معرفی بهترین نرم افزار طراحی دوخت

پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹:۱۰ ب.ظ

نرم افزار طراحی دوخت

اگر کسب و کار تولید پوشاک دارید، حتما به یک نرم افزار طراحی دوخت و نرم افزار طراحی لباس نیاز خواهید داشت. فرقی نمی کند که کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک. یک برنامه طراحی دوخت به شما کمک می کند تا الگو های زیبا تری را طراحی کنید. طراحی به کمک نرم افزار باعث ایجاد بهره وری، افزایش دقت الگو و طراحی سریع تر می شود. به همین دلیل اگر می خواهید که لباس طراحی و تولید کنید، حتما باید به نرم افزار های طراحی دوخت تسلط داشته باشید. این مقاله به شما کمک می کند تا با این نرم افزار ها بیشتر آشنا شوید.

نرم افزار های طراحی دوخت

  1. Lectra

یکی از نرم افزار های محبوبی که می تواند به شما در طراحی دوخت کمک زیادی کند، نرم افزار لکترا است. لکترا در تمامی مراحل طراحی از طراحی های سبک گرفته تا طراحی های بسیار پیچیده به شما کمک می کند. شما می توانید به کمک این برنامه تابلو ها، نقشه های خطی و الگوی لباس ها را تولید کنید و کارایی خود را افزایش دهید.

  1. Tuca CAD

نرم افزار طراحی دوخت Tuca CAD نرم افزاری مخصوص ساخت الگو های دو بعدی است. نرم افزار توکا از قابلیت هایی جامع بهره می برد تا بتواند ساخت یک الگوی دقیق و استاندارد را فراهم کند. همچنین این نرم افزار از فایل های صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می کند.

نرم افزار طراحی دوخت

  1. Optitex

نرم افزار بعدی که می تواند برای طراحی دوخت مناسب باشد، نرم افزار Optitex است. این نرم افزار نه تنها برای طراحی دوخت، بلکه برای طراحی لباس، خودرو، اثاثه و لوازم خانگی نیز کاربرد دارد. نرم افزار طراحی دوخت Optitex امکان طراحی الگوی دو بعدی و سپس نمایش اولیه سه بعدی را ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی لباس خود را به صورت دو بعدی طراحی کنید و بعد از آن تنها با یک کلیک طرح خود را در حالت سه بعدی برای تجسم واقعی آن ببینید.

  1. Gerber AccuMark

نرم افزار بعدی Gerber AccuMark از شرکت Gerber Technology است. این نرم افزار مجموعه ای کاملا یک پارچه از انواع قابلیت های مختلف است و قابلیت هایی مانند طراحی الگوی هوشمند، درجه بندی، ساخت نشانگر و پلتفرم برنامه ریزی تولید دارد. شما به کمک این نرم افزار طراحی دوخت می توانید الگو های خود را که به صورت دو بعدی طراحی کرده اید با یک کلیک به صورت سه بعدی تجسم کنید.

Gerber AccuMark

  1. Richpeace

نرم افزار ریچ پیس نیز یکی از نرم افزار هایی است که برای طراحی از آن در حوزه های پوشاک، منسوجات خانگی، کیف، کفش و بسیاری از حوزه های دیگر استفاده می شود. همچنین این برنامه خود نرم افزار های مختلف دیگری نیز دارد که شما می توانید اکثر آن ها را به صورت رایگان دانلود کنید و از آن ها بهره ببرید. شما می توانید به کمک این نرم افزار طراحی دوخت، طرح های خود را از صفر تا صد در رایانه طراحی کنید و یا الگو های موجود خود را به نرم افزار انتقال دهید. همچنین نرم افزار نام برده شده یک تابع مخصوص دارد که می تواند محاسبات مختلف از جمله مقدار هزینه تولید لباس را برای شما محاسبه کند.

بهترین نرم افزار طراحی دوخت

بهترین نرم افزار طراحی دوخت

یکی از بهترین نرم افزار های طراحی دوخت، نرم افزار پالس است. نرم افزار پالس به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کند. پالس ظاهری کاملا ساده و در عین حال جذاب دارد که همین باعث می شود یادگیری آن بر خلاف نرم افزار های مشابه بسیار آسان تر باشد.

نرم افزار طراحی دوخت پالس آموزش رایگان به همراه پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد. این نرم افزار همراه با بیش از 1000 طرح رایگان آماده گلدوزی ارائه می شود که می تواند برای کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند، بسیار مفید باشد.

نرم افزار سطوح مختلفی دارد که افراد می توانند بر اساس نیاز طراحی ماشین های گلدوزی خود از آن استفاده کنند. اگر هم قصد طراحی با پولک و شنیل را دارید، باز هم می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. همچنین اگر قبل از این طرح های خود را با نرم افزار هایی مانند Adobe Illustrator و Corel Draw طراحی می کرده اید، لازم نیست نگران طرح های قبلی خود باشید. چرا که نرم افزار طراحی پالس امکان تبادل طرح با این دو نرم افزار را دارد. علاوه بر این ها نرم افزار پالس امکان اتصال به سایت www.pulsemicro.com را نیز دارد تا بتوانید طراحی های گلدوزی را به صورت رایگان دریافت کنید.

نرم افزار پالس توانایی باز کردن فیلم های گلدوزی با پسوند های مختلف را دارد. طراحی و فیلمسازی پالس نیز بر مبنای خطوط اصلی Outline است که مطابق با کلیه نرم افزار های مطرح در دنیاست.

نرم افزار پالس محصول شرکت Pulse کاناداست. این نرم افزار طراحی دوخت تنها نرم افزاری است که موفق شده تاییدیه شرکت تاجیما ژاپن و شرکت مایکروسافت را به دست بیاورد. شما می توانید با این نرم افزار گلدوزی و دوخت، طرح های خود را به صورت سیمی یا بی سیم به ماشین های تاجیما ارسال کنید تا از اطلاعات کارکرد ماشین نیز مطلع شوید.

نرم افزار پالس سطوح مختلفی دارد و شما می توانید در صورت نیاز آن را ارتقا دهید.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار پالس

مهم ترین ویژگی های نرم افزار پالس

  • تقسیم طرح های بزرگ به طرح های کوچک تر جهت گلدوزی با کارگاه های ابعاد کوچک
  • ابزار بورینگ اتوماتیک
  • تعیین ترتیب رنگ بندی در ردیف گر طرح) فقط فایلهای( TBF
  • پیشرفت در ابزار پولک برای دستگاه های پولک دوزی دو قلوی شرکت تاجیما
  • پارامتر های جدید برای تغییر رنگ پولک دوزی ساده و تاتامی پولک
  • افزایش تعداد الگوهای دوخت پولک
  • محاسبه زمان تخمینی برای گلدوزی
  • ابزار تاتامی شماره دوزی
  • ابزار پولک دستی
  • فیلمساز اتوماتیک
  • کپی تنظیمات
  • ایجاد برش خطی روی دوخت های ساتین
  • حذف بخیه های همپوشان و ایجاد بخیه در لبه های دوخت ها برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دوخت ها
  • پیش نمایش سه بعدی طرح بر روی لباس
  • پیش نمایش متن تایپی
  • فونت گلدوزی فارسی
  • بیش از 150 فونت گلدوزی

نتیجه گیری

فرقی نمی کند که کسب و کار تولیدی پوشاک شما بزرگ است یا کوچک. شما برای اینکه بتوانید بهره وری و وسرعت خود را افزایش دهید، نیاز خواهید داشت که کار با نرم افزار طراحی دوخت را یاد بگیرید. به همین دلیل در این مقاله برخی از نرم افزار های طراحی دوخت را از جمله نرم افزار پالس که جزء بهترین برنامه های طراحی دوخت محسوب می شود، نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم.