آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳:۳۸ ب.ظ

آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر

گلدوزی یکی از روش هایی است که به وسیله آن می توانید به آسانی به لباس ها، اکسسوری ها، دکوراسیون منزل و ... زیبایی و شخصیت خاصی ببخشید. همچنین می توانید به عزیزانتان و کسانی که دوستشان دارید هنر زیبای خود را هدیه دهید و برای همیشه در ذهنشان ماندگار شوید. گلدوزی کار دستی است که قدمتی چند ساله دارد. در این هنر با انواع نخ خیاطی و سوزن نقوشی ظریف و زیبا بر روی پارچه می کشند. در گذشته اگر می خواستید این حرفه را بیاموزید، تنها راه آن استفاده از دست هایتان بود. اما امروزه برای تسریع و تسهیل این کار از چرخ خیاطی استفاده می کنند. در این مقاله می کوشیم شما را با نحوه آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر آشنا کنیم و توضیحات لازم را در این مورد بدهیم.

گلدوزی با چرخ خیاطی برادر

ممکن است از خود بپرسید که آیا می توان از چرخ خیاطی های معمولی برای گلدوزی استفاده کرد؟ پاسخ پرسش شما «بله» است. اما از سوی دیگر چرخ خیاطی کامپیوتری برادر یکی از چرخ خیاطی هایی است که این کار را برای شما بسیار آسان تر می کند. این چرخ خیاطی صفحه نمایش ال سی دی بزرگی دارد که در آن می توانید تمام تنظیمات گلدوزی و مونوگرام را به همراه گزینه های دوخت و فونت مشاهده کنید. این چرخ خیاطی منسوجات مختلف را به آسانی می دوزد و نحوه استفاده از آن نیز دشوار نیست. چرخ خیاطی برادر ویژگی های گلدوزی بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد. ویژگی هایی مانند حروف کوچک و پورت usb برای بارگذاری الگو های گلدوزی.

 این دستگاه شما را از ماشین های گلدوزی تخصصی به طور کلی بی نیاز می کند و کاملا ارزش سرمایه گذاری را دارد. همان گونه که بیان شد برای گلدوزی با چرخ خیاطی لزومی ندارد که حتما از نوع کامپیوتری آن بهره ببرید و برای این کار یک چرخ خیاطی معمولی نیز کفایت می کند. در ادامه به نکات مربوط به آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر می پردازیم.

برای گلدوزی با چرخ خیاطی به چه ابزاری نیاز است؟

آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر

برای این که بتوانید با چرخ خیاطی گلدوزی کنید، به ابزار های به خصوصی نیاز دارید که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

  • حلقه گلدوزی

یکی از ابزار هایی که در آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر کمکتان می کند، حلقه گلدوزی است. حلقه گلدوزی ابزار لازم و ضروری ای نیست؛ اما اگر از آن استفاده کنید در نهایت می توانید کار بی نقصی ارائه دهید. این ابزار پارچه را محکم نگه می دارد و از حرکت آن در جهات مختلف و غلط جلوگیری می کند. همچنین حرکت آهسته آن در جهت درست باعث می شود بتوانید راحت تر تر گلدوزی را هدایت کنید.

  • تثبیت کننده گلدوزی

می توانید تجربه گلدوزی با چرخ خیاطی را به قبل و بعد از استفاده از تثبیت کننده گلدوزی تقسیم کنید. بدون تثبیت کننده نخ و پارچه مدام در  feed dog و ما بین دستگاه گیر می کند، بازدهی کار شما را پایین می آورد و تمام زحماتتان را هدر می دهد. در حالی که با بهره گیری از این ابزار گلدوزیتان بدون مشکل و بسیار روان پیش می رود. این تثبیت کننده ها انواع گوناگونی دارند که از میان آن ها می توانیم پشتی مشبک سبک، پشتی بریده شده یا محلول در آب و پشتی کلاهکی را نام ببریم.

تثبیت کننده گلدوزی

  • قیچی گلدوزی

قیچی های گلدوزی کوچک و بسیار تیز هستند و این ویژگی آن ها باعث می شود تا شما بتوانید راحت نخ های ریز باقی مانده را بعد از تمام شدن کارتان ببُرید. بریدن این نخ ها کار نهایی شما را صاف، تمیز و زیبا تر نشان می دهد. قیچی معمولی هم می تواند این کار را برای شما انجام دهد؛ اما نتیجه مسلما به اندازه زمانی که از قیچی های مخصوص استفاده می کنید، بی نقص نخواهد بود.

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که feed dog را روی چرخ خیاطی خود پایین بیاورید. در غیر این صورت ممکن است انواع پارچه لباس و نخ به آن گیر کند. درست است که feed dog یک ابزار مجزا نیست؛ اما یکی از مهم ترین قسمت های چرخ خیاطی است که بهتر است از آن در حین انجام کار و در آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر بهره ببرید. زمانی که شماfeed dog  را پایین می کشید و پایه حرکت آزاد را نصب می کنید، پارچه شما به آسانی روی بشقاب و زیر سوزن آن هم تنها با دست یا با حلقه گلدوزی ثابت می ماند. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید پارچه و سوزن را در اطراف ناحیه گلدوزی آزادانه حرکت دهید.

معرفی محصول

پس از این که با ابزار مورد نیاز برای آموزش گلدوزی با چرخ خیاطی برادر آشنا شدید، قصد داریم شما را با این چرخ خیاطی ها بیشتر آشنا کنیم.

  • چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل NV180

چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل NV180

چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل  NV180نمایشگر و قابلیت اتصال به usb port را دارد و به سیستم سوزن نخ کن اتوماتیک مجهز است. از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این چرخ خیاطی می توانیم به تنظیم فشار پایه و ترکیب طرح آن اشاره کنیم. روی حافظه این دستگاه 181 طرح گلدوزی قرار گرفته است و آن می تواند خطا های احتمالی را از پیش هشدار دهد.

  • چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل V7

چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل V7

چرخ خیاطی و گلدوزی کامپیوتری برادر با کارگاه 18/30 سانتی متری، سرعتی به اندازه 1050 دوخت در دقیقه دارد. صفحه نمایش آن LCD و رنگی است و 531 مدل دوخت تزئینی در حافظه اش جای گرفته است. چرخ خیاطی و گلدوزی برادر مدل  V7به سیستم زانویی مجهز شده است و بازویی 285 میلی متری برای پنبه دوزی دارد.

لازم به ذکر است که شما می توانید این چرخ خیاطی ها را در فروشگاه دوخت کالا مشاهده و خریداری نمایید. در این صنف دوخت کالا تنها فروشگاهی است که از آن می توانید هم به صورت نقدی و هم اقساطی خرید کنید. در این لینک شرایط پرداخت اقساطی فوق العاده با جزئیات ذکر شده است.

https://www.dookhtkala.com/page/39/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D8%B7%DB%8C

جمع بندی

شما می توانید گلدوزی را هم به روش دستی و هم به وسیله چرخ خیاطی انجام دهید. لزومی هم ندارد که این چرخ خیاطی حتما چرخ خیاطی تخصصی باشد. اما برخی از چرخ خیاطی های کامپیوتری هستند که با استفاده از آن ها می توانید هنرتان را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. این کار با چرخ خیاطی های برادر به ابزار های دیگری نیز نیاز دارد که در این مقاله آن ها را بررسی کردیم. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه دانلودی دوخت کالا، دیگر آموزش های خیاطی را مشاهده کنید.