میز مکش چیست و چه کاربردی دارد؟

سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ۰۴:۰۲:۴۰ ب.ظ

میز مکش چیست

میز های مکش در واقع سطح صافی برای استفاده و اتو کشی لباس های آماده هستند. طراحی میز های مکش به نحوی است که لباس راحت روی آن قرار می گیرد و می توان لباس را روی آن اتو کرد. میز های مکش بیشتر برای لباس هایی که بعد از دوخت به اتوکشی فوری نیاز دارند مناسب می باشند. امروزه در همه کارگاه های خیاطی و بسیاری از خشکشویی ها می توان میز ها را پیدا کرد. برای این که بهتر بدانید میز مکش چیست، ادامه این مقاله را مطالعه کنید

میز مکش چیست؟

میز های مکش در واقع یک مخزن آب مجزا دارند که دارای المنت گرمایشی است که می تواند آب را به سرعت گرم کند و با فشاری مستقل از اتوی شما آن را به بیرون براند. میز مکش شما احتمالا با شلنگ مخصوص به اتو متصل می شود. اتو های خانگی و صنعتی به کمک عنصر گرمایشی خود اتو بخار تولید می کنند. اتو بخاری که توسط اتو تولید می شود بسیار مرطوب است؛ اما در توضیح این که میز مکش چیست و چرا آن را توصیه می کنیم باید بگوییم که بخار تولید شده توسط میز های مکش درست به اندازه مرطوب هستند. همچنین مقدار بخار تولید شده توسط آن ها بسیار بیشتر است. علاوه بر این شما می توانید با تنظیم حرارت میزان بخار مورد نظر خود را به دست بیاورید. به کمک میز های مکش شما می توانید پارچه های بسیار حساس و مهم مانند پارچه های ابریشم را با دمای پایین و بخار فراوان اتو کنید تا تمامی چین و چروک های پارچه را بدون خطر آسیب به پارچه از بین بروند.

برای این که بهتر متوجه شوید که میز مکش چیست و چرا به آن نیاز دارید باید گفت اگر بخواهید لباس ها و پارچه های مهم را با اتو بخار اتو های معمولی انجام دهید، مشکلاتی مانند تنظیم میزان بخار و دما و رطوبت آن را خواهید داشت. در حالی که با میز های مکش این مشکلات به حداقل می رسند.

فرق بین بخار خشک و مرطوب

میز مکش چیست

بدیهی است که بخار شامل آب است. به همین دلیل بخار خشک و مرطوب تنها یک اصطلاح مقایسه ای است و در واقع مرطوب یا خشک بودن بخار مربوط به نسبت فشار و بخار تولید شده اشاره دارد. درباره این که میز مکش چیست و بخار تولید شده توسط آن چگونه است، باید گفت که بخار تولید شده توسط میز های مکش فشار زیادی را همراه با بخار وارد می کنند. به همین دلیل بخار تولید شده توسط میز های مکش را بخار خشک می نامند؛ اما بخار اتوی خانگی و برخی اتو های صنعتی اصطلاحا مرطوب است؛ زیرا فشار بسیار کمتری را نسبت به میز مکش دارد. البته دقت داشته باشید که در استفاده از میز های مکش نیز باید قبل از شروع، اول هر هوایی که ممکن است در مخزن وجود داشته باشد را به مدت چند ثانیه یا بیشتر از آن خارج کنید. میز های مکش در حین پر شدن با آب هوا را به داخل خود می کشند. وجود هوا در مخزن میز مکش باعث می شود تا اولین اتو شما با میز مکش چندان خوشایند نباشد. چرا که هوا داخل مخزن از طریق اتو کشیدن خارج خواهد شد، به همین دلیل است که باید ابتدا هوا را از آن خارج کنید.

پر کردن مخزن میز مکش

پر کردن مخزن میز مکش

در توضیح این که میز مکش چیست و چگونه باید مخزن آن را پر کرد باید گفت که مخزن حتما باید قبل از اتو کشیدن پر شود؛ به این دلیل که شما مانند اتوی خانگی امکان اضافه کردن آب به مخزن حین اتو کشیدن را ندارید؛ زیرا برای پر کردن مخزن میز مکش، دستگاه باید خاموش باشد و فشار آن کاملا تخلیه شود تا بتوان آب را اضافه کرد. به همین دلیل است که هر روز قبل از استفاده از میز مکش باید میزان آب مخزن اتو را بررسی کنید و پس از اطمینان حاصل کردن از کافی بودن میزان آب، شروع به اتو زدن کنید. برای این که بدانید چگونه می توانید احتمال خرابی آن را به حداقل برسانید باید بگوییم که بهترین کار انتخاب میز مکش بر اساس نیازی است که دارید. میز های مکش دارای مخزن های مختلفی با اندازه های مشخص هستند.

اتو کردن با میز مکش

اتو کردن با میز مکشhttp://میز مکش چیست

اتو کردن با میز های مکش بسیار راحت تر از اتو کشیدن با اتو های معمولی است؛ به این دلیل که بخار از بین لایه های لباس رد می شود. همچنین کوچک ترین قسمت های لباس نیز با این میز اتو خواهند شد. همچنین شما می توانید لباس های چند لایه را نیز به راحتی با میز مکش اتو کنید. علاوه بر این میز های مکش دارای مدل های مختلفی هستند که بسیاری از آن ها ویژگی های مخصوصی را برای اتو کشیدن در اختیار شما می گذارند. برای مثال حالتی مخصوص برای اتو کشیدن پارچه های مخمل دارند.

نکات مهم در مورد میز های مکش

پس از پاسخ به این که میز مکش چیست، باید به این سوال پاسخ داد که چه نکاتی را باید در حین استفاده از آن رعایت کرد؟ نصب میز مکش حتما باید توسط نصاب حرفه ای و بر اساس کتابچه راهنمای محصول انجام شود؛ زیرا میز مکش بسته به مدل خود می تواند نحوه نصب متفاوتی داشته باشد. همچنین سعی کنید حین پر کردن مخزن آن را کاملا پر نکنید؛ زیرا پر کردن کامل مخزن میز مکش می تواند بسیار خطرناک باشد. البته ممکن است که میز  شما نشانه بصری خاصی برای نشان دادن ظرفیت مخزن نداشته باشد؛ اما شما به هیچ عنوان آن را تا انتها پر نکنید.

جمع بندی

اکثر کارگاه های خیاطی و همچنین خشکشویی ها نیاز به یک میز مکش دارند. میز های مکش کار اتوی معمولی را برای شما انجام می دهند؛ اما استفاده از آن ها مزایای بسیار زیاد دیگری از جمله امکان تنظیم شدت بخار را در اختیار شما می گذارد. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درم ورد این که میز مکش چیست توضیح دادیم.