در این مقاله معرفی شده اند.

فرآیند اتو لباس ها در صنعت پوشاک چگونه است؟

در مجموع، ترکیب گرما، فشار و رطوبت فرآیند اتو کردن را تشکیل می دهند. با این کار، الیاف، نخ ها و پارچه ها به همان حالتی در می آیند که مورد نظر طراح آن هاست. البته این فرآیند کاملا به لوازم، تجهیزات و روش های اتو کردن وابسته است. در صنعت پوشاک، لباس ها و پارچه ها را به وسیله بخار و با کمک سیستم مکانیکی یا دستی اتو می کنند. اگر به صورت دستی این کار را انجام دهند، فشار به طور یکنواخت در سطح لباس و الیاف پراکنده نمی شود؛ در نتیجه بهترین کار، استفاده از سیستم مکانیکی است. در ادامه به معرفی برخی از این تجهیزات و بررسی انواع اتو صنعتی می پردازیم.

انواع اتو صنعتی

 

در این بخش به بررسی چند نوع اتو می پردازیم که در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار می گیرند:

  1. دستگاه پرس بخار

در ساختار این دستگاه باک ثابت و یک سر دیده می شود که ظاهرشان در تناسب با یکدیگر است. نحوه اتو لباس به وسیله این اتو به این صورت است که لباس بر روی یک جفت ثابت نگه داشته می شود و سر بر روی آن محکم قرار می گیرد و فشار و گرما را به آن منتقل می کند. جریان بخار و مکش هوا به وسیله باک صورت می گیرد. لباس ها در میز هایی که در کنار جک هستند، نگهداری می شوند. در مجموع، سر به وسیله قیچی بر روی باک پایین می آید و فشار را اعمال می کند.

  1. دستگاه بخار دالی

در قاب این نوع دستگاه از انواع اتو صنعتی فرمی هست که از طریق آن بخار و هوای فشرده به کمک لوله ای، جریان می یابند. این فرم از پارچه ای ضخیم و زمخت ساخته شده است. اندازه فرم پرس با توجه به اندازه بدنه لباس قابل تغییر است؛ ولی آستین ندارد. برای جریان بخار و هوا از قبل زمانی تعیین می شود و تایمری آن را کنترل می کند.

 در دستگاه بخار دالی، یک اپراتور، لباسی را از بالا به سمت پایین می کشد، سپس بخار از داخل قالب پرس به وسیله لوله ای جریان می یابد؛ در نتیجه این فرآیند، هم فرم پرس و هم لباس برجسته و بزرگ می شوند. در این حالت، ابتدا بخار و پس از آن هوای گرم هر کدام به مدت 8 ثانیه جاری می شوند.

انواع اتو صنعتی

  1. تونل بخار

در تونل بخار، اتو کردن بدون اعمال فشار به لباس ها صورت می گیرد. لباس ها در چوب لباسی آویزان می شوند و آویز ها بر روی ریلی به حرکت در می آیند. لباس های آویزان شده بر ریل در یک تونل حمل می شوند. در این تونل، تعدادی اتاقک به چشم می خورند. در اولین محفظه، بخار، دمای مناسب را تنظیم می کند. بخار گرم، لباس هایی را که بر رخت آویز، آویزان شده اند در زمانی که از این اتاقک عبور می کنند، گرم می کند. در اثر گرما پارچه این لباس ها شل می شود. گرما و کشش نیروی گرانش، چروک لباس ها را از بین می برد و آن ها را به طرز یکنواختی صاف می کند. در مرحله آخر نیز لباس ها با عبور از محفظه دوم با کمک جریان هوای گرم  و خشک، خشک می شوند.

فواید استفاده از انواع اتو صنعتی

این دسته از اتو ها، فوایدی دارند که برای اتو کردن در کاربرد های تجاری، به عنوان مناسب ترین گزینه انتخاب می شوند:

  • خروجی بخار بسیار بالا

چین و چروک ها هر اندازه که عمیق و ریز باشند، نمی توانند در برابر بخار شدید مقاومت کنند. انواع اتو صنعتی با قدرت فوق العاده ای که دارند، در از بین بردن این دسته از چین و چروک ها موفق عمل می کنند.

  • مخازن آب بسیار بزرگ

مخزن اتو مخزن دار معمولی را هر چند وقت یک بار باید پر کرد. در اتو های صنعتی بدون این که نیاز باشد آن را پر کرد، برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

  • ساخت محکم

انواع اتو صنعتی به وسیله مقاوم ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده اند و برای استفاده های سنگین از این جهت کاملا قابل اطمینان اند.

معرفی محصول

در این بخش قصد داریم دو مورد از بهترین انواع اتو صنعتی را به شما معرفی معرفی کنیم:

  1. دستگاه اتو پرس کامپیوتری شلوار آلبا مدل A02

دستگاه اتو پرس کامپیوتری شلوار آلبا مدل A02

این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته ای که دارد، اتو کردن شلوار های حساس با پارچه های ضخیم و مخصوص را به کاری آسان بدل کرده است. ظرفیت آن 70 تا 75 عدد در ساعت، قدرتش 220 ولت، 1 فاز و 50 هرتز و وزن آن 570 کیلو گرم است. مصرف بخار دستگاه اتو پرس کامپیوتری شلوار آلبا مدل A02 35 کیلو گرم در ساعت و مصرف هوا آن 115 لیتر بر دقیقه (بدون دمیدن) است. شرکت تهران دوخت ماشین این دستگاه را به مدت 24 ماه ضمانت می کند.

  1. اتو پرس صنعتی طرح هوفمن آمریکا مدل PS70H

اتو پرس صنعتی طرح هوفمن آمریکا مدل PS70H

در ساخت این اتو پرس، مقاوم ترین قطعات به کار رفته است. جنس بدنه آن، چدن، بالشتک بالا و سر شانه، آلومینیوم و میز پرداخت شده، ام دی اف یا فرمیکای استخوانی است. برای پوشش پرس اتو در اتو پرس صنعتی طرح هوفمن آمریکا مدل PS70H از قاب آلومینیومی استفاده شده است. این دستگاه ساخت ایران است و استاندارد و نشان CE اروپا را دارد. شرکت تهران صنعت آن را به مدت 12 ماه ضمانت کرده است.

نتیجه گیری

فرآیند اتو کردن در صنعت پوشاک بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله ویژگی ها و نحوه عملکرد تعدادی از انواع اتو صنعتی را برای شما توضیح دادیم و دو محصول پر کاربرد را برایتان معرفی نمودیم. این نکته شایان ذکر است که در صنف تولید کنندگان پوشاک و لوازم مربوط به آن تنها یک سایت است که این محصولات را به صورت اقساطی نیز به فروش می رساند. شما می توانید با بهره گیری از این سایت جامع و کامل به شکل کاملا به صرفه ای به خرید ابزار مورد نظر خود بپردازید. برای بهره مندی از این گزینه، به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://www.dookhtkala.com/page/39/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D8%B7%DB%8C