تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ چیست؟

جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹:۱۵ ب.ظ

تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ

چرخ خیاطی های دینام سرخود یا دینام بزرگ؟ کدام یک بهتر است. این سؤالی است که ذهن خیلی از شما ها را درگیر کرده است؛ اما اصلا نگران نباشید. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایب هر کدام را با جزئیات بررسی کنیم تا بدانیم تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ چه می تواند باشد. در ادامه همراه ما باشید.

مواردی که باید هنگام تصمیم گیری بین چرخ خیاطی دینام بزرگ یا دینام سرخود در نظر بگیرید.

قبلاً فقط یک نوع چرخ خیاطی برای خرید وجود داشت و آن هم دینام بزرگ بود؛ اما امروزه چرخ خیاطی های دینام سرخود هم وارد بازار شده اند. با در نظر گرفتن موارد زیر بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام چرخ خیاطی برای شما بهتر است.

  • چه نوع خیاطی ای انجام خواهید داد؟ بسیاری از چرخ خیاطی های دینام سرخود توانایی دوخت ها و سوراخ دکمه های بیشتر و مواردی را دارند که چرخ های دینام بزرگ این توانایی ها را ندارند.
  • چقدر از نظر فناوری باهوش هستید؟ چرخ خیاطی های دینام سرخود ویژگی های خودکاری دارند که علاوه بر راحت کردن کار، باعث صرفه جویی در زمان هم می شوند. در حالی که دینام بزرگ ها با دکمه ها، صفحه نمایش های ال سی دی و غیره خاموش می شوند.
  • بودجه شما چقدر است؟ اگر قیمت برای شما عامل مهمی است، می توانید با خرید انواع دینام بزرگ در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

بررسی تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ

تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ

تصمیم گیری بین چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ باید براساس نحوه دوخت شما باشد. اگر می خواهید خیاطی های ساده انجام دهید، چرخ خیاطی دینام بزرگ برای شما ایده آل است؛ اما اگر به دنبال چرخی هستید که بتوانید به کمک آن مهارت های خیاطی خودتان را گسترش دهید، بهتر است چرخ خیاطی دینام سرخود را انتخاب کنید. برای درک بهتر شما در مورد تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ، قصد داریم در ادامه در مورد مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم.

مزایای چرخ خیاطی های دینام سرخود

  • داشتن بسیاری از ویژگی های خودکار: ازجمله این ویژگی ها می توان به سوزن نخ اتوماتیک، سوزن چرخ اتوماتیک بالا و پایین، برش نخ اتوماتیک و غیره اشاره کرد. چنین ویژگی هایی در صرف زمان صرفه جویی می کنند. ویژگی خودکار دیگری که در بسیاری از چرخ خیاطی های دینام سرخود یافت می شود «دوخت قفل» است که دوخت را در زیر تمام می کند تا ظاهر مرتب تری داشته باشد.
  • داشتن ده ها گزینه دوخت: برخی از چرخ خیاطی ها گزینه های دوخت زیادی از جمله حروف و نماد ها دارند. با داشتن این ویژگی، در پروژه های خیاطی خود امکانات بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
  • داشتن ده ها سوراخ دکمه اتوماتیک: هیچ چیز به اندازه چرخ خیاطی های دینام سرخود در ایجاد سوراخ دکمه سریع نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پایتان را روی قسمت ایجاد کننده سوراخ دکمه بگذارید و پدال را فشار دهید.
  • کنترل بیشتر: چرخ خیاطی های دینام سرخود کنترل سرعت بهتری دارند و در بسیاری از آن ها حتی مجبور به استفاده از پدال پا نیستید.

معایب چرخ خیاطی های دینام سرخود

معایب چرخ خیاطی های دینام سرخود

  • بیش از حد پیچیده بودن: اگر در ابتدای راه خیاطی هستید، چرخ خیاطی های دینام سرخود ویژگی های زیادی دارند که ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد. علاوه بر این، با خرید این نوع چرخ خیاطی، شما برای ویژگی هایی که هرگز از آن ها استفاده نخواهید کرد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.
  • نداشتن دوام خیلی زیاد: چرخ خیاطی های دینام بزرگی وجود دارند که قدمت آن ها بالای 100 سال است؛ اما آیا واقعا به دنبال چرخی می گردید که این مدت طولانی برایتان کار کند؟ مسلما نه. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از مردم چرخ خیاطی های خود را بعد از گذشت 5، 10 یا 15 سال تعویض می کنند.
  • هزینه بالا: اگرچه چرخ خیاطی های دینام سرخود مقرون به صرفه هم وجود دارد؛ اما اگر به دنبال یک وسیله پیشرفته هستید باید هزینه بیشتری را نسبت به چرخ خیاطی های دینام بزرگ بپردازید.

مزایای چرخ خیاطی های دینام بزرگ

  • هزینه منصفانه: بیشتر چرخ خیاطی های دینام بزرگ نسبت به انواع دینام سرخود قیمت پایین تری دارند.
  • نگهداری آسان: چرخ خیاطی های دینام بزرگ برد های پیچیده و قطعات الکترونیکی را که چرخ خیاطی های دینام سرخود دارند، ندارند. طبق گفته بسیاری از صاحبان چرخ خیاطی های دینام بزرگ، این چرخ خیاطی ها تعمیر و نگهداری آسانی دارند و خیلی کم خراب می شوند.
  • همه فن حریف بودن: بسیاری از چرخ خیاطی های دینام بزرگ، تقریباً هر چیزی را که بخواهید می دوزند.

معایب چرخ خیاطی های دینام بزرگ

معایب چرخ خیاطی های دینام بزرگ

  • گزینه های دوخت کم: چرخ خیاطی های دینام بزرگ برخلاف چرخ خیاطی های دینام سرخود گزینه های دوخت زیادی را ارائه نمی دهند.
  • گزینه های سوراخ دکمه کمتر: یکی دیگر از مهم ترین تفاوت چرخ خیاطی های دینام سرخود و دینام بزرگ این است که دینام بزرگ ها در انتخاب سوراخ دکمه محدودیت دارند.
  • پیچیده بودن: برخی از افراد ترجیح می دهند چرخ خیاطی ای داشته باشند که با لمس تنها یک دکمه همه کار ها را به طور اتوماتیک انجام دهد. در حالی که در چرخ خیاطی های دینام بزرگ تنظیمات مختلفی وجود دارد که باید خودتان آن ها را تنظیم و اصلاح کنید. برای افراد بی تجربه، این کار می تواند پیچیده و سخت باشد.

 

جمع بندی

هر دوی این چرخ خیاطی ها خیلی خوب هستند و هر دو مزایا و معایب خودشان را دارند؛ بنابراین اینطور نیست که یکی بهتر یا بدتر از دیگری باشد. چرخ خیاطی ای را انتخاب کنید که برای نیاز های فعلی شما مناسب است. اگر می توانید هزینه بیشتری را بپردازید، به سراغ چرخ خیاطی های دینام سرخود بروید. قطعاً ویژگی های اضافی ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند و نیازی نیست یکسال دیگر که حرفه ای تر شدید، آن را ارتقا دهید. افرادی که زیاد خیاطی نمی کنند، با خرید چرخ خیاطی های دینام بزرگ می توانند کارشان را راه بیندازند. با این حال، اگر به دنبال گزینه های دوخت بیشتر هستید و نمی خواهید با تنظیمات دستی مشکل داشته باشید، یک چرخ خیاطی دینام سرخود می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد. مجموعه دوخت کالا با ایجاد فرصت خرید اقساط برای طرفداران هنر خیاطی خدمت بزرگی را به مشتریان خود کرده است. اگر به دنبال چرخ خیاطی های مناسب و کارامدی می گردید، سایت دوخت کالا را فراموش نکنید.