معرفی راهکار هایی برای جرم گیری اتو پرس

پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷:۵۶ ق.ظ

جرم گیری اتو پرس

اتو پرس یکی از وسیله هایی است که معمولا در کارگاه های تولیدی و خشکشویی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله می تواند در زمانی بسیار کوتاه لباس های زیادی را اتو کند. اما یکی از مشکلاتی که اتو پرس ها دچار آن می شوند، جرم گرفتن آن است. برای جرم زدایی اتو پرس راه های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله برخی از راه های جرم گیری اتو پرس را بررسی کرده ایم.

اتو پرس چیست؟

اتو پرس ها از خیلی وقت پیش در هتل ها، خشکشویی ها و کارگاه های خیاطی مورد استفاده قرار می گرفتند و کمتر پیش می آمد که در خانه استفاده شوند. اتو پرس در واقع اتوی بسیار بزرگی است که می تواند تعداد زیادی لباس را در زمان بسیار کوتاهی اتو کند. البته امروزه اتو پرس ها به دلیل راحتی کار با آن ها، در خانه هم استفاده می شوند.

جرم گیری اتو پرس

جرم گیری اتو پرس

برای جرم گیری اتو پرس راه های بسیار مختلفی هست. اما اگر قصد دارید راهی ساده را انتخاب کنید، می توانید از سرکه سفید که یک شوینده طبیعی است یا یک شوینده مخصوص اتو که برای از بین بردن رسوب ها ساخته شده است استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که برای جرم گیری اتو پرس به هیچ عنوان از شوینده های همه منظوره استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است که به آهن یا قسمت های مختلف اتو پرس آسیب برساند.

چه بخواهید از سرکه یا پا پاک کننده های مخصوص اتو استفاده کنید، حداقل باید بین 30 تا 45 دقیقه برای این کار وقت بگذارید. برای جرم گیری اتو پرس مراحل زیرا را دنبال کنید:

  • در اولین مرحله باید اتو پرس را به طور کامل از برق جدا کنید و اگر داغ است اجازه دهید تا خنک شود.
  • اتو پرس ها معمولا دارای مخزن آبی بزرگی هستند. در صورتی که در مخزن آن آب است، آن را تخلیه کنید.
  • در صورتی که از محلول شوینده استفاده می کنید آن را با نسبت سه به چهار با آب ترکیب کنید. اگر هم قصد دارید که از سرکه استفاده کنید، باید سرکه سفید رقیق نشده استفاده کنید. سرکه را با نسبت مساوی با آب ترکیب کنید. بعد از آماده کردن محلول شوینده خود آن را داخل مخزن آب دستگاه بریزید.
  • بعد از ریختن شوینده یا سرکه سفید دستگاه خود را روشن کنید و حرارت آن را بین متوسط تا زیاد تنظیم کنید.
  • برای جرم گیری اتو پرس باید اجازه دهید که دستگاه حدود 15 دقیقه در حرارت متوسط یا بالا کار کند.
  • بعد از خالی شدن مخزن آب دستگاه که در آن ماده شوینده ریخته اید، دستگاه را خاموش کنید. اگر بعد از 15 دقیقه هنوز هم مخزن آب خالی نشده بود، آن را خالی کنید.
  • دوباره مخزن را با آب پر کنید. اگر از آب مقطر استفاده کنید بهتر است.
  • دوباره اتو را روشن کنید و این دفعه اجازه دهید تا زمان خالی شدن مخزن اتو پرس کار کند.

برای اینکه عمر اتو پرس خود را افزایش دهید بهتر است که فرآیند جرم گیری اتو پرس را هر سه ماه یک بار تکرار کنید تا دستگاه قبل از رسوب گرفتن تمیز شود.

تمیز کردن صفحه پایه اتو

تمیز کردن صفحه پایه اتو

برای تمیز کردن صفحه پایه اتو های معمولی و اتو پرس ها باید طبق مراحل زیر عمل کنید :

  • آماده کردن محلول شوینده

برای تمیز کردن صفحه پایه اتو بهتر است که از مواد طبیعی استفاده کنید. بهترین ماده برای تمیز کردن صفحه اتو نمک سفره است. نمک سفره را با مقداری سرکه سفید مقطر ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده می تواند شوینده بسیار قدرتمندی تولید کند که از آن می تواند برای جرم گیری اتو پرس استفاده کرد. همچنین در صورتی که صفحه پایه اتو شما سوخته باشد نیز می توان از این محلول استفاده کرد تا اثرات سوختگی را تا حد امکان کاهش داد.

در صورتی که به نمک و سرکه سفید دسترسی ندارید می توانید از مخلوط آب و جوش شیرین یا آب و صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.

  • استفاده از محلول

در مرحله بعد باید محلول تمیز کننده ای که درست کرده اید را روی یک پارچه نرم و مرطوب بریزید و با آن سطح اتو را تمیز کنید. در صورتی که بیش از حد از محلول شوینده استفاده کرده اید با فشار دادن پارچه مقداری از آن را بگیرید.

  • استفاده مجدد

هر چند بار که فکر می کنید بهتر است از محلول استفاده کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید که تمامی رسوبات و کثیفی هایی که روی سطح اتو هستند از بین بروند. فقط دقت داشته باشید که آن را زیاد محکم فشار ندهید تا صفحه اتو دچار خط و خش نشود.

  • تمیز کردن سوراخ های اتو

در جرم گیری اتو پرس به تمیز کردن سوراخ های روی سطح اتو که برای بیرون آمدن بخار طراحی شده اند توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا این قسمت ها زودتر از بقیه قسمت ها رسوب می گیرند. برای تمیز کردن این قسمت ها می توانید از خلال دندان استفاده کنید. گوش پاک کن هایی که به محلول شوینده آغشته شده اند نیز می توانند انتخاب مناسبی برای تمیز کردن باشند.

معرفی محصول

اتو پرس بایترون مدل BSI 100

اتو پرس بایترون مدل BSI 100

اتو پرس بایترون یکی از اتو های خوب بازار است. این اتو پرس با توان 1500 وات کار می کند و خروجی بخار آن 90 گرم در دقیقه است. زمان مورد نیاز برای تولید بخار توسط دستگاه تنها سه دقیقه است. کف دستگاه حدود 64 سانتی متر طول دارد و مخزن آب آن نیز 300 سی سی است.

قدرت پرس این دستگاه 40 کیلو گرم است و رنگ بدنه دستگاه نیز سفید است. اتو پرس بایترون مدلBSI 100  در چین تحت لیسانس آمریکا تولید می شود. دستگاه نام برده دارای ضمانت و خدمات پس از فروش است و توسط شرکت بایترون ایران به مدت 24 ماه گارانتی شده است. شما می توانید این محصول را از فروشگاه دوخت کالا به صورت اقساطی خریداری نمایید.

جمع بندی

اتو پرس ها اتو های بسیار بزرگی هستند که از آن ها معمولا در کارگاه های خیاطی، خشکشویی و هتل ها استفاده می شود. یکی از مشکلات رایجی که اتو پرس ها با آن مواجه می شوند، مشکل جرم گرفتن است. برای بهتر تمیز کردن دستگاه اتو پرس، ما در این مقاله درمورد نحوه جرم گیری اتو پرس توضیح دادیم و به نکاتی که لازم است در این زمینه به آن توجه کنید اشاره کردیم.